21 Mei 2012

Zuckerberg dan Priscilla Chan pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Facebook "berkahwin".


Mark Zuckerberg pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Facebook telah "berkahwin".

Zuckerberg dan Priscilla Chan yang berusia 27 tahun telah berkahwin pada hari Sabtu pada satu upacara kecil di Palo Alto, California.

Zuckerberg mnengapungkan FB menjadi syarikat awam dengan saham yang dinanti-nantikan dalam sejarah Wall Street Jumaat. Dan Chan graduan dari sekolah perubatan di Universiti California, San Francisco, pada hari Isnin, hari yang sama Zuckerberg menyambut harijadi yang ke 28.

Pasangan itu bertemu di Harvard dan telah bersama selama lebih daripada sembilan tahun.

Seorang jurucakap syarikat itu berkata Zuckerberg direka bentuk cincin yang menampilkan "ruby sangat ringkas" bahawa dia direka sendiri.

Majlis berlansung di belakang rumah Zuckerberg sebelum kurang daripada 100 orang tetamu, yang semua fikir mereka berada di sana untuk meraikan tamat pengajian Chan.

Walaupun selepas IPO, Zuckerberg kekal pemegang saham tunggal terbesar di Facebook, dengan 503.6 juta saham. Dan dia mengawal syarikat dengan 56 peratus daripada saham mengundi.

FB Tapak, yang diasakan di dalam bilik asrama lapan tahun lalu dan telah berkembang menjadi rangkaian di seluruh dunia hampir satu bilion orang. Zuckerberg mengasaskan Facebook di Harvard pada tahun 2004. Beliau telah dinamakan sebagai " Men of the Year pada" tahun 2010, pada umur 26 tahun.

Dengan lebih daripada 900 juta ahli di seluruh dunia, Facebook telah membuat dunia lebih terbuka dan disambungkan berbanding sebelum ini. Dengan selogan "Kami menjemput anda untuk berkongsi cara di mana Facebook telah menyambungkan dunia anda."

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...