22 September 2014

PANAS! PEJABAT PENASIHAT EKONOMI SELANGOR DITUTUP!!!

TUGAS TERAKHIR CEO MBI.......

Alhamdulillah. Berkat doa & sokongan rakyat Sgor serta seluruh ahli keluarga, dpt melaksanakn tugas terakhir hari ini pic.twitter.com/CpsYG45zR4

Pejabat penasihat ekonomi S'gor ditutup

Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) hari ini bersetuju supaya Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor di Plaza Perangsang ditutup berkuatkuasa serta merta bagi menjimatkan kos pentadbiran kerajaan negeri.

Kerajaan negeri berpendapat urusan melibatkan hal ehwal ekonomi boleh dilakukan Pusat Pelaburan Negeri Selangor (SSIC), kata CEO Menteri Besar Selangor Pemerbadanan (MBI), Faekah Husin.

Dalam satu kenyataan hari ini, Faekah berkata, SSIC merupakan pusat sehenti dan memiliki pegawai-pegawai terlatih serta berpengalaman terutama melibatkan urusan pentadbiran, prosedur dan promosi.

Menurutnya, pejabat Penasihat Ekonomi Selangor ditubuhkan pada 2009 dan diletakkan di bawah MBI.

Tambahnya, ia bertujuan untuk memanfaatkan pengalaman dan kepakaran Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam bidang ekonomi dan kewangan sebagai bekas timbalan perdana menteri dan menteri kewangan.

"Kita mengucapkan terima kasih kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim di atas sumbangan dan perkhidmatan beliau sepanjang menjadi Penasihat Ekonomi Negeri Selangor.

"Semenjak penubuhannya, pelbagai fitnah dan kontroversi telah timbul antara lain tohmahan gaji yang diterima oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim serta peranan dan sumbangan yang beliau berikan kepada Kerajaan Selangor sesuai dengan jawatan yang disandang.

"Sehubungan itu, kita berpendapat adalah wajar Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor ditutup supaya peranannya tidak bertindih dengan tugas dan tanggungjawab pegawai-pegawai kerajaan negeri yang dikhususkan untuk menjaga hal ehwal ekonomi dan pelaburan Negeri Selangor," katanya.

6 ulasan:

banggoi petai berkata...

Datuk seri Anwar Ibrahim bakal di lantik Penasihat Ekonomi Bamboo River Resort berkuatkuasa 30 Oktober 2014. Mana mana macai pukiarr boleh check in awal untuk sambut beliau. .Beliau dijangka akan disertai oleh beberapa lagi MP fuckatan seperti Tian Chua phua kai lit, N.surendran tambiyelleikpocit dan Rafizi bontoot supplier. harap maklum. ..

Tanpa Nama berkata...

Bingkai LA kau banggoi petai. Macai pas tok too. Frust menunging pas Tak dpt mb.

Tanpa Nama berkata...

nama pun petai...mulut mesti busuk dgn kata kata nista dan keji. Tak cukup akal untuk membezakan wakilrakyat yg dianiyai oleh pemerintah zalim dan penuh hasad dengki.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

Komen drp mcai yg bodoh dn tdk berakhlak..

Tanpa Nama berkata...

Jgn mrh kt dia..sian kt dia sebab mulut busuk...

Tanpa Nama berkata...

Mentaliti melayu...penuh dgn komen beremosi dan tak ada iman. Nama aje muslim tapi haprak....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...