09 Mac 2013

PANAS PM CUBA BUNUH DIRI...???

PM  cuba bunuh diri


BUCHAREST: Bekas Perdana Menteri Romania, Adrian Nastase cuba membunuh diri hari ini, sejam selepas Mahkamah Tinggi menolak rayuan terhadap hukuman penjara dua tahun ke atasnya kerana kesalahan rasuah.

Sumber perubatan berkata, Nastase menembak dirinya di bahagian tekak tetapi peguamnya melaporkan bahawa beliau masih hidup dan berada dalam keadaan sedar.

“Dia OK. Dia sedar dan sudah membuka matanya,” kata peguam Ion Cazacu.

“Saya mendapati beliau tertekan dengan hukuman yang dijatuhkan terhadapnya,” katanya.

Agensi berita Mediafax melaporkan, doktor sedang melakukan pembedahan ke atas Natase bagi mengeluarkan peluru yang tersekat di tekaknya.

Sementara itu, Perdana Menteri Romania, Victor Ponta berharap Nastase segera pulih. - AFP   
2012/06/21 - 09:41:55 AM -BH


THURSDAY, SEPTEMBER 1, 2011

Bapa Perdana Menteri Tun Abdul Razak mati bunuh diri ?....




Satu berita baru yang aku ketahui,, entah benar atau tidak wallahhuaklam, kerana sewaktu kejadian ini berlaku aku bersekolah tingkatan 3, tengah dok bengong-bengong lagi..., Cerita ini hasil cetusan rasa blogger adukataruna.Tak mungkin Aduka Taruna sebagai manusia yang beriman kepada Allah sanggup nak membuat cerita sensasi sebegitu,,,

Lebih mengejutkan lagi bila kawan aku MSK turut bersetuju dengan apa yan telah dikatakan oleh Aduka Taruna, MSK telah mempersoalkan beberapa isu-isu penting semasa hari kematian tu,,,, Panas cerita niii.... sila baca misteri-kematian-tun-razak.




Najib harus bertanggung jawab dalam “konspirasi politik jahat” dalam merencanakan untuk mengenakan DSAI dalam kes Liwat II ini, beliau didapati telah menggunakan jentera kerajaan seperti Polis dan Pejabat Peguam Negara  yang dibawah kawalan beliau....dari segi prinsipnya beliau harus menerima tanggung jawab walaupun tidak disabitkan secara langsung dalam kes ini .  ...NAJIB HARUS LETAK JAWATAN ATAU  TERJUN BANGUNAN.. ?



Kes liwat II harus digugurkan, kata PKR kepada Putrajaya

KUALA LUMPUR, 9 Mac — PKR hari ini mahu Putrajaya menggugurkan kes liwat II yang sedang dalam proses rayuan semula, dan mahu siasatan dijalankan ke atas Jabatan Perdana Menteri dan Jabatan Peguam Negara.

Berikutan pengakuan ayah Saiful Bukhari Azlan semalam, yang mengatakan tuduhan liwat kedua ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai “konspirasi politik jahat” dimana anaknya dipergunakan.

“Kenyataan Azlan Lazim membuktikan pendirian Anwar dan Pakatan Rakyat (PR) sentiasa konsisten bahawa tuduhan liwat II merupakan konspirasi politik jahat,” kata Naib Presiden PKR N Surendran dalam satu kenyataannya hari ini.

Surendran (gambar) juga mahu kerajaan dan Barisan Nasional (BN)memohon maaf secara terbuka dan tanpa syarat kepada Anwar, keluarganya dan seluruh rakyat Malaysia.

Semalam, Azlan membuat kenyataan dalam satu sidang media, mendakwa pegawai khas dari Jabatan Perdana Menteri merancang satu konspirasi bagi memburukkan imej Anwar ke atas satu tuduhan meliwat, dan tuduhan kedua selepas beliau dipecat dalam kerajaan sejak 1998.

Azlan, yang tidak bersama anaknya semasa sidang media tersebut, bersama-sama ahli parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul, memohon maaf kepada Anwar dan keluarga dalam insiden ini, dan mengakui meletakkan keluarga mereka dalam keperitan.

Anaknya Saiful Bukhari Azlan walau bagaimanapun, menafikan sebarang konspirasi politik dan terkejut dengan kenyataan bapanya.




Bapa Saiful cari saya untuk dedahkan konspirasi, kata Johari

KUALA LUMPUR, 9 Mac — Datuk Johari Abdul mendakwa bapa Saiful Bukhari Azlan yang mencarinya untuk membantu pendedahan “konspirasi politik” berkenaan aduan liwat anaknya terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ahli Parlimen Sungai Petani itu mengaturkan sidang akhbar Azlan Mohd Lazim yang mendakwa semalam terdapat konspirasi oleh pegawai di Jabatan Perdana Menteri akan tetapi Saiful kemudiannya menafikan dakwaan tersebut.

“Salam, bapa Saiful (yang) cari saya.

“Beliau yang meminta kita untuk dedahkan semua ini, tidak mungkin bapa beliau begitu bodoh sehingga boleh dipengaruhi,” kata Johari kepada The Malaysian Insider selepas Saiful menafikan konspirasi tersebut.

Anggota parlimen itu mengatakan penafian Saiful adalah satu penghinaan kepada bapanya.

Beberapa jam selepas sidang akhbar bapanya, Saiful dan peguamnya Zamri Idrus bercakap kepada media mengenai pertuduhan Azlan.



Anwar Ibrahim dibelakang kenyataan bapanya, cadangkan Saiful mencadangkan Anwar dibelakang kenyataan bapanya mengenai pertuduhan liwat kedua, memberi amaran kepada pemimpin pembangkang itu agar tidak menggunakan Azlan untuk mencapai matlamatnya.

Saiful tidak memberikan apa-apa bukti untuk menguatkan dakwaannya tetapi hanya menunjukkan kehadiran Johari untuk dalam sidang akhbar dimana ayahnya memohon maaf kepada Anwar dan keluarganya diatas penderitaan yang mereka lalui untuk mengukuhkan kenyataannya.

Akan tetapi Azlan semasa sidang akhbarnya memberitahu beliau melakukan perkara tersebuat secara “sukarela”.

Saiful menafikan aduan liwatnya terhadap Anwar — ketua umum PKR yang merupakan majikannya dahulu adalah konspirasi politik dan terkejut dengan dakwaan bapanya.

“Tidak, kes liwat ini tidak dirancang oleh pegawai di Pejabat Perdana Menteri,” kata Saiful semalam.

Malahan, Saiful juga menafikan khabar angin mengatakan bapanya tersebut mengalami masalah kewangan ataupun berselisih faham, sambil menambah beliau sedih dan kesal dengan tindakan bapanya tersebut.

Azlan dalam pembelaan mengejutnya terhadap Anwar, lima selepas Anwar didakwa di mahkamah, mengakui kes liwat kedua yang adalah sebuah “konspirasi politik jahat” untuk memburukkan nama pemimpin utama Pakatan Rakyat (PR) itu.

Lelaki berumur 60 tahun itu mengatakan kebenaran akhirnya membuat beliau semakin jelas dengan kes itu.

Azlan yang ditemani oleh dua rakannya juga menolak pengakuan yang dibuatnya hari ini adalah kerana desakan ataupun tekanan mana-mana pihak, sebaliknya dilakukan dengan rela hati.

Apabila ditanya mengapa menunggu sehingga semalam untuk tampil membuat pengakuan, Azlan berkata ia adalah kerana selepas membuat penilaian sendiri dan menerusi maklumat yang disampaikan oleh orang terdekat, beliau mula dapat melihat kebenaran disebalik kes melibatkan anaknya tersebut.

Kes liwat kedua Anwar bermula setelah laporan polis dibuat oleh Saiful, bekas kakitangan beliau mendakwa telah diliwat oleh penasihat PKR tersebut.

Saiful mendakwa dirinya telah diliwat oleh Anwar di unit kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara di sini antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.
Pada 7 Ogos 2008, Anwar didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, Jalan Duta.

Walau bagaimanapun, pada 9 Januari 2012, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membuat ketetapan bahawa Anwar tidak bersalah atas kes liwat yang dihadapi oleh beliau.

Namun, pada 20 Januari 2012 Pejabat Peguam Negara telah memfailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang melepas dan membebaskan Anwar daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Saiful.

Notis itu yang ditandatangani oleh Peguam Cara Negara Datuk Idrus Harun telah difailkan di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Jenayah Kuala Lumpur.

Pendakwaan memohon rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang melepas dan membebaskan Anwar daripada pertuduhan meliwat Saiful akan didengar Julai ini.
Anwar didakwa mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan yang membawa hukuman hingga 20 tahun penjara dan sebat jika disabitkan kesalahan.


Oleh : YB Pulau Paku

1 ulasan:

Awanama berkata...

Bro..fakta..karpal singh dlm pembelaan kata....liwat suka sama suka..pasal apa dia buat rumusan mcm tu..pasal dah abis idea utk defend anugerah tuhan hangpa tu...lagi satu, aduka taruna tu je ke seorg yg beriman dlm dunia ni? Alasan tak munasabah nak terus percaya dan menyebarkan pada org lain..taubat la bro..kita bukannya menjunjung langit utk selama2nya..sampai masa, mati jugak la kita ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...