04 Jun 2014

GAMBAR-GAMBAR NGERI ...PATI MENETAK RAKYAT TEMPATAN DI KENINGAU....


Ngeri.. GAMBAR Rakyat Tempatan Yang Ditetak PATI Di Keningau



Satu status dan video di Facebook tentang kekejaman pendatang asing di Keningau, Sabah ketika melakukan jenayah kini tersebar.


BACA: Video Pergaduhan Di Pasar Ikan Keningau Tersebar



Bersama status tersebut, turut disertakan contoh kes dan gambar mengerikan keadaan mangsa yang ditetak dengan teruk dalam satu kejadian gaduh pada 1 Jun lalu, jam 5.30 petang.

Mengikut laporan polis dibuat mangsa, dia cedera ditetak dengan parang di siku kiri hingga terpaksa menerima lima jahitan di Hospital Keningau.

Saudaranya bernama Analem Tony, 31, dan Manayon Raw Palanok, 39, turut mengalami kecederaan selepas diserang sekumpulan lelaki antara tujuh hingga lapan orang menggunakan senjata tajam termasuk parang, besi dan kayu.


Analem mengalami kecederaan di muka apabila terjatuh di jalan raya semasa melarikan diri manakala Manayon menerima sebelas jahitan di kepala sebelah kiri akibat ditetak dengan parang.

Bagaimanapun, siasatan mendapati insiden ini berpunca daripada masalah peribadi yang bermula di sebuah kedai karaoke selepas mangsa mengambil minuman keras .

Pengadu bersama saudaranya yang berada di kedai karaoke tersebut sejak jam 3 petang bersama empat wanita dipercayai menimbulkan perasaan tidak puas hati seorang suspek yang bertindak memukul saudara pengadu di luar kedai.

Apabila dimaklumkan hal ini, pengadu bersama Analem dan Manayom mengejar suspek yang melarikan diri hingga ke kawasan Pasar Umum. Di sana sudah terdapat antara tujuh hingga lapan lelaki menanti mereka lalu bermulalah insiden gaduh dan tetak menetak.

Jika dilihat, insiden ini bermula daripada pergaduhan peribadi yang tak boleh juga nak disalahkan PATI seratus peratus.

Bagaimanapun apa yang dapat disampaikan menerusi penyebaran status Facebook sebegini adalah, kebanyakan pendatang asing memiliki hati kering dan setakat menetak orang dengan parang adalah perangai biasa mereka apabila bergaduh. - MYNEWSHUB.MY

Oleh: REM RAMZI
Sumber: borneosensasi.blogspot.com

8 ulasan:

Khamsi Abdullah berkata...

Allahuakbar... :'(

Tanpa Nama berkata...

Bgi lgi ic phuii

JAMILKUCING berkata...

Bagus khas kepada bangsa melayu HARAMJADAH umno yg menyokong yang mendokong aku berdoa semoga suatu hari nanti kamu melayu umno yg kena semua ini. biar kamu mampos. sebab kamu lah bangs akamulah melayu umno yg menghalalkan semua ini. celakalah kamu melayu umno.

Tanpa Nama berkata...

Dilihat kepada kejadian Penyerang ( PTI ) telah merancang kerana mengapa telah tersedia 6-hingga 7 rakan PTI yang berada di pasar umum siap dengan senjata tajam ? Kawasan Pasar Umum itu sememangnya tempuan PTI. Adakah anda sudah lupa Penguatkuasa MDK juga mati di tetak oleh PTI di kawasan ini. Jadi PDRM harus menyasat kejadian ini dari semua sudut termasuk membawa sama Jabatan Pendaftaran Negera kerana di percayai penjual mikan Bangsa filifina pemegang MYkad Palsu ataupun Mykad expresss ????

mansor berkata...

jawapan bagi kes ini---- UNDILAH LAGI BN UMNO ORANG SABAH OIIII----

Tanpa Nama berkata...

Bagus2...undilah lg umno ye org sabah...parlimen plg byk menang pn negeri sabah....cuba nasib lg pru14 ye...

Tanpa Nama berkata...

Bagus bagus itu murut semua turun pi cari balik itu pti

Tanpa Nama berkata...

Ni semua kerja macai2 pig-r laknattullah punya la.. Siapa lg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...