13 Jun 2013

PECAH BERITA ! ATENA TELKOMUNIKASI DAN MENARA UMNO P. PINANG RUNTUH, IMPAK SEPERTI GEMPA BUMI SAKSIKAN VIDEO & GAMBAR !!!

Dipercayai bahagian bumbung Ibupejabat UMNO Pinang setinggi 25 tingkat yang tumbang dan Menara Antena . Impak dari menara besi daripada ketinggian itu semacam gempa bumi. Kejadian ribut dan hujan lebat telah melanda Pulau Pinang semenjak 6.00 petang dan beberapa tempat banyak pokok yang tumbang.





GEORGETOWN -[Dikemaskini] Sembilan orang cedera, seorang daripadanya parah dalam kejadian angin kencang yang melanda 21 kawasan di Pulau Pinang pada pukul 6.45 petang tadi.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, kejadian itu mengakibatkan sebuah pemancar telekomunikasi di atas Menara Umno di Jalan Macalister di sini jatuh dan menghempap beberapa kenderaan yang diparkir di tepi jalan.

Katanya, tujuh kenderaan termasuk sebuah lori pikap rosak teruk akibat dihempap pemancar telekomunikasi sepanjang kira-kira 20 meter itu dan pemandu lori berkenaan cedera parah. 


“Di daerah Timur Laut terdapat lapan tempat yang terlibat di mana ada yang pokok tumbang dan yang serius sekali di Jalan Macalister di mana antena (pemancar telekomunikasi) atas bangunan Menara Umno telah jatuh dan mengakibatkan seorang (pemandu lori pikap) cedera parah.

“Bagi daerah Seberang Perai Tengah ada dua tempat yang terlibat dan daerah Seberang Perai Utara ada 10 kawasan terlibat manakala di daerah Barat Daya melibatkan satu kawasan," katanya kepada pemberita di tempat kejadian di Jalan Macalister, hari ini.

Abdul Rahim berkata, kejadian itu juga mengakibatkan paip bawah tanah di jalan berkenaan pecah.

Beliau berkata, agensi kerajaan akan memberi bantuan segera bagi memulihkan keadaan dan beliau menyeru orang ramai agar memberi kerjasama kepada pihak berkuasa.

“Masyarakat jangan marah kepada keadaan lalu lintas yang sesak dan saya akan pastikan jalan laluan berjalan dengan lancar dalam masa yang singkat,” katanya.



Pemandu lori gas Jahir Hussain Sulaiman, 40, yang cedera dalam kejadian antena runtuh di Jln Macalister Georgetown telah meninggal dunia

updated 9.00  mlm:


GEORGETOWN - Sebuah antena yang ditempatkan diatas Menara Umno di Jalan Macalister tercabut dan jatuh selepas dipukul ribut yang berlaku disini kira-kira jam 6.30 petang tadi.

Akibat dari kejadian itu,hampir 11 kenderaan rosak akibat dihempap antena yang tercabut itu dan tiga parah.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng dan Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Rahim Hanafi baru tiba dilokasi kira-kira sejam lalu. ~SH

TUJUH pengguna jalan raya cedera termasuk dua parah dalam kejadian tiang penangkap kilat sepanjang 15 meter di Jalan Macalister, Georgetown runtuh selepas kejadian ribut pada jam 7.10 petang tadi. Tiang tersebut dipercayai terletak diatas Menara UMNO P.Pinang.

Dipercayai bahagian bumbung Ibupejabat UMNO Pinang setinggi 25 tingkat yang tumbang. Impak dari menara besi daripada ketinggian itu semacam gempa bumi. Kejadian ribut dan hujan lebat telah melanda Pulau Pinang semenjak 6.00 petang dan beberapa tempat banyak pokok yang tumbang.

menyusul lagi.....


Antena Menara Umno Pulau Pinang runtuh









Struktur  atas Bangunan Umno Penang runtuh



11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tak kesahlah bangunan apa yang runtuh, cuma korban jiwa yang berlaku amat menyedihkan, baru saje runtuhan di Jambatan Kedua P Pinang runtuh dan mengorbankan orang awam, mudah-mudahan mangsa yang terkorban akan di ampunkan dosanya oleh Allah seperti yang disampaikan oleh Ustas Badli Shah dalam segmen Cinta Ilmu di TV Al Hijrah petang tadi dengan syarat mangsa itu seorang muslim

Tanpa Nama berkata...

ALLAH yg MAHA KUASA memberi pertunjuk pada rakyat pulau pinang...fikir2lah

Tanpa Nama berkata...

ya rakyat pulau pinang harus berfikir,asal bangunan projek bn kena berjaga2

Helmi berkata...

takziah sekali lagi kepada keluarga mangsa.

harapnya tiada pihak menuduh kejadian ini disebabkan Lim Guan Eng.

jelasnya Menara UMNO P.Pinang.

Harap semua bangunan yang dibina semasa pemerintahan BN dipantau.

Alifnajmi berkata...

Anon 7:28... Bangunan tu adalah milik JKP SDN BHD. Umno hanya penyewa 2 floor di bangunan tersebut iaitu di tingkat 6 & 7.
Jadilah pengamal politik yg bijak.

Tanpa Nama berkata...

Bgn bukan milik Umno...tapi ada sign board "Menara UMNO"...

dri Ganukite DarulRuntuh

Tanpa Nama berkata...

lokasi operasi UMNO, satu petunjuk UMNO bakal tumbang.. fikir2kan

Tanpa Nama berkata...

Biasa lah alasan umno bn yg bangang dah jelas menara atau bangunan umno haram jadah apa nak dinafikan lagi jangan bodohkan orang melayu barua punya orang.

rockers berkata...

umno memang dah tumbang kt pp,tp kini apa2 yg masih kepunyaan umno pulak lah akn musnah satu persatu bkn dari perbuatan manusia tapi dari yang maha kuasa..

Tanpa Nama berkata...

kalau UMNO penyewa,nape nama bangunan tu MENARA UMNO??ntah laa...lps PRU-13 ni,mcm2 bencana alam yg Allah s.w.t telah beri kpd masyarakat Malaysia.bot karam kt srwk,kes stadium kt Phg,jmbtn kedua PP runtuh,masjid Ganu runtuh,mcm2 lg laa....fikir2kanlahh...takziah diucapkan kpd keluarga mangsa2 yg terlibat...ingatlah,dunia sedang menghampiri akhir zaman...

Rosmah berkata...

Diminta semua bangunan atau jambatan yg mempunyai logo UMNO segera membuang logo tersebut utk mengelakkan kejadian runtuh berulang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...