14 Februari 2015

PM TURKI BELASAH OBAMA TEPAT KE MUKA


Perdana Menteri Turki ‘Belasah’ Obama Tepat Ke Muka


Tayyip Erdogan sewaktu lawatanya di Mexico.

Perdana Menteri Turki, Tayyip Erdagon mengkritik sikap Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama yang dilihat hanya ‘kunci mulut’ berikutan kes pembunuhan tiga pelajar Muslim ditembak kelmarin di Chapel Hill.

Beliau menggesa Obama untuk menunjukkan kedudukannya sebagai Presiden atas kejadian tembakan yang telah mengorbankan tiga pelajar Islam.


“Ketiga-tiga pelajar Islam itu telah dibunuh di North Carolina dan Presiden Obama, Setiausaha Negara John Kerry dan Naib Presiden Joe Biden tidak membuat sebarang kenyataan mengenainya.

“Jika anda cuba mendiamkan diri apabila berhadapan dengan kejadian seperti ini dan tidak membuat kenyataan, ia seperti pihak anda cuba menutupi kesalah yang terang-terangan berat sebelah,” kata Erdogan semasa lawatan ke Mexico.


Ratusan penduduk Muslim menziarahi pusara tiga pelajar Muslim yang ditembak di Utara Carolina, semalam.

“Sebagai ahli politik, kita bertanggungjawab atas segala kejadian yang berlaku di negara dan kita perlu menunjukkan kedudukan kita dalam situasi begini,” kata beliau sewaktu bersama Presiden Mexico, Enrique Pena Nieto di Istana Negara Mexico City.

Perkara ini dilihat Erdagon seperti Obama dan beberapa pihak atasanya seolang-olah memihak kepada suspek .

Sementara itu, White House pada Rabu kelmarin mengatakan kes tersebut harus disiasat oleh pihak Polis terlebih dahulu sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

Perkara tersebut membuatkan hubungan pihak Turki dan AS bertambah tegang.

Pembunuhan tiga pelajar Islam itu di bandar Universiti North Carolina di Chapel Hill telah mencetuskan kritikan di dunia Arab tentang pilih kasih media Amerika dalam membuat liputan tentang serangan itu.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Utk pengetahuan admin Tayyip Erdogan bukan PM Turki tapi President Turki. PM Turki ialah Ahmet Davutoglu.

Malaysiabaru berkata...

Obama paksa Najib sign tppa? Dan saunggup senyap Anwar masuk lokap? Esok lusa ngo Amerika jugak yg akn laku sekatan ekonomi... Najib kena tepat ke hidung

Tanpa Nama berkata...

Mana pemimpin Negara Islam yg lain?Mana pemimpin ummah?Saud Saud Saud???

PAK ARIS berkata...

JIKA ANDA INGIN MERASAKAN KEMENANGAN DI DALAM BERMAIN TOGEL TLP AKI DARMO DI NMR (_082-310-142-255_) JIKA INGIN MENGUBAH NASIB KAMI SUDAH 5 X TERBUKTI DAN KAMI SUADH PUNYA USAHA,ATAU BERMINAT MEMBELI TUYUL MENDATANG KAN UANG BANYAK.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...