11 Februari 2015

GEMPAR: RUSIA BOCOR MAKLUMAT AS TERLIBAT SERANGAN 9/11


Rusia dakwa ada gambar AS terlibat serangan 9/11 - Akhbar parti komunis

Akhbar parti komunis Rusia mendakwa Rusia akan menerbitkan gambar-gambar satelit yang menunjukkan Amerika Syarikat (AS) terlibat dalam serangan pengganas pada 11 September 2001.

Ia tercetus ketika pegawai tertinggi Rusia memberi amaran kepada AS supaya tidak 'membekalkan senjata' kepada Ukraine yang sedang menentang puak pemisah di timur negara itu.

Prada yang merupakan suara Kesatuan Soviet sebelum ini mendakwa "Putin akan melakukan sekali sahaja, tetapi beliau akan meberi kesan ketara,".

Kini Prada dimiliki oleh Parti Komunis Persekutuan Rusia. Ia digunakan sebagai alat propaganda oleh Kesatuan Soviet sebelum ini khususnya ketika di bawah Joseph Stalin.

Tidak banyak perubahan pada Prada ketika ini, yang mengetengahkan artikel pro-Rusia dan anti-Amerika.

Masa artikel itu diterbitkan juga boleh dipersoalkan, iaitu ketika hubungan AS dan Rusia tegang berikutan kebuntuan terhadap penyelesaian konflik di timur Ukraine. Artikel Parda mendakwa sebahagian daripada gambar-gambar satelit itu adalah daripada laman sesawang www.secretsofthefed.com.

Artikel Prada menambah: "Rusia sedang bersedia untuk mendedahkan bukti pembabitan kerajaan AS dan perkhidmatan perisikan dalam serangan 11 September. Dalam senarai bukti itu termasuk imej satelit. Motifnya ialah untuk memperdayakan dan membunuh rakyatnya sendiri,'.

Artikel tersebut turut disiarkan dalam laman-laman sesawang teori konpirasi semalam.

US Fears Russian Publication of Satellite Photos of 9/11 FALSE FLAG

Pada Isnin lalu, BBC melaporkan rakan rapat Presiden Rusia, Vladimir Putin memberitahu Parlimen Eropah 'peperangan habis-habisan' akan berlaku jika AS membekalkan senjata kepada kerajaan Ukraine.

Ahli Parlimen Rusia, Alexei Pushkov berkata, senjata Amerika di Ukraine boleh 'menyemarakkan peperangan dan menjadikannya ancaman sebenar kepada seluruh sistem keselamatan Eropah'.

Pada Isnin lalu, Presiden AS, Barack Obama berkata, beliau mengutuk sokongan agresif Rusia secara berterusan di Ukraine.

AS, katanya, sedang menilai 'semua alternatif' bagi memberi tekanan kepada Rusia untuk menghormati integriti Ukraine.  ~SUMBER

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...