18 Jun 2013

HOT ! TAHNIAH PENYOKONG UMNO/BN BELUM PUASA BONUS 10% UNTUK RAYA DAPAT DAH !!!


SEMPENA HARI RAYA AIDIL FITRI, KERAJAAN UMNO/BN MELALUI SURUHANJAYA PENGANGKUTAN AWAM DARAT (SPAD) SETUJU TAMBANG BAS DINAIKKAN 10% BERKUATKUASA 8HB JULAI 2013!!!!


Tahniah diucapkan kepada para penyokong UMNO/BN... kerana undi kalian umat Melayu/Islam yang nak beraya Aidil Fitri balik kampong halaman menggunakan perkhidmatan bas akan kena bayar lebih 10% dari kadar semasa.

Inilah hebatnya UMNO yang memperjuangkan Ketuanan Melayu.. Slogan Rakyat di Dahulukan.. Tradisi Membela Rakyat...

Ikut hukum akal logik...yang balik kampong beraya pada Aidil Fitri ini hampir 100% orang Melayu beragama Islam.. Yang majoriti menyokong UMNO/BN pada PRU 13 lalu juga adalah warga Melayu/Islam yang duduk di luar bandar, kampong-kampong tradisional dan Rancangan Felda.

Sudah pasti menjelang tiba Aidil Fitri warga kota yang tidak berkemapuan nak balik kampong terpaksa guna khidmat pengangkutan bas..

Adakah cara begini UMNO membalas budi baik masyarakat Melayu/Islam yang berkerja keras mau memenangkan UMNO/BN?..TEPUK DADA TANYA IMAN... CUITKAN MINDA TANYA AKAL LOGIK.

Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) mengumumkan kenaikkan harga tambang bas 10 peratus akan berkuatkuasa pada 8 Julai depan dalam tempoh musim perayaan yang bakal menjelang pada Ogos depan.

Menurut SPAD, pengendali bas ekpress dan tambahan bagi perayaan Aidilfitri kali ini dibenarkan menaikkan kos berkenaan dalam tempoh yang telah ditetapkan sehingga 8 Sepetember 2013.

Suruhanjaya itu juga berkata, langkah itu dapat membantu dan menampung kos pengoperasian syarikat yang perlu menyediakan perkhidmatan tambahan berdasarkan permintaan tinggi daripada pengguna, terutamanya semasa musim perayaan. ~ ok

3 ulasan:

Unknown berkata...

mengapa 10% je..??? naikkan le sampai 50%.... takde hal punye ... semua gerenti setuju punya .....terutama orang-orang umno...

Tanpa Nama berkata...

apa kes tambang bas naik nak salah kan umno?bukan umno yang naik kan rega...kalau bapak ngko bawak bas, ko tau la nasib ko ngan mak ko...

Tanpa Nama berkata...

tpu la..aku nek bas smlm hrga normal je.. rumors lebeh..pstu slahkan umno..owg pas mmg xreti bersykur...pg la dok bgla nuh lau xnk dok mlysia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...