10 Februari 2015

DSAI AHLI POLITIK YANG PECAH REKOD MASUK PENJARA





Oleh:   Mazmi Yusoff  — di Mahkamah Rayuan Malaysia, Istana Kehakiman Putrajaya.

Walau Anwar Ibrahim ke penjara dlm 3 era ~
1~ ISA 1974-1976
2~ Fitnah I 1998-2004
3~ Fitnah II 2015-2020
Lawan tetap lawan!

foto Sinar Harian.

Sinar Harian

Anggota polis yang ditugaskan mengiringi Datuk Seri Anwar Ibrahim ke penjara Sungai Buloh, hari ini. - Foto Sinar Harian oleh SHARIFUDIN ABDUL RAHIM




Pautan kekal imej terbenam





Lensa kamera MalaysiaGazette sempat merakam kenderaan Nissan X-Traik yang membawa Anwar keluar dari Istana Kehakiman.foto, NOOR ASRIEYKUZAIREL SALIM, 10 Februari 2015.



Menurut sumber, semasa konvoi bergerak keluar, kenderaan yang membawa Anwar - Nissan Xtrail berwarna kelabu memasuki kawasan tempat letak kereta hakim di bangunan mahkamah terlebih dahulu manakala trak FRU dibelakangnya terus keluar ke jalan belakang mahkamah.



Semasa trak FRU dan PDRM berkenaan dikerumuni penyokong Anwar tetapi kenderaan SUV yang membawa Ahli Parlimen Permatang Pauh itu terus keluar menerusi jalan di pintu hadapan mahkamah



Suasana terkini di luar Penjara Sungai Buloh yang menempatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Foto Sinar Harian

APA KATA PASUKAN GUAMAN DSAI.....

Kami akan cari jalan 'selamatkan' Anwar - Gobind

Gobind dan rakan peguamnya memasuki Mahkamah Persekutuan bagi mendengar keputusan kes liwat Anwar dan Saiful di Putrajaya pagi tadi.

Pasukan peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim nampaknya tidak putus asa dan akan mencari jalan 'menyelamatkan' Ketua Pembangkang.

Salah seorang peguamnya, Gobind Singh Deo berkata, pihaknya akan berusaha mencari jalan tetapi masih belum menentukannya lagi.

"Kami akan umumkan kemudian..lepas biar kami teliti dulu kertas penghakiman," ujarnya kepada MalaysiaGazette sebaik sahaja keluar dari Mahkamah Persekutuan di sini hari ini.

Anwar hari ini didapati bersalah kerana meliwat bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan diputuskan oleh Mahkamah Persekutuan selepas prosiding kes berkenaan berpanjangan selama tujuh tahun.

Gobind yang juga mengesahkan Ketua Umum PKR itu menerima hukuman penjara lima tahun di Penjara Sungai Buloh.

"Dia dalam keadaan ok. Semangatnya kuat dan harap dia dapat mengharungi semua ini," kata Gobind yang juga Ahli Parlimen Puchong.
--MalaysiaGazette

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

DSAI & peguamnya YAKIN akan dibebaskan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...