24 Februari 2012

TERKINI!! BUDAK-BUDAK UMNO SERANG HQ KEADILAN



Ketika Pakatan Rakyat mengambil sikap berdemonstrasi di hadapan kedutaan US dalam isu bakar Al-Quran, Barisan Nasional pula hadir ke Tropicana kononnya membantah kenyataan Anwar.

Menurut laporan yang diterima, lebih kurang 50 penyokong Umno kini sedang berarak menuju ke HQ PKR. Manakala pihak polis dan FRU tidak bertindak seperti yang diharapkan.


Angkatan Muda KEADILAN (AMK) membuat laporan polis selepas mendapat maklumat bahawa Pemuda Umno ingin mencetuskan kekecohan di Ibu Pejabat KEADILAN, di Petaling Jaya hari ini.Timbalan Ketua Penerangannya, Rozan Azen Mat Rasep berkata, maklumat itu disebar menerusi kiriman SMS pagi tadi yang menyatakan pihak terbabit mahu mengadakan himpunan membantah kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Laporan polis dibuat di Ibu Pejabat Polis Dang Wangi, meminta polis menyiasat dakwaan berkenaan dan mengawasi keselamatan ibu pejabat KEADILAN serta kakitangannya.“Kita minta polis siasat dulu perkara ini kerana saya bimbang situasi sebagaimana yang berlaku sebelum ini berulang,” katanya ketika ditemui keadilandaily.Ini kerana katanya, beberapa hari sebelum himpunan Bersih pada 9 Julai tahun lalu, Pemuda Umno berhimpun di depan pejabat KEADILAN dan membuat kacau.

“Ahad ini pula pimpinan utama parti akan berada di Kuantan bagi menyertai Himpunan Hijau 2.0.
“Jika himpunan pemuda Umno ini benar berlaku, kita bimbang provokasi melampau seperti ugutan pemuda Umno mahu bakar pejabat parti akan berlaku dan sebab itu kita minta polis siasat,” katanya.

Justeru, tindakan awal polis katanya ditagih bagi mengelakan kejadian tidak diingini berlaku.
“Saya mewakili AMK dan ahli KEADILAN mohon kerjasama polis memberi bantuan keselamatan dan pengawasan di persekitaran premis ibu pejabat parti bermula hari ini, jumaat, 24 Februari 2012.
“Pengawasan ini perlu dibuat seberapa segera dan seterusnya pihak polis mengambil tindakan wajar jika berlaku insiden bertentangan undang-undang seperti berlakunya kerosakan harta benda atau ugutan provokasi melampau,” katanya yang akan memantau perkembangan itu.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...