26 Julai 2014

80 TENTERA ZIONIS TERBUNUH, BENJAMIN NETANYAHU & EHUD BARAK SEDANG BERSEMBUNYI DI TEBING BARAT !!!!


Al-Qassam : “Kami Berhasil Tewaskan 80 Tentara Zionis Israel”



Beritapalestina.com - Brigade Izz al-Din al-Qassam, sayap tentera Hamas di Gaza, menyatakan pihaknya berjaya menewaskan 80 tentera dan keselamatan Israel. Di samping itu, melontarkan 1957 roket ke arah wilayah yang diduduki Israel sejak awal pencerobohan Israel di Jalur Gaza 19 hari terakhir.

Dalam kenyataan melalui siaran akhbar hari Jumat malam (25/7/2014) dijelaskan juga bahawa Al-Qassam telah menewaskan 11 tentera Israel dan mencederakan puluhan yang lain dalam kenalan senjata langsung yang terjadi di hari Jumaat siang, sehingga jumlah pasukan Israel yang tewas menjadi 80 orang.



Menurut Al-Qassam, jumlah tentera Israel yang tewas tidak termasuk fakta asal yang disembunyikan oleh Zionis Israel serta kerugian yang dialami akibat bom dan hancurnya puluhan kenderaan perisai dan kereta kebal, akibat melakukan serangan darat ke Jalur Gaza. 

Selain itu, Brigade Al-Qassam juga menyebutkan bahawa sejak awal pencerobohan Israel ke Jalur Gaza, telah melancarkan 216 peluru berpandu (M75 - J80 - R160 - S55 - Fajir5), di mana sebanyak 177 peluru berpandu boleh menembusi iron dome yang dibanggakan Israel, hingga jatuh di bandar Haifa, Tel Aviv dan sekitarnya, Jerusalem, Ben-Gurion dan kawasan sekitar reaktor Dimona. Jumlah roket Al-Qassam yang dilancarkan sejak awalagresi adalah berjumlah 1957 peluru berpandu. 

Al-Qassam juga mengumumkan berjaya menculik tentera Israel bernama AaronShaul, dalam aksi penyerangan di timur Gaza, di samping menewaskan delapan tentara. (MLN)


Aman Palestin

Kerajaan Israel semakin terdesak. Sumber daripada TV Israel: Kabinet Netanyahu memanggil 75,000 tentera simpanan Israel bagi meningkatkan serangan terhadap Gaza. Sedangkan maklumat rasmi daripada Briged Al-Qassam: Kami baru menggunakan 5% daripada kekuatan kami.

TV Israel:
"Hamas mengejutkan kita kali ini dengan serangan terhdap Tel Aviv dan yang lebih jauh kemampuan mereka menyerang jajahan Israel di utara (Al-Quds)."

Sumber: Qassam Media

Dikhabarkan juga roket Al-Qassam ini telah sampai menghampiri parlimen Knesset. Roket HAMAS ini juga telah sampai ke rumah Menteri Luar Israel. Sementara Benjamin Netanyahu dan Ehud Barak pula kini sedang bersembunyi apabila roket yang dilancarkan Briged Al-Qassam banyak mengenai sasaran di Tebing Barat.

Allahu Akbar.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hantam, kasi ajar sama dia, dia bunuh orang Palestine, dunia buat diam saja, umat islam di keji dan dicela, sekarang kasi hantam kasi semua itu yahudi mati, dia sudah bunuh 800 lebih orang Palestine...apa dunia buat...lawan tetap lawan..hancurkan Zionist..

Tanpa Nama berkata...

Tahniah diatas kemamposan tentera israel laknatullah tu. Kalo blh kasi anjing mkn mayat tentera laknsktullah tu.

SuJeng berkata...

Skrg ni ckp byk pun x guna....... Bom jer seluruh Israel tuuuu... Lantak ler org awam ker askar ker..... Biar smua org lari..... Hutang darah byr darah......

Tanpa Nama berkata...

Israel menerima bantuan dr 2syaitan besar iaitu mesir n arab saudi..

Tanpa Nama berkata...

Alqassam.. lepas bom yahudi.. bom mesir plak.. haramjadah sunggoh..

AlQassim berkata...

tanpa nama di atas... keturunan yahudi ke kau tu. memang patut lepas bom yahudi, AlQassam bom AsSisi then Assad laknat.

lepas tu bom rumah kau...hidung kemek nk sokong yahudi konon. yahdui tk kebulur la dpt sokongan org pemalas mcm kau. buat habis beras yahudi je.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...