27 Februari 2011

RAIS YATIM SAMAN BLOGGER LAGI


Oleh: KREW SABAHKINI.NET

BAGAIKAN cuba menegak benang yang basah, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Utama Dr Rais Yatim hanya berani menyaman laman web dan blog amatur dan separa professional seperti Sabahkini.net; namun tidak berani menyaman Rocky Bru yang mula mendedahkan kes ‘Menteri Rogol Amah’.

Bagaimanapun Ketua Pengarang dan C.E.O Sabahkini.net, Mutalib M.D enggan mengulas tindakan Rais kerana beliau hanya menerima saman berkenaan secara tidak sah iaitu melalui email dan mengakui akan mengabaikan sahaja saman berkenaan.

“Saya tidak ingin mengganggu siasatan polis berhubung kes berkenaan ekoran laporan polis yang dibuat oleh pihak tertentu. Jika Rais ingin meneruskan saman beliau terpulanglah, tetapi saya rasa tidak perlu respon kerana Sabahkini.net menyiarkan berita yang berdasarkan sumber yang sahih,” ujar Mutalib melalui email yang dikirimkan kepada editorial Sabahkini.net.

Mutalib yang kini sedang bercuti turut mengirimkan saman yang di’forward’kan kepadanya melalui email oleh Tetuan Shahbudin & Rozima namun belum disampaikan ke tangannya secara peribadi.

“Biarlah kalau dia mahu saman. Itu hak dia. Tetapi berdasarkan salinan yang diemail kepada saya, No Case To Answer,” kata Mutalib ringkas melalui email selanjutnya.

Berikut, salinan Writ Saman yang dikemukakan Rais melalui peguamnya untuk tontonan pembaca Sabahkini.net yang menunjukkan bahawa Rais hanya mahu mengalihkan perhatian umum terhadap reputasinya dan belajar menjadi pendeta yang cuba menterjemahkan bahasa mengikut fahaman Minangkabaunya yang cetek!

salinan Writ Saman:

http://sabahkinimirror.blogspot.com/2011/02/rais-yatim-saman-sabahkininet.html

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...