13 Januari 2014

MUFTI PERAK LEBIH PEKAK DARI FIRAUN



Penyelewengan dilihat terus bertambah dan pemimpin masih amalkan kehidupan mewah.




PUTRAJAYA: Rakyat perlu membiarkan kerajaan Barisan Nasional (BN) terus bertindak menaikkan harga barang kerana belum masanya untuk mereka membantah.

Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa berpendapat, tidak ada keperluan untuk melawan isu kenaikan harga barang pada waktu ini sebaliknya perlu mengambil sikap ‘tunggu dan lihat’ sehingga tiba pilihan raya.

“Bagi saya biarkan harga barang naik sampai rakyat benci kepada kerajaan.

“Buat masa sekarang ini takkan selesaikan masalah kerana penyelewengan dilihat terus bertambah dan pemimpin masih amalkan kehidupan mewah.

“Potong gaji pegawai kerajan tapi kos beli jet lebih mahal dari gaji yang dia potong,” katanya ketika ditemui di sini petang semalam.

Beliau bimbang jika tiba musim piihan raya kerajaan akan bertindak mengumumkan penurunan beberapa harga barangan atas alasan ‘prihatin’ dan rakyat dengan mudah akan melupakan kesan beban yang ditanggung sebelum itu.

“Kena fikir secara ‘reverse psychology’. Kalau BN nak naikkan harga barang saya alu-alukan walaupun saya sedih bagi pihak rakyat tapi dari segi pendekatan ini jalan untuk kita beri kesedaran kepada rakyat,” katanya.

Ahli Dewan Undangan (Adun) Salor itu turut membidas tindakan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria yang disifatkannya lebih pekak dari Firaun kerana melabelkan peserta himpunan Turun 31 Disember sebagai penderhaka dan ‘bughah’.


“Himpunan itu nak bagi kerajaan dengar suara rakyat bukan nak tumbangkan kerajaan.

“Adakah kerajaan terlalu lemah sehingga boleh ditumbangkan dengan hanya himpunan secara aman,” soalnya.

Katanya, kenyataan itu menyebabkan rakyat hilang kepercayaan dan mencalarkan kehormatan institusi mufti kerana terlalu tunduk dengan arahan kerajaan.

Sehubungan itu, beliau menasihati Harussani supaya turut berani menegur pemimpin yang menyeleweng dan menegakkan kebenaran terhadap pemerintah.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sila ke website ni http://bit.ly/1cUJ9om

Tanpa Nama berkata...

Tak baik mengata kat Tok Peti nanti derhaka kat Soltan...nak dapat duit beli kangkung cuba link nehhh..
http://stayreward.com/index.php?share=14575

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...