08 April 2015

17 TENTERA TAIWAN DIHUKUM KERANA BENARKAN ORANG AWAM BERGAMBAR DALAM HELIKOPTER APACHE

Janet Lee berpose di dalam cockpit helikopter Apache.

Izinkan Berpose dalam Helikopter Apache, 17 Tentera Taiwan Dihukum
Janet Lee ketika di alam cockpit helikopter Apache. (Xinhua)

Taipe - Tentera Taiwan menjatuhkan hukuman pada 17 tenteranya kerana membenarkan sejumlah orang awam termasuk selebriti Janet Lee berjalan-jalan di sekitar hangar dan menimbulkan dalam helikopter tempur Apache. Di antara 17 kakitangan tersebut, dua di antaranya adalah perwira iaitu

Komander Pasukan Chen Chien-tsai dan Komander Briged Chien Tsung-yuan. Hukuman berbeza antara penurunan pangkat hingga mutasi.

Sementara Pilot Apache, Laos Nai-cheng, yang membenarkan Lee masuk dalam helikopter perlu membayar denda yang ditetapkan mahkamah sebanyak US $ 16.000. Ia juga diturunkan pangkatnya serta dimutasi dari jabatannya.

Dalam sidang akhbar yang diadakan Selasa (7/4) Panglima Tentera Taiwan Kao Kuang-chi meminta maaf atas insiden ini dan memerintahkan institusinya melakukan ulasan atas sikap disipilin anggotanya.

Diberitakan, Laos membawa 26 orang awam yang merupakan sanak keluarga serta teman dekatnya, termasuk Lee dan keluarga besarnya, ke pengkalan tentera di Daerah Longtan tanpa izin atasannya. Ia membiarkan tamunya itu berkeliling hanger, menaiki helikopter, dan menimbulkan dalam cokcpit. Lee yang tidak tahu tindakan itu melanggar undang-undang, kemudian memasukan fotonya di laman Facebook.

Di antara 26 orang awam tersebut, enam di antaranya warga Jepun dan lima pekerja asing asal negara Asia Tenggara yang bekerja sebagai Pembantu Rumah  (PRT).

Andres Fatubun / AF

1 ulasan:

Unknown berkata...

SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI WOWO BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI WOWO DI 085-328-880-180 ATAU KLIK DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...