21 Mac 2014

TERHOT! MENGAPA MH370 JADI REBUTAN? [ WAJIB BACA]

MH370: Siapa Rugi?



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Alhamdulillah, syukur ke Hadrat ALLAH SWT dan Selawat serta Salam ke atas Junjungan Besar Baginda Rasulullah SAWAW, penghulu sekalian ummat ini. Salam ke atas sekalian Ahli Bait Baginda dan seluruh pewarisnya. Semoga dengannya kita beroleh manfaat. Semoga kita beroleh jawapan atas misteri yang timbul ini.

Syukur saya ucapkan kerana dengan limpah kurnianya, saya dapat menulis sebuah artikel yang panjang lebar menceritakan asal usul tragedi MH370 berlaku. Artikel yang bertajuk "MH370: Suatu Misteri" itu telahpun dibaca melebihi 1 juta orang dalam tempoh yang sangat singkat. Saya sendiri tidak menyangka hal tersebut berlaku.

Untuk itu, saya berasa terpanggil untuk menceritakan satu lagi kisah di mana di dalam artikel kali ini saya akan cuba menghuraikan dengan panjang lebar berkenaan suatu komplot untuk merebut kuasa dan di dalam komplot itu, siapakah yang sebenarnya rugi.

Tanpa membuang masa, ayuh sama-sama kita baca artikel tersebut....

MH370: Siapa Rugi?
*AMARAN !! Artikel ini akan bertentangan dengan laporan media. Artikel ini juga akan bertentangan dengan banyak teori yang telah tersebar. Artikel ini juga akan membuatkan anda tidak percaya kepada saya kerana mengandungi cerita dan teori yang pelik. Anda berhak membaca artikel ini. Anda juga berhak menelitinya dan mengkajinya. Anda juga berhak untuk tidak mempercayainya. Anda juga berhak untuk berfikir, adakah ia benar atau sebaliknya. Saya tidak bertanggungjawab jika anda merasa hampa dengan cerita yang akan saya sampaikan. Tiada apa yang sensasi atau menarik disini.

0.1. Pengakhiran kepada semua ini akan membuatkan anda terpinga-pinga, terperanjat, tidak percaya, berasa aneh dan pelik. Diharapkan jika anda tidak mampu menerimanya, jangan baca artikel ini. Ini hanyalah coretan saya berdasarkan analisis lemah saya. Sekiranya tidak benar, maka maafkanlah saya dan sekiranya terjadi, maka percayalah itu hanya kebetulan.

1. Umum dunia sudah tahu, sebuah pesawat MAS Boeing 777-200 penerbangan MH370 telah pun berlepas dari Kuala Lumpur International Airport (KLIA) menuju ke Beijing pada tengah malam 7 Mac 2014 dan telah didapati hilang dari radar sekitar jam 2.30 pagi waktu tempatan, 8 Mac 2014.

2. Pesawat itu membawa keseluruhan muatan seberat hampir 40 tan (lebih kurang kalau tidak silap) dengan penumpang seramai 239 orang yang mana 2 daripadanya adalah kanak-kanak kecil dan 12 orang daripadanya adalah krew kapal.

3. Pesawat tersebut seharusnya tiba di Beijing pada awal pagi 8 Mac 2014. Namun, ia hilang begitu sahaja dari radar sekitar jam 2.30 pagi waktu tempatan.

4. Maka, bermulalah satu episod misteri lagi ngeri bagi seluruh umat Malaysia secara khususnya dan sebuah episod misteri bagi negara-negara jiran yang terlibat.

5. Mengapa saya katakan ia sebuah episod misteri lagi ngeri??

6. Kerana, ia bakal melibatkan kerugian yang sangat-sangat besar.

7. Umum mengetahui mengenai kehilangan pesawat ini. Namun, sangat sedikit yang sedar, sebenarnya ada banyak lagi faktor atau aspek tentang kehilangan pesawat yang mereka masih belum ketahui sehingga hari ini.

8. Pesawat ini telahpun hilang pada Mac 2014. Setahun sebelum itu, negara kita telahpun diserang pada bulan yang sama. Iaitu Mac 2013, insiden serangan tentera Sulu telah direncanakan ke atas negara kita, beberapa minggu sebelum pilihan raya umum.

9. Bagaikan suatu misteri... Menteri yang mengelola siri serangan Sulu ke atas Sabah dan menteri yang mengelola kehilangan MH370 adalah orang yang sama.

10. Bagaikan suatu misteri... Angkatan keselamatan yang mengelola kes serangan tentera Sulu dan juga angkatan keselamatan yang mengelola kes kehilangan MH370 juga angkatan yang sama.

11. Saya telah menghidu suatu rencana yang amat besar seawal hari pertama pesawat hilang.

12. Kita mulakan dengan lokasi terakhir pesawat dikesan. Lokasi tepatnya berdasarkan laporan media adalah 5*30*54.0*N 103*26*34. E. Selepas itu, pesawat terus lenyap daripada radar dan tiada lagi petunjuk yang timbul. Semuanya hilang begitu sahaja. Boleh rujuk sini dan sini.

13. Saya andaikan sebenarnya pesawat sudahpun tenggelam ketika itu tetapi tidak terhempas.

14. Maka timbul lah pelbagai persoalan mengapa ia tenggelam dan mengapa ia tidak terhempas?

15. Menurut laporan awal - saya yakin laporan ini ramai yang sudah lupa - pesawat telah terputus hubungan dengan radar pada waktu tersebut dan tiada sebarang kontak dengan mana-mana radar dan tiada sebarang sambungan dengan mana-mana satelit ditemui.

16. Ini bererti sistem dalaman pesawat telahpun mati pada ketika itu. Sama ada ia dimatikan dengan sengaja atau ia telahpun meletup, itu saya tidak dapat memberikan jawapannya sekarang. Yang pasti pesawat telahpun meluncur laju dan tenggelam dilokasi terakhir ia berada.

17. Namun saya amat yakin pesawat tersebut sudahpun tenggelam di Laut China Selatan, tidak jauh daripada Vietnam.

18. Jangan persoalkan penumpang mati atau tidak sekarang. Kerana belum masanya kita membahaskan perkara tersebut.

19. Sekarang, kita pergi kepada persoalan lain. Iaitu, persoalan yang amat besar tetapi tidak pernah terfikir pada orang ramai....

20. SIAPA SEBENARNYA YANG RUGI ??

21. Saya katakan jawapannya kepada anda semua, AMERIKA SYARIKAT (US) lah yang SEBENARNYA RUGI !


SAMBUNG LAGI....SINI


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Berita pling sengal abad ini dh la isi berterabo mcm taik lembu jatoh,

Tanpa Nama berkata...

Tgk beri ucapan pun dah tau pasal Body Language Tu. Sapa x caya sudah

Tanpa Nama berkata...

admin tolg matang2 kan fikiran anda...jgn telampau terdesak,..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...