15 April 2014

AL BUKHARY INTERNATIONAL UNIVERSITI DISAMAN KERANA GAGAL PATUHI NOTIS TUTUP...!!!

Pautan kekal imej terbenam

Tiba-tiba Al Bukhary International Universiti milik Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary gulung tikar bantal..kenapa?


Mungkin kerana kerajaan malaysia & petronas menolak geran rm3 bilion untuk proton...?
Mungkin kerana segalanya dah dapat Bernas, Proton, MMC, dll.......

Pelajar dakwa AiU gagal


Sebahagian daripada enam pelajar sebuah universiti antarabangsa di sini bersama peguam mereka membuat tuntutan saman ke atas pihak pengurusan universiti tersebut di Mahkamah Tinggi di Alor Setar hari ini. 

ALOR SETAR - Enam pelajar Universiti Antarabangsa Albukhary (AiU) hari ini memfailkan saman terhadap universiti itu kerana dakwaan gagal memberi notis penutupan AiU dalam tempoh yang ditetapkan oleh Akta Institusi Pendidikan Tinggi Swasta.

Plaintif terdiri daripada Mohd Raimy Fahmy Mohd Radzi, 22; Muhamad Hanif Ahmad Fauzi, 21; Hanif Hafifi Mahali, 21; Mohamad Hanif Kamaruddin, 21; Muhammad Syafiq Abd Shamad, 21, dan Farhan Sani Safiyuddin, 20.

Saman itu yang difailkan di pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini oleh peguam plaintif, Fatimah Idris, menamakan AiU sebagai defendan pertama manakala Ketua Pendaftar Institusi Pendidikan Tinggi Swasta serta Kerajaan Malaysia sebagai defendan kedua dan ketiga.

Fatimah memberitahu pemberita semua plaintif menuntut supaya defendan mematuhi Akta Institusi Pendidikan Tinggi Swasta yang memperuntukkan bahawa defendan perlu mengeluarkan notis penutupan universiti dalam tempoh setahun sebelum ia ditutup.

"Dalam tempoh itu, ia dapat memberi ruang kepada pelajar-pelajar untuk merancang apa yang perlu dilakukan. Tapi dalam kes ini tiada sebarang notis bertulis dikeluarkan, sebaliknya mereka hanya tahu secara lisan bahawa AiU akan ditutup Jun ini pada Februari lalu," katanya.

Operasi universiti yang ditubuhkan oleh Yayasan Albukhary itu dilapor akan ditutup Jun ini.

AiU dikenali sebagai sebuah universiti yang banyak mengubah kehidupan golongan kurang berkemampuan kerana beroperasi secara wakaf iaitu tidak mengenakan sebarang bayaran kepada penuntut yang rata-rata daripada golongan susah dari seluruh dunia. - Bernama

Kuin sedia terima pelajar AiU sambung pengajian

ALOR SETAR - Kolej Universiti Insaniah (Kuin), kolej universiti milik kerajaan Kedah, bersedia untuk menerima kemasukan pelajar dari Universiti Antarabangsa Albukhary (AiU) di sini yang dijangka ditutup pada Jun depan.

Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan, Pengangkutan dan Kerja Raya, Datuk Tajul Urus Mat Zain berkata, pengurusan Kuin telah mengadakan perbincangan dengan AiU berhubung perkara itu.

Katanya, AiU sebelum ini telah menghebahkan pengambilan pelajar universiti itu kepada Institusi Pengajian Tinggi di negeri ini yang berminat untuk mengambil pelajar mereka selepas surat permohonan penutupan universiti itu diserahkan kepada Kementerian Pendidikan 14 Mac lepas.

Beliau dimaklumkan oleh Rektor Kuin, Prof Datuk Mohd Yusof Kasim bahawa AiU memberi kebebasan kepada pelajarnya untuk memilih mana-mana universiti atau kolej universiti untuk menyambung pelajaran.

"Saya juga difahamkan pihak AiU juga akan menaja yuran pengajian pelajar mereka yang akan belajar di kolej lain sehingga mereka tamat pengajian," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Tajul Urus berkata, setakat ini AiU juga tidak pernah mengadakan perbincangan dengan kerajaan negeri dan tidak memaklumkan sebab penutupan universiti terkemuka itu.

"Kita tahu perkara ini menerusi media sahaja. Kerajaan negeri agak kecewa jika universiti itu ditutup tanpa sebarang sebab. Notis penutupan yang dihantar kepada kementerian juga tanpa diketahui kerajaan negeri," katanya.

AiU dikenali sebagai sebuah universiti yang banyak mengubah kehidupan golongan kurang berkemampuan kerana beroperasi secara wakaf iaitu tidak mengenakan sebarang bayaran terhadap penuntut yang rata-rata daripada golongan susah dari seluruh dunia. - Bernama

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...


as wr wb,,,,,,!!!!!!
dl saya selalu kalah dalam bermainan TOTO SGP/HK,
barang berharga di rumah sdh saya jual semuanya, surat2/sertipikat rumah saya
masukkan di BANK BRI,
bahkan saya sdh minta bantuan para normal pt, hasilnya nihil suatu hari saya bertemu
teman yg sama seperti saya PECINTA TOGEL jg & menberitahu saya kalau MBAH DEWA
bisa menbantu saya untuk melunasi hutang2 saya dalam bermain TOTO SGP/HK,
dan saya hub MBAH DEWA no 082-315-999-679 saya diberikan petunjuk
oleh MBAH DEWA menjadi member beliu
dan di kirim ANGKA RITUAL/GOIB SUPER JITU 4D terbukti tembus/jebol 100%
saya sangat berterimah kasih atas bantuanya MBAH DEWA yg tlah membebaskan
saya dr hutang-piutang saya, dan tak lupa jg saya mengujapkan puji syukur
kepada yg MAHA KUASA atas rezki yg di berikan kepada saya terimma kasih TUHAN,,
inilah kisah nyata hidup saya apakah anda ingin mengubah
nasib anda seperti saya,,,???
hub MBAH DEWA 082-315-999-679 insyah allah anda tdk akan kecewa,
ini bukan hanya sebuah cerita
tp, bukti & faktalah yg berbica,,,,,terima kasih,,,,,,,roomnya
ANDAH KURANG YAKING KLIK AJA DISINI! pnhanno

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...