21 Februari 2013

TERPANAS ! LAPURAN AL-JAZEERA ' TUNTUTAN TENTERA SULU ' ...! [ PENDEDAH VIDEO ]




'tentera' Kesultanan Sulu Filipina membuat tuntutan negeri di Malaysia

Diri mereka Royal tentera Kesultanan tanah di timur negeri Sabah, berkata nenek moyang pernah memerintah kawasan tersebut .

Lebih daripada 100 orang telah kehilangan tempat tinggal oleh apa yang telah, sehingga kini, menjadi sedikit diketahui kumpulan bersenjata Filipina.

Diri mereka Royal tentera Kesultanan belayar merentasi Laut Sulu membuat tuntutan ke kawasan timur MalaysiaSabah. Kumpulan mendakwa mengatakan mereka mengatakan keturunan Sulu purba sultan yang pernah memerintah tanah mereka.

Kedua-dua kerajaan Filipina dan Malaysia sedang berunding supaya  tentera sulu  meletakkan senjata.

Al Jazeera Steve Chao laporan dari Tanjung Labian, Malaysia.



Wartawan Al-Jazeera ditahan di perairan Lahad Datu- mk




Tiga orang wartawan Al-Jazeera dan tiga orang anggota Parti Progresif Sabah (SAPP) ditahan di perairan dekat Tanjung Labian, Lahad Datu – daerah yang dicerobohi lebih 100 orang dari negara Filipina.


Enam individu tersebut dan juga seorang pemandu bot ditahan anggota Pasukan Gerakan Am pada kira-kira jam 8 pagi ketika kumpulan tersebut menghampiri Kampung Tanduo – kawasan yang didiami kumpulan bersenjata sejak 11 hari lalu.

Enam individu dan pemandu bot tersebut dibebaskan beberapa jam selepas disoal siasat.

Seorang anggota jawatankuasa perhubungan pusat SAPP Suaib Mutalib berkata tiga pemuda tersebut mengiringi wartawan asing yang ingin membuat liputan mengenai perkembangan di kawasan tersebut.

Suaib berkata individu berkenaan dibawa ke balai polis Chenderawasi di Tungku dan dibebaskan kira-kira jam 3.30 petang.

Suaib yang juga penolong setiausaha agung SAPP berkata keadaan di Lahad Datu kini dilihat tegang.

Katanya, ramai ibu bapa yang enggan menghantar anak mereka ke sekolah dan kebanyakan kedai juga ditutup lebih awal.


Gambar: BERITA BAIK UNTUK RAKYAT SABAH: Tentera Philipina sedang menyiasat siapa yang SPONSOR dana Militan ini, melalui transaksi Perbankan Philipina hari ini. Konspirasi Politik bermula,Tentera Philipina juga telah berada di sepanjang Pantai Philipina di tempat Kumpulan Militan ini mula menyeberangi Laut ke Lahad Datu. Sekarang Kumpulan militan ini tersepit, balik pun akan ditempur oleh tentera Philipina habis habisan dan disini pun mereka hanya diberi 3 hari saja lagi untuk berundur. Tentera elit malaysia kebanyakkannya orang sabah dan Sarawak tidak sabar sabar lagi ingin menjalankan pertempuran bila bila masa. Konspirasi Politik untuk menakut nakutkan Orang Sabah tidak kesampaian. (Baca Zamboangan Press-15hb.02.2013) Tentera Philipina mengatakan Militan ini memalukan Negara Philipina dan merupakan penjenayah antarabangsa. Tentera Philipina masih mencari dalang yang sponsor Militan Militan ini. Wayang Kulit mula nak berakhir !!!(SHARE: VKJ)




Steve Chao Senior Asia Correspondent utk Al Jazeera English News dan jurugambar Mark Giddens ditahan selama 6 jam dan dikawal ketat oleh Polis dari cawangan SB...dan gerombolan dari negara luar seramai 150 org masih bebas............

Dan sekarang kerana Menteri KDN asyik under kontol.. sejak ari pertama lagi.. Malaysia telah mendapat liputan diseluruh dunia...!! bagi aku kelemahan ni berlaku kerana otak otak yg tidak berkualiti dlm kepala pemimpin UMNO....

Gambar: JANGAN PERCAYA BERITA ANGIN, Kumpulan lelaki Ceroboh Lahad Datu Bukan Militan atau Penganas Walaupun mempunyai Senjata..??

p/s: Jadi siapa mereka ? Warganegara Malaysia ?
Menteri ini patut Turun di Sabah sendiri Dan lihat berapa ramai Penceroboh ini datang dengan senjata..

Kedahkini

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Usah layan khabar angin? Sampai bila nak guna ayat ini? Usah layan khabar angin? La ni zaman internet, kena layan jugak Al-Jazeera, dan international News, Malaysian Paper pula, jangan dengar khabar angin oleh pak menteri cakap...aduhai...!! mentality kelas apa daa?..

Tanpa Nama berkata...

JANGAN DITEKAN SANGAT HISHAM NI NNTI KAN MENJUEH PLK MULUT DIA TU. KALAU KERIS ADA KT TANGAN BARU DIA BERANI KOT?

Tanpa Nama berkata...

Kata nk pertahan Putrajaya hingga smpai titisan dari terakhir..Bila Allah uji dgn tentera Sulu,dh jd pondan..Campak jer keris tu ganti dgn bulu yg sandang kt bahu coregrapher tu Hisyam oii..
Khabar angin amendernya kalo org Sulu dh mendarat kt Lahad Datu..Ko yg sekat maklumat dari pengetahuan rakyat,maka rakyat buat andaian la bongok!!!!
In masalah kedaulatan Negara..Panggil la Awie dan budak2 Pekida,Perkosa yg sebok nk berjihad stg tu,hantar ke Lahad Datu neh..x berani pulak..

Tanpa Nama berkata...

Bodoh n bangang hisham ni

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...