01 Julai 2013

Hot ! Siapa Dia ' Ostat Ferrari ' Yang Umno Marah Habis Nie.....


Ustaz Kazim Mampu Tumbangkan Kerajaan DAP Pulau Pinang?

Saya tidak faham mengapa perlu Kerajaan Negeri Pulau Pinang menyekat program Forum Perdana di negeri jajahan “Khalifah” Lim Guan Eng itu dengan alasan yang bersifat kebudak-budakan, phobia dan jelas bermotifkan politik.

Alasan yang diberikan oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang itu ialah ahli panel di program itu bernama Muhammad Kazim Elias Al-Hafiz dan beliau dikatakan mampu menggugat kerajaan kerajaan negeri.

Kerana Ustaz Kazim maka Kerajaan Negeri Pulau Pinang mengarahkan program Forum Perdana yang dijadual diadakan di negeri itu pada 5 Julai ini dibatalkan? Kerana Ustaz Kazim? Biar betul!

Semalam Al-Fadhil Ustaz Kazim Al-Hafiz memberitahu media mengenai dirinya yang “digam” oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang itu. Katanya, Exco agama di negeri itu keluarkan arahan begitu dan membatalkan Forum Perdana tersebut.

Beliau meluahkan rasa kesalnya atas sikap kerajaan negeri pimpinan Guan Eng itu. Namun apakan daya, bila kuasa di pulau mutiara itu diserahkan pada kafir harbi, begitulah nasib penceramah bebas seperti Ustaz Kazim.

Peliknya, sejak bila pula Ustaz Kazim mampu mengganggu gugat Kerajaan Negeri Pulau Pinang? Hebat benarkah ceramah Ustaz Kazim sehingga mampu memberi kesan pada sesebuah kerajaan negeri?

Apakah Ustaz Kazim berceramah dan menghasut supaya rakyat di Pulau Pinang mengadakan demonstrasi dan menghuru-harakan kerajaan pimpinan Guan Eng itu? Hebat sangatkah “aura” Ustaz Kazim hingga mampu tumbangkan rejim Dinasti Lim di negeri DAP itu?

Saya tertanya-tanya, kalaulah “Ostat Ferrari” atau “Ostat McD” yang dijemput memberikan ceramah politikkan agama di Forum Perdana itu, rasanya tak perlu permit pun, terhegeh-hegeh Kerajaan Negeri Pulau Pinang akan sediakan segala kemudahan dan beri kerjasama erat.

Biarpun Ustaz yang baru saja tambah isteri yang masih dara itu sering mengeluarkan hukum ikut suka mak bapak dia saja da tidak menghiraukan hukum Islam yang sebenar, dia tetap diterima dan dibenarkan berceramah di Pulau Pinang.

Kenapa “Ostat” itu dialu-alukan di Pulau Pinang? Sebab dia boleh kukuhkan lagi rejim DAP kafir harbi di negeri itu? Padahal, dia tidak lebih dari “peserta Maharaja Lawak” yang “disqualified” kerana memperdagangkan agama dan ceramahnya untuk beli “roadtax” kereta Ferrarinya?


Exco agama di Pulau Pinang, Datuk Abdul Malik Kassim sebenarnya menafikan dakwaan Ustaz Kazim tersebut. Katanya dia tak tahu menahu tentang arahan Kerajaan Negeri itu dan mungkin apa yang berlaku terhadap Ustaz Kazim itu merupakan “salah faham”.

Pelik! Exco agama tak tahu pun tentang arahan itu? Sedangkan Ustaz Kazim sendiri yang mendakwa menerima arahan itu dari Exco terbabit. Siapa yang menipu? Ustaz Kazim atau Abdul Malik “itik”? Pada saya, saya lebih percayakan Ustaz yang punya gelaran Al-Hafiz berbanding ahli politik!

Salah faham apa yang Abdul Malik cuba katakan? Ustaz Kazim tidak faham arahan Kerajaan Negeri? Atau arahan terhadap Ustaz Kazim itu dikeluarkan oleh pihak tertentu tanpa pengetahuan Abdul Malik sendiri? Atau lebih tepat lagi, Abdul Malik makan gaji buta atau Exco sendiri yang tidak faham bahasa?



Saya agak terkilan perkara ini berlaku di saat umat Islam di negara ini begitu hampir untuk menyambut kedatangan bulan Ramadhan Al-Mubarak, bulan yang penuh keberkatan bagi umat Islam di seluruh dunia.

Saya tidak pasti sama ada ini adalah salah satu gerakan membalas dendam terhadap isu “Jonker Walk” di Melaka. Tapi pada saya, biar apa pun alasan di sebalik insiden ini, kita tidak perlu lagi beri muka pada DAP laknatullah itu. Mereka wajar diajar sewajarnya…

sumber

3 ulasan:

Unknown berkata...

PENULIS NI BELAJA AGAMA KAT MANA? HUKUM APA YG UAI KELUARKAN SESUKA HATI MAK BAPAK DIA?

Aradino berkata...

rupanya sumber dari umno,
patut pun tulisan ni berbau umno

Tanpa Nama berkata...

Ooo...artikel org umno rupanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...