09 Oktober 2013

PEMILIHAN UMNO: AHLI UMNO MARAH, CALON-CALON AMBIK RESTU DARIPADA KADIR SYEIKH FADZIR!!!



PEMILIHAN UMNO: AHLI UMNO KULIM-BANDAR BARU MARAH, CALON-CALON AMBIK RESTU DARIPADA KADIR SYEIKH FADZIR!!!

Kehangatan dalam pemilihan jawatan di dalam bahagian kulim Bandar baru amatlah dirasai,bukan saja di kalangan calon-calon yang akan bertanding tetapi yang peliknya turut dirasai oleh pembangkangsehinggakan calon-calon yang bertanding bersekongkol dengan pembangkang untuk menentukan kemenangan calon.

Pembangkang yang penulis maksudkan adalah ABANG kepada KETUA BAHAGIAN UMNO KBB sekarang, yang menang tanpa bertanding (TAN SRI ABDUL KADIR ). Persoalannya sekarang, semua Ahli UMNO KBB dan seluruh Malaysia tahu bahawa Tan Sri Abdul Kadir menjadi pengkhianat kepada parti dan menyertai pembangkang untuk menumbangkan pentadbiran kerajaan yang ditunjangi oleh UMNO.

Apa perlunya calon-calon tersebut sunggup bersekongkol dengan beliau untuk memastikan kemenangan berpihak kepada mereka?

Bagi pendapat penulis, UMNO KBB tidak seharusnya menggunakan khidmat nasihat dari seorang pengkhianat parti yang berperanan untuk menentukan jawatan dalam UMNO Bahagian KBB.

Apabila seorang pengkhianat boleh memainkan peranan untuk menentukan pemilihan jawatan Bahagian KBB, dengan secara jelas kewibawaan Ketua Bahagian UMNO KBB sekarang tercalar dengan tindakan tersebut.

Sudah terang lagi bersuluh, biarpun Tan Sri Abdul Kadir adalah abangnya, tidak bermakna Tan Sri Abdul Kadir boleh mencampuri urusan pemilihan UMNO KBB. Kalau dia lebih selesa dengan pembangkang, adalah lebih baik dia teruskan dengan perjuangannya. Jangan menjadi ORANG GILA TALAK.

Dalam soal ini, penulis tidak salahkan Tan Sri Abdul Kadir 100%. Yang harus dipersalahkan adalah calon-calon. Mereka yang mengadakan perjumpaan dengan Tan Sri Abdul Kadir sejurus selepas hari penamaan calon dibuat dan ramai di kalangan Ahli Jawatankuasa Bahagian tahu, perjumpaan dengan Tan Sri Abdul Kadir itu adalah bagi memastikan kemenangan berpihak kepada mereka.

Persoalannya, apakah kekuatan mereka ini dalam kepimpinan Bahagian bergantung kepada pengkhianat parti ?

Bagi penulis, ini adalah satu perbuatan yang amat memalukan UMNO Bahagian KBB dan calon-calon tersebut yang tidak mempunyai kewibawaan serta menggadaikan maruah diri kepada seorang pengkhianat dan juga seorang pembangkang.

Penama-penama yang mengadaikan maruah parti dan diri mereka sendiri kepada pengkhianat partiadalah:

1- DATO OSMAN MAT AJI – NAIB KETUA BAHAGIAN ( CALON : TIMBALAN KETUA BAHAGIAN)
2- DATIN ROKIAH – KETUA WANITA BAHAGIAN ( PERTAHAN JAWATAN )
3- DATUK AZIZAN – AJK BAHAGIAN
4- Y.B DATIN SABRINA – KETUA PUTERI BAHAGIAN ( CALON : NKP3 MALAYSIA )
5- SETIAUSAHA KERJA UMNO BAHAGIAN ( CALON: AJK UMNO BAHAGIAN KBB )

Perjumpaan mereka ini adalah bertujuan untuk memberi tekanan kepada Ketua UMNO Bahagian sekarang dan memberi tekanan kepada calon-calon yang terlibat dalam pemilihan jawatan KETUA WANITA / TIMBALAN KETUA BAHAGIAN supaya Ketua UMNO Bahagian sekarang mengikut arahan dari seorang pengkhianat dan calon-calon yang bertanding bagi jawatan KW / TIMBL KETUA BAHAGIAN memberi laluan kepada mereka yang bersekongkol dengan pengkhianat parti...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...