24 Mac 2012

MALAYSIA AKAN BANKRUP LEBIH AWAL , KALAU BIARKAN KEPADA MENTERI-MENTERI BODOH


Jangan bimbang, bergembiralah! Kenapa? Kerana hutang negara masih kurang 2% dari tahap kritikal, kata Timbalan Menteri Kewangan Awang Adek, yang jelas masih bertoleransi tinggi terhadap risiko dan bahaya.

Samada beliau tiada penjelasan lain untuk diberi dan terpaksa menjaga air muka berkaitan isu tersebut, yang tentunya memalukan dan contoh klasik bagaiman buruknya pengurusan fiskal dan kewangan.

“Masih belum ditahap krtikal ketika ini. Had kita ialah 55 peratus dari Keluaran Negara Kasar, kita sekarang pada kadar 53 peratus.Jadi tidak perlu bimbang,” Awang memberitahu Parlimen yang agak terkejut pagi tadi.

“Kebijaksanaan” seperti itu, patut diberi hadiah kepada Awang kerna membuat satu kenyataan paling bodoh setakat bulan ini. Iya, ada lagi –seperi kaliber ahli-ahli politik Malaysia terutama dari BN. Patut ada yang menyenaraikan dan memantau supaya bila sesi Parlimen berakhir pada 12 April, badut-badut ini patut diberi anugerah.

First basket case


Berdasarkan kenyataan mudah dan tidak bertanggungjawab dari Awang,kita mungkin tertanya berapa kali agaknya kereta beliau ditunda ke stesen minyak untuk mengisi minyak? Berdasarkan ketidakprihatinan nya kepada langkah berjaga-jaga dan berjimat, mungkin setiap hari . Begitu cara Awang musnahkan keretanya, dengan tidak mematuhi amaran petrol semakin kurang sehingga habis kering. Sama keadaan nya dengan Malaysia.Setelah kita mencecah 55%,apa gaknya cadangan Awang ketika itu?.

Ini lah jenis ahli politik jahil yang PM Najib Razak letakkan dalam kabinet, dan ditugaskan menjaga kewangan- sudah pasti satu potfolia penting yang patut di pimpin oleh seorang yang prefessional dalam bidang tersebut.

Tidak hairan la ekonomi Malaysia semakin jatuh. Selagi ada yang seperti Awang mempertahankan ketidakupayaan Najib, tanpa mengambil kira alasan bodoh yang diberikan mereka, PM terus senang hati dan terus melawat merata dunia dengan wang pembayar cukai.

Masa terus bergerak ke tahun 2019, tahun diramalkan negara mengalami bankrupsi sebagaimana di ramalkan oleh menteri2 Najib sendiri. Tapi tiada sesiapa yang terkejut atau bimbang lagi. Kerana ia sudah tidak dapat dielakkan.Selagi Najib memerintah negara, negara akan hancur ditangan mereka2 ini.

Kes jahil kedua dan ketiga


Kong Cho Ha ialah contoh kedua yang perlu dikecam kerana kurang bijak dan kurang daya

berfikri.Bila ditanya oleh Tony Pua dari DAP penjelasan berkenaan kenaikan kos penempatan semula KLIA2 dan apa kan rasional disebalik memilih tapak untuk lapangan terbang baru tersebut, jawapan hebat Kong ialah kerana”ia berdasarkan KLIA blueprint Disember 2008.”

Apa jenis jawapan kah ini? Jika Kong dibangku sekolah, sudah tentu gurunya menghukum beliau berdiri atas kerusi untuk 2 jam sekurang kurangnya. Pemimpin MCA ini tidak serius dalam memberi maklumbalas, dan tidak ada unsur tanggungjawab. Mungkin fikir nya,” Oh hanya Tony Pua dan pembangkang bertanya, siapa mereka ini?

Bodohnya sehingga Kong tidak sedar rakyat Malaysia tidak suka hal ini.Tony bertanya soalan bagi pihak rakyat, dan kerjanya ialah cuba melindungi mereka dan mereka sedar hal itu. Sebab itu mereka memilih pemimpin seperti Tony. Jika Kong berhasrat dipilih semula, lebih baik beliau berhenti dari memberi jawapan bodoh dan buat kerja rumah nya.Pemalas.

Biar semua rakyat malaysia tahu kos pembinaan KLIA2 secara misteri meningkat dari RM1.7 bil kepada RM3.9 bil dan antara sebabnya ialahpertukaran lokasi.Kenapa perlu pindah ke tempat lain? Lagi pun lokasi baru ada kekurangan nya sebaberi perlunya menara kawalan tambahan dan kerja kerja pecah tanah kerana keadaan tanahnya.

Bagaiman seorang menteri pengangkutan tidak tahu sebabnya? Atau beliau pura pura tak tahu! Mudah saja bagi Kong untuk sewenang nya hantam apa apa jawapan, tapi ia mengesahkan beliau tak layak menjadi menteri. Mungkin kita tertanya bagaimana beliau lulus peperiksaan di sekolah dan tamat pengajian di universiti?

Bagi pembaca yang mengetap gigi,genggam penumbuk dan berasa marah- sabar dulu, Ada seorang lagi

badut yang nak lalu.

Siapa lelaki ketiga itu,anda mungkin tertanya? Siapa lagi kalau bukan PM Najib Razak sendiri. Sudah tentu beliau juara antara mereka yang jahil kerana beliau sendiri tidak tahu apa yang menteri2 beliau lakukan, dan betapa bodohnya mereka dan beliau sendiri akibat perbuatan menteri2 ini.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...