05 Mac 2013

PANAS ! RAHSIA SULU ( SOLOK )...TERBONGKAR....?

The secret of Solok part one

Lewat malam tadi, seorang sahabat mengirim maklumat yang menjadi kehairanannya… Beliau menceritakan : “sebenarnya sepanjang perjalanan ke Semporna dari Tawau… sahabat suami isteri menceritakan bagaimana suatu ketika dulu orang2 Sulu (mereka sebut sebagai orang Solok) di beri IC oleh Umno aka kerajaan Malaysia untuk memenangkan Umno-BN.

Dengan perkembangan terkini, kelihatan bendera lambang PKR juga PAS juga kelihatan. sambutan ceramah DS Anwar baru2 ini juga mendapat sambutan yang tidak di duga.. Umno rasa terancam & seolah seperti tidak di balas budi dengan pmberian IC dulu kepada keturunan Sulu ini. 



Dengan masyarakat Sulu antara penyokong kuat PKR & PAS yang baru, Sabah & Sarawak yang selama ini adalah ‘talian hayat ‘ untuk Umno-BN perintah Malaysia seperti kedudukan telur di hujung tanduk & tidak lagi boleh di harapkan.”

“Peristiwa yang berlaku di CIMB bank semasa beratur untuk mengeluarkan wang juga membuat saya berfikir di luar kotak. Seorang wanita telah melepaskan geramnya dengan berkata kuat memarahi Kerajaan Malaysia : “Suami aku masih di lokasi gerakan sbgai komando, kumpulan sulu diberikan makanan oleh kerajaan Msia, anggota komando dibiarkan berlapar”

Sambungnya lagi… beliau juga ada menceritakan bagaimana dalam satu babak di mana, pihak kumpulan Sulu ini mengibarkan bendera putih, dan anggota komando yang menghampiri di tembak…” Allahu A’lam Diberi makanan???

Ini satu kerja konspirasi menjahanam rakyat sendiri untuk kepentingan segelintir manusia yang TAMAK dan RAKUS dengan kuasa. Seorang rakan biz kami juga bekas tentera merumuskan jalan cerita seolah2 drama Al-Maunah di Sauk. Mengalihkan pandangan rakyat terhadap isu Orang Sulu seolah PKR & PAS yang terlibat secara terus dengan orang Sulu.

Dari penceritaan orang Sulu jelaslah.. umno BN memberikan mereka kewargenagaraan dan mereka menakut nakutkan Sulu bahawa Orang Sulu akan di buang kewarganegaraannya dan ini merbahayakan Sulu sulu yang ada..

Sebenarnya.. Bukan Sulu yang dalam bahaya.. yang bahaya ialah BN.. Sebab rakyat Sabah bangkit ingin ubah politik negara dengan menumbangkan BN dan menaikkan PR 

Jadi perancangan licik dibuat bagi membuat Sabah darurat dan Sabah terpisah dari pilihanraya umum..

Apakah perancangan Sulu dan umno?


Sumber : orang Sulu wargenagara

The secret fo Solok part 2

Untuk memahami apa kehendak Sulu,mari kita memahami sejarah perjanjian secara ringkas..

Mereka berkata SABAH adalah milik KIRAM sebab itu kiram 9 keluarga menerima pampasan sebanyak rm5300 setahun. Menurut mereka Kiram adalah FILIPINO maka itulah sebabnya Filipina adalah pemilik SABAH.

Kenyataan bodoh ini masih dipertahankan oleh Filipina dan diangguk oleh keluarga KIRAM tanpa memahami KONTEKS penipuan HAKIM MAKASKIE terhadap KIRAM.

Bila Hakim Makaskie memukul tukul hakimnya bahawa 9 waris Kiram layak mendapat agihan dari PAMPASAN itu maka adakah ini bermakna SABAH milik KIRAM dari 9 keluarga ini? TIDAK... Hakim Makaskie menamakannya PAMPASAN bukannya wang PAJAKAN. Inilah helah British yg tidak disedari oleh KIRAM.

Sepatutnya Hakim makaskie memilih antara dua anak lelaki Rajamuda Mawallilwasit bin Sultan Jamalul Alam menjadi SULTAN SULU sebagai ketua KERAJAAN SULU untuk layak menerima WANG PAJAKAN (sewaan) itu. Wang pajakan bukan harta peribadi, ianya termasuk dalam harta negara. Yang mana RAKYAT SULU keseluruhan berhak menerimanya sekali bersama Sultan mereka.

Helah Hakim Makaskie ialah melantik kesemua waris yg menuntut itu seramai 9 orang agar tiada lagi SULTAN SULU. Hal ini tidak disedari oleh KIRAM. Kerana dalam penghakiman ini tiada satu pun dari pihak Datu Punjungan dan Datu Esmail I yg disebut sebagai SULTAN SULU.

Maka itu WANG PAJAKAN disebut oleh Hakim Makaskie sebagai WANG PAMPASAN waris Sultan... bukan SULTAN SULU.


Nota dari orang Sulu :

INSIDEN DI LAHAD DATU Kita melihat kejadian di Lahad Datu dari 2 aspek :

1. Konflik Sejarah.

- “Sultan Sulu” masih menganggap SABAH dibawah kekuasaannya, walaupun mereka gagal memberikan bukti bertulis atau membawa kes ke Mahkamah Antarabangsa (ICJ)

2. Memancing campur tangan Kuasa Luar.

- Sepertimana yang diketahui, negara asing memang berminat mewujudkan satu keadaan tidak aman di Malaysia. Ini ditambah lagi dengan agen-agen asing yang dilantik dengan saluran dana berjuta-juta dolar kepada pertubuhan NGO yang diragukan identiti mereka.

Kesimpulan : Pertumpahan darah bukanlah satu jalan terbaik. Kerajaan Malaysia melalui ATM dan PDRM serta Majlis Keselamatan Negara pastinya mempunyai taktikal yang mempunyai beberapa option seperti:-

a) Rundingan
b) Pujuk rayu
c) Diplomasi antara negara
d) Serangan bersenjata.


Ingat, peristiwa di Bukit Jenalek Perak (Kes Al-Maunah), PDRM dan ATM telah menggunakan pelbagai kaedah sebelum tindakan senjata dilaksanakan.

Perlu diberi perhatian, yang MULA melakukan PENCEROBOHAN adalah kumpulan TENTERA “SULTAN SULU”. Dan mereka telah diajak serta dipujuk untuk keluar. Sayugia diberi perhatian, mereka BUKAN RAKYAT MALAYSIA.

.... APA PUN TERIMA KASIH KEPADA KERAJAAN MALAYSIA YANG MENGGUNAKAN PELBAGAI KAEDAH SEBELUM MELAKSANAKAN TINDAKAN BERSENJATA!!!

Misteri... apakah rahsia perjanjian Najib dan Filipin antara MILF yang masuk berita baru baru ini??

BACA SAMBUNGAN PART 3

OLEH : KoG

6 ulasan:

Awanama berkata...

Buduh...apa yg ko tau pasal org sabah...pukima kami di sini sedang bejuanh utk trus hidup dan ko pula tabur fitnah. Jgn manipulasi keadaan kami utk kepentingan fahaman politik engkau yg cetek. Kami btrima kasih atas perjuang suami ngko dlm bjuang dlm pasukan keselamatan. Tp jgn gunakan isu sabah.

Awanama berkata...

Admin ni bangang...buat pandai je.. udah2 le menipu tu..banyakkan berdoa utk tentera kita di sana..tak payah tabur fitnah...dah la tak tolong apa2...buat cerita fitnah pulak.. kalau ye pun sokong pakatan rakyat tapi jgn le menipu..apa punya bengong

Awanama berkata...

Assalamualaikum,saudara2 sekira beragama islam hendaklah menjaga adab dan akhlak anda bukannya bercakap kesat & kotor dsb,kalau kenyataan tu benar tp pahit utk ditelan terimalah dgn lapang dada dan rasional bknnye mencarut,berkata kotor & kesat.Kadang-kala kebenaran/hak bersifat pahit ttp pahit itulah menjadi ubatnye.Banyak2kn beristighfar kpd Allah semoga kalian mendapat keampunan.Wassalam.

Awanama berkata...

mmg itulah selayaknye kata2 utk barua2 anuar nie.sudah la tk menolong pun lg nk berckp pasal org.kau igt klu pr tu memerintah malaysia tk kan ada rasuah ker,malaysia akan maju ker,dan apa yg dijanji dlm manifesto tu semua ditunaikan?aku tk percaya la klu tk ada.semua mata duitan.sekrg pun byk betul rakyat komplen pasal semua negeri pembangkang yg bangang.yg pemimpin n ulama2 yg berbahasa tk senonoh tu dihalalkan ke?

Awanama berkata...

haram jadah anuar ibrahim..sampai nyawa dh melayang kau tak abis-abis nk politikkan...aku jamin lah klo anwar ibrahim pgg malaysia peristiwa bud dahu dan bud bangsak akan berulang...malaysia dah aman...jangan nk keruh kn keadaan dngn sifat tamak haloba kau yg serakah..

Awanama berkata...

aduh buduh admin .buta tuli . mata hati xda makrifah .semoga laknat Allah keatasmu sampai sewaktu komasih hidup lagi.kalo x tahu jangan pandai2 cerita . bila bercakap dia berbohong malukan islam je.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...