12 Julai 2013

HOT : NAJIB GAGAL - KELUHAN TERBUKA PENYOKONG BERDARAH UMNO.....



Penolakkan kempimpinan Najib  dari kalangan UMNO kini sudah dilihat semakin parah dan terbuka.

Ini jelas dengan satu artikel dalam satu blog UMNO REFORM yang terang-terang melahirkan rasa betapa perlunya Najib Razak digantikan dengan Muhyiddin Yassin.

Baca ulasan penuh dibawah....

ULASAN SEMASA – Najib gagal? Itu yang dapat saya simpulkan bila berbual dengan rakan-rakan media alternatif UMNO. Benar ini adalah mereka dalam UMNO – penyokong UMNO – yang ditoreh – akan menitiskan darah UMNO – yang menyokong dan berada dalam sirkulasi UMNO. Berbual dengan mereka amat memeranjatkan saya. 

Saya pernah bercerita dengan beberapa mereka ini – sebarang kritikan terhadap UMNO pasti akan dibalas dengan tegas. Namun kali ini nada mereka berbeza – UMNO perlu berubah – bukan dalam nada lembut transformasi malah – UMNO perlu reformasi – nampak keras dan terpaksa dilakukan.

Apa pun sokongan mereka adalah pada UMNO, kata mereka dan ini mereka tidak pernah berubah sehingga ke hari ini. Namun perbualan sebelum 1 Ramadhan itu amat mengejutkan saya, apabila mereka mengkritik kepimpinan Najib – benar – mereka merasakan Najib harus meninggalkan jawatan PM dan Presiden UMNO kerana kegagalan kepimpinan Najib dalam PRU 13 dan khususnya kegagalan BN dalam merampas semula Selangor. 


Bagi mereka – Najib bukan sahaja gagal mendapatkan keputusan yang baik dalam PRU 13 tetapi Najib sudah gagal dalam program 1 Malaysia – gagal dalam urusan calon sewaktu PRU 13 dan lantikan yang tidak menepati slogan kepimpinan bukan sahaja bersih tetapi mesti kelihatan bersih dalam apa situasi sekali pun.

Mereka terus membidas Najib dengan mengatakan bahawa kekalahan PRU 13 adalah kerana usaha Najib keterlaluan untuk meletakkan orang dia di semua tempat termasuk bertanding PRU 13. Calon jangka menang yang kalah adalah orang kanan beliau sendiri, ujar seorang lagi pengamal media sosial yang juga mempunyai jawatan dalam Bahagian UMNO.

Adakah benar bahawa reformasi dalam UMNO hanya akan berlaku setelah Najib antara membetulkan keadaan atau meninggalkan dan memberi laluan pada Muhyiddin. Ini persoalannya? Setelah itu – 


persoalan kedua ialah – adakah setelah itu UMNO akan pulih atau hanya meniti untuk menghabiskan sisa-sisa pemerintahan dan legasi UMNO. Apa pun desakan untuk Najib melepaskan jawatan sudah mula berlaku dan akan terus berlaku, tidak syak lagi.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

UMNO ni letaklah sapa pun jadi PM...sama saja..from the same species!!What do u guys expect...some drastic change in governance??!!No way!!Most of them are recycle..no new ideas! Kalau kita sayangkan negara, sepatutunya we rope in young and energetic leaders to be in a think tank group..people like Husam, Khairy, Dr Dzulkefli n others to think how to dribe our beloved nation to a new height!!Swallo your pride UMNO and get these people together!! Ini tidak, recycle Rais utk jadi penasihat kebudayaan..dan yg lain jadi penasihat pelancongan...come on UMNO!! There is no driver to steer the country...Bangladesh, Philippine, Vietnam are catching up on us...Indonesia is very far ahead of us!! Enough said...penatt!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...