20 Mei 2014

PANAS! PENCERAI TALAK TIGA SULTANAH HANYA REKAAN DAKWA KAMAL HISHAM


SAYA BERANI ANGKAT SUMPAH SYARIE BAHAWA INI ADALAH SUATU PENIPUAN DAN KONSPIRASI MANUSIA TAMAK'.
Perceraian Talak Tiga HANYA REKAAN dan dibuat secara terancang. Ramai yang akan menanggung dosa kerana hendak melayan "nafsu syaitan" seorang manusia yang tamak. Perkara yang tidak berlaku telah "dirancang" untuk
MEMBESARKAN MANUSIA DAN MENGENEPIKAN HUKUM-HUKUM ALLAH."
Saya tidak mahu bersubahat dan saya MENENTANG IDEA konspirasi ini sejak dari mula. Cukuplah "menyalahgunakan kuasa".
"ISTANA KATA PERGI, MAKAM DIRAJA SUDAH KATA MARI"....BERTAUBATLAH !!
Wad Diraja MEWAH dengan "kontrak berkepentingan" pun dah siap untuk menunggu proses ke arah.
JIKA TIDAK MENANG DI MAHKAMAH JOHOR DISEBABKAN CAMPUR TANGAN ISTANA, MAKA TUNGGULAH DI MAHKAMAH AKHIRAT KELAK....
OLEH:  
Bekas sultanah kemuka 7 alasan cabar perceraian



Bekas sultanah Johor Tuanku Zanariah Tunku Ahmad mengemukakan tujuh alasan kepada Mahkamah Rayuan Syariah berhubung keputusan Mahkamah Syariah Johor Bahru sebelum ini yang mengesahkan penceraian kontroversinya dengan almarhum Sultan Tuanku Mahmud Iskandar.

Alasan-alasan itu dikemukakan oleh peguamnya Afshah Ariffin selepas Mahkamah Rayuan Syariah membenarkan Majlis Agama Islam Johor menjadi pencelah dalam saman itu.

Dalam alasan yang dikemukakan itu, tujuh alasan diberikan sekitar kekhilafan hakim perbicaraan, antaranya dalam isu “fatwa” yang mengesahkan perceraian itu pada Ogos tahun lalu.

Alasan-alasan itu:

(1) Hakim terkhilaf daripada aspek undang-undang dan fakta apabila menyatakan hakim bicara Mahkamah Rendah Syariah membuat keputusan berdasarkan shahadah hisbah kerana rukun dan syaratnya tidak menepati hukum syarak.


(2) Hakim terkhilaf apabila menafsirkan Seksyen 3 Enakmen Tatacara Mal Mahkamah Syariah (Johor Bahru) memberi kuasa kepada mahkamah untuk mengecualikan apa-apa peruntukan dalamnya.

(3) Hakim terkhilaf memutuskan hakim bicara mempunyai kuasa sedia ada dalam menjalankan prosiding kes saman tersebut.

(4) Hakim terkhilaf apabila memutuskan hakim bicara mengecualikan pemakaian enakmen tatacara “demi menjaga kemuliaan institusi diraja Johor khususnya Sultan Iskandar”.

(5) Hakim terkhilaf apabila memutuskan “fatwa” Jawatankuasa Fatwa Johor adalah “dokumen undang-undang” yang dibuat berdasar peruntukan Seksyen 47 Enakmen Pentadbiran Agama Islam Johior.

(6) Hakim terkhilaf apabila memutuskan fatwa tersebut mengikat mahkamah.

(7) Hakim terkhilaf apabila memutuskan perayu gagal menunjukkan ada memohon untuk meminda atau membatalkan fatwa tersebut.~ MK

2 ulasan:

Pak Oncu berkata...

jika Kamal Hisham ni anak jantan balik lah untuk menjadi saksi ,,, melalak di luar negara buek apo hehehheh peguam ni dah tak dapat apa apa maka terus lenyap kan diri ...

Tanpa Nama berkata...

Ada jaminan keselamatan tak klu Kamal Hisham balik ke johor? ni kes ada kaitan dgn sultan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...