10 November 2011

UMNO KEDAH: DOK KALUT SAPA JADI MB BARU

TIADA ROTAN AKAR PUN BERGUNA


Watan terdengar dan mendengar satu perbincangan serius antara penasihat PM, beberapa orang pegawai tinggi kerajaan negeri, Senator dari Kedah(BN punya), dan juga beberapa pemimpin kanan UMNO.

Kebelakangan ini, gerombolan para pegawai tinggi JPM seringkali berulang alik ke Kedah dengan dua tujuan, mengirim laporan tentang politik terkini Kedah, dan kedua meninjau pendapat rakyat berhubung calon MB andaikata BN kembali memerintah.

Memang sudah gah bahawa nama DATO ADZMI DIN, CEO SADA dikatakan bakal menjadi MB jika BN

menang. Namun tiga halangan utama yang wajib dilalui oleh DATO MI ialah:

1. Bersedia meletakkan jawatan dengan gaji lumayan selaku CEO SADA untuk masuk bertanding atas tiket UMNO. (Harus difahami DATO MI dilantik kejawatan sekarang oleh MB PAS, jadi timbul kemusykilan DATO MI ni terhutang budi pada PAS atau UMNO???). Bukan apa kita takut dengan laba, elaun dan gaji di SADA yang cukup lumayan, tau-tau DATO MI ni merupakan informer kepada PAS, habis segala rahsia UMNO dikoreknya, sebab tu la kot USTAZ AZIZAN relax saja.. Ini hanya satu andaian, tetapi tidak mustahil menjadi satu kebenaran.

2. Memastikan jika dia menjadi calon, gerakerjanya mantap untuk bolehkan dia menang di DUN Sungai Tiang (itupun kalau DATO MD ROZAI tak kerat dia atau sabotaj).

3. Berdoa sambil berusaha agar BN Kedah menang sekurang kurangnya kerusi minimum untuk bentuk kerajaan negeri, sama ada 20 atau 21 kerusi.


Baiklah WATAN BERTINTA tidaklah minat sangat soal siapa yang patut jadi MB Kedah. Yang penting tugas pertama yang perlu dibuat oleh para penasihat PM yang kerap berkunjung ke Kedah sekarang ini ialah:

1. Mencadangkan nama-nama calon yang popular dikalangan pengundi dan rakyat untuk mewakili UMNO dalam PRU akan datang.

2. Memastikan calon-calon yang dibenci rakyat dan ditolak rakyat kerana masalah peribadi dan liabiliti yang boleh merosakka imej UMNO/BN Kedah tidak dicalonkan semula.


Dua perkara itu sebenarnya yang paling mustahak. Perkara paling induk ialah memberi dan membantu menjalankan gerakerja UMNO/BN Kedah yang sudah agak lama ibarat 'GAJAH SEDANG TIDUR'.

Jika ini boleh dilaksanakan, siapa pun nanti jadi MB Kedah tiada masalah.. BOLEH BUAT KA DUHAI PENASIHAT-PENASIHAT YAB PERDANA MENTERI???????

Bak kata pepatah siapa pun boleh jadi MB, layak jadi MB, kalau TIADA ROTAN AKAR PUN BERGUNA.. Tukang urut kaki, perampas isteri orang, kaki kelentong dan pelawak sarkas dan pembawa back hoe boleh jadi EXCO KERAJAAN NEGERI KEDAH DIBAWAH PAKATAN RAKYAT, takan la tukang sapu sampah ka, tukang tarik keta, bouncer atau tukang jual ubat ka tak boleh jadi MB KEDAH untuk wakili UMNO dan BN??

Yang penting rakyat Kedah aman, makmur dan sejahtera untuk selama-lamanya..

Makin lama koi nak jadi kartun dah negeri KEDAH ni nampaknya.. belum apa-apa, menang belum tentu, gerakerja tak hebat mana semua dah pakat geli nak jadi MB... MAMPOIH MACAM NI!!!!!

SUMBER: http://syburi-times.blogspot.com/2011/11/tiada-rotan-akar-pun-berguna.html#ixzz1dGAMJx4z

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...