22 Jun 2013

TERHOT ! MENGAPA TENGKU ADNAN PUN JOIN HIMPUNAN # BLACK505 TERJAWAB ??? !!!


Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansur telah dilaporkan turut hadir di Perhimpunan Black 505 di Padang Merbuk hari ini.

Apa Ku Nan buat kat sana?

Beliau telah dilihat bersama-sama dengan OCPD Dang Wangi, ACP Zainuddin..

Kehadirannya ialah untuk memujuk dan meminta penganjur Blackout 505 supaya berpindah lokasi perhimpunan dari Padang Merbok ke Stadium Merdeka..

Kuala Lumpur: Kerajaan meminta penganjur Blackout505 supaya berpindah lokasi perhimpunan dari Padang Merbok ke Stadium Merdeka.

Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansur berkata, ketika ini perbincangan masih berlangsung antara polis, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur dengan penganjur perhimpunan itu.

"Saya minta mereka pentingkan keselamatan orang awam dan untuk itu penganjur seharusnya berpindah ke Stadium Merdeka, malah pintu stadium juga sudah dibuka.

"Penganjur sepatutnya mengikut peraturan dan tidak bertindak atau provokasi yang boleh mencetuskan keadaan tidak menyenangkan," katanya ketika ditemui di kawasan Padang Merbok sebentar tadi.

Tengku Adnan berkata, pihaknya tidak akan teragak-agak membuat laporan polis jika penganjur masih enggan mengubah lokasi perhimpunan.

"Jika bersetuju, penganjur bokeh dapatkan permit daripada polis," katanya Berita Harian

UBAH LOKASI BLACK505, HANYA KHABAR ANGIN UMNO, MENGAPA BELIAU HANYA TURUN DISAAT TERAKHIR !!!

Pembangkang digesa menukar lokasi perhimpunan haram yang dijadual di Padang Merbok di Kuala Lumpur hari ini ke Stadium Merdeka bagi mengelak kesesakan lalu lintas.

Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor membuat saranan itu semasa melakukan tinjauan di Padang Merbok pada 12.50 tengah hari ini untuk melihat situasi di situ sebelum perhimpunan anjuran pembangkang itu yang dijangka diadakan pada 3 petang.

Beliau berkata Jalan Parlimen, yang terletak dekat dengan padang itu, merupakan antara laluan utama untuk masuk ke ibu negara, terutama pada hujung minggu.

"Ia tidak strategik untuk pembangkang mengadakan perhimpunan di sini. Kita telah membuka Stadium Merdeka untuk pembangkang mengadakan perhimpunan hari ini tetapi mereka degil," katanya yang turut diiringi Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Zainuddin Ahmad dan beberapa pegawai kanan kementerian.

Katanya jika pembangkang meneruskan perhimpunan itu di Padang Merbok, laporan polis akan dibuat bagi tindakan undang-undang diambil terhadap mereka.

“Ini adalah tempat public. Walaupun kita telah memberikan kelulusan di Parlimen siapa nak tunjuk rasa pun tunjuk rasalah, tapi kalau boleh di tempat tertutup,” kata beliau kepada pemberita di lokasi perhimpunan sebentar tadi.

Sementara Pengarah Strategi PKR pula mengatakan tempat perhimpunan kekal di Padang Merbok.

“Kita akan tetap ke Padang Merbok, itu hanya khabar angin Umno,” katanya kepada The Malaysian Insider merujuk kepada berita mengenai pertukaran lokasi perhimpunan ke Stadium Merdeka.




INI ANTARA SPEKULASI YANG DIBUAT? 


 Sebelum itu Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohamad Salleh memberitahu beliau menerima maklumat perhimpunan berpindah ke Stadium Merdeka dari lokasi asal Padang Merbok.

Mohamad mengatakan masih belum terdapat pengesahan mengenai perkara itu dari pengurusan stadium atau penganjur perhimpunan.




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...