07 Januari 2012

PAS SELANGOR MINTA 75,000 AHLI SERTAI PERHIMPUNAN 901


KUALA LUMPUR, 7 Jan — Berikutan kesediaan Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyertai perhimpunan 901 pada 9 Januari ini, PAS Selangor meminta semua ahli parti Islam di negeri itu untuk sama-sama hadir memberikan sokongan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kompleks Mahkamah Tinggi, Jalan Duta di sini.

Menurut Setiausaha PAS Selangor Mohd Khairuddin Othman, pesuruhjaya negeri Dr Abdul Rani Osman meminta semua ahli yang dianggarkan melebihi 75,000 orang untuk mengiringi Abdul Hadi, Presiden PAS ke perhimpunan aman itu di kawasan parkir kereta di luar Kompleks Mahkamah Tinggi.

“Berikutan kesediaan Presiden PAS untuk sama-sama hadir dalam himpunan 9 Januari ini, maka Pesuruhjaya PAS Selangor dengan ini meminta semua ahli-ahli PAS di Selangor yang berjumlah melebihi 75,000 orang untuk bersama-sama hadir dan mengiringi Presiden PAS ke perhimpunan aman 901, di Kompleks Mahkamah Tinggi Jalan Duta,” katanya dalam satu khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada The Malaysian Insider.

Abdul Hadi telah mengesahkan diri untuk sama-sama menyertai perhimpunan menyokong Anwar menambah “untuk ahli PAS pula terserah kepada masing-masing.”

Perkara itu disampaikan Setiausaha Politik beliau, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar kepada Harakahdaily.

Anwar, Ketua Umum PKR didakwa atas kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan, satu tuduhan yang mana beliau telah menafikan sekeras-kerasnya dan menyifatkan ia satu konspirasi untuk memusnahkan kerjaya politiknya.

Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah dijangka akan mengumumkan keputusan kes liwat itu pada Isnin ini.

Tambah Mohd Khairuddin, semua ahli PAS yang akan menyertai perhimpunan aman itu perlu mematuhi arahan yang dikeluarkan kepimpinan parti.

“Sepanjang perhimpuan tersebut, semua ahli PAS diminta untuk mematuhi semua bentuk arahan yang dikeluarkan oleh kepimpinan parti,” katanya.

Anwar, 64, dituduh telah melakukan liwat terhadap Mohd Saiful di sebuah kondominium di Damansara Heights pada Jun 2008, beberapa bulan sebelum kembali dan memenangi kerusi Parlimen Permatang Pauh.

Ini merupakan kali kedua dirinya berdepan tuduhan liwat.

Sekiranya disabitkan kesalahan, Anwar akan dijatuhkan hukuman 20 tahun penjara, tetapi akan terlepas hukuman sebat kerana umurnya sudah melebihi 60 tahun.-TMI

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...