langsai hutang

langsai hutang
klik gambar

01 Jun 2011

PADANG SERAI, INGAT PKR SAJA HARU..UMNO LAGI...HARU

UMNO Kedah Lepas Satu……Satu…….
AHLI PKR CABANG PADANG SERAI...TUNJUK PERASAAN

Adakah UMNO Kedah sedang bergolak……? Inilah yang menjadi buah mulut ahli UMNO di Kedah yang mana membuatkan rakyat mula memandang rendah terhadap kewibawaan kepimpinan BPUNK. Aku cukup hairan dengan apa yang berlaku. Tak habis-habis dengan masalah. Kalau nak aku kata PAS mahupun PKR tidak menghadapi masalah, amat mustahil sekali kerana bertimpa-timpa masalah yang ada, tetapi tidak terbawa-bawa ceritanya hingga menjadi bahan kedai kopi. Tetapi kalau cerita UMNO Kedah ni, bertambah-tambah pekungnya dibuka.

Apa nak jadi dengan BPUNK ni……. Kesihan aku tengok Tok Bashah terkehel-kehel cuba menyelesaikan permasalah yang ada. Namun resultnya “Umpama Mimpi Dalam Mimpi…….”. Mungkin ada yang akan hentam aku dalam penulisan aku ni……. Tak aku nafi Tok Bashah kita tu memang berpengalaman dalam bab politik ni dan Tok Bashah sendiri dok mendabik dada “Aku lama dah dalam politik ni…….semua aku tau……. dalam poket aku…….”, tapi kita harus ingat “Politik Dahulu” tak sama dengan “Politik Sekarang”. Rakyat Kedah bukannya dengar cerita lama. Rakyat Kedah dahagakan pembangunan. Selagi mana orang-orang lama dok bergayut dalam mencari pengaruh semata-mata untuk bertanding dalam pilihanraya……. UMNO AKAN HANCUR.

Tok Bashah seharusnya berpendirian tegas. Jangan terlalu pengaruh dengan bodekan-bodekan dan cerita-cerita manis dari Ketua Bahagian mahupun Jawatankuasa Bahagian. Bahagian Tok Bashah sendiri huru-hara, apatah lagi bahagian-bahagian lain. Aku tak mahu memihak mana-mana individu, tetapi semasa Tok Det Khalid (yang dikatakan mempunyai masalah peribadi) mampu mentadbir UMNO Kedah begitu cantik sekali atas sifat ketegasan beliau. Tapi Tok Bashah harap MISAI aja TEBAL, tapi bab nak menyelesaikan masalah lembab. Kesian juga aku tengok Tok Bakri ibarat diluah mati bapak, ditelan mati mak……. nak kulum……. ni kena tanya Tok Seri Nuat Brahim.

Melalut dah aku ni…….

UMNO Bahagian Sungai Petani bakal digantung……. Apa cerita ni Tok Bashah…….? Masalah yang sekecil tu pun tak dapat diselesaikan ka…….? Adakah Tok Bashah mengambil keputusan yang tepat untuk menggantung Bahagian SP…….? Kerana dik sekoq berok tu, nak ditebang habis pokok sekebun. Alih-alih Tok Mukris akan diminta pantau UMNO SP. Cukup mudah pendekatan Tok Bashah buat, yang pentingnya 11/06/2011 taik dan teloq busuk tak hinggap kat beliau. GAA tunggu masa saja. Aku rasa Tok Mukhris bukannya bodoh nak terima bulat-bulat benda ni.......

Kalau SP terkenal dengan GAA, wujud pula kumpulan baru di Padang Serai iaitu GAR. Kumpulan ni sedang bergerak dengan hebat sekali mencari pengaruh. Wujudnya GAA dan GAR adalah kerana tidak puas hati dikalangan ahli UMNO terhadap KB dan sebahagian kecil jawatankuasa bahagian. Cuma perbezaan antara GAA dan GAR adalah GAR bergerak rakus bertujuan untuk merosakkan dan memperlaga sesama ahli semata-mata mencapai matlamat terpilih menjadi calon PRU13 kelak, sedangkan GAA hanya bergerak di dalam kumpulan mereka sahaja tanpa mempengaruhi individu lain. Tok Bashah kena fikir betul-betul mencari penyelesaian yang terbaik.

Bagi aku kedudukan Padang Serai lebih teruk dari SP. Akan aku dedah sedikit demi sedikit apa yang berlaku dan Tok Bashah kena berhati-hati dengan 4 kumpulan musang yang sedang agrasif menyusun strategi. Selepas Padang Serai mungkin aku akan bawa cerita Merbok, Alos Setar, Pokok Sena, Jerai, Kuala Kedah, Kulim Bandar Bahru dan Baling. Tapi aku nak tengok dulu sejauh mana pendekatan Tok Bashah ambil bagi menyelesaikan masalah yang wujud dan bakal wujud.

Di Padang Serai GAR memain peranan untuk menghentam Geng Raman, Geng Halim, dan Geng Mantan YB. Sekarang ni jawatankuasa UMNO PSerai bergerak secara individu mencari pengaruh. Malangnya mereka-mereka ini amat bermasalah sekali dan tidak disukai oleh rakyat MELAYU PSerai. Tok Bashah kena ingat....... berapa kerat sangat ahli UMNO yang ada di PSerai....... PRU13 suara rakyat adalah penentu. Kepada mereka yang pemberi masalah kepada UMNO PSerai tu, lupakan saja niat nak bertanding. Jangan harap la kalian akan dapat bertanding. Aku pasti tidak seorang pun jawatankuasa Bahagian yang tersenarai. Jangan dok mengadu DUMBA....... Kepada Tok Bashah, akan aku sambung cerita ni dilain siri.......

Posted by Sungguh Ka...? at 5/27/2011 04:25:00 PM
Labels: Fikir La..., Kedah, UMNO
27 comments:

Anonymous said...
DKS UMNO Kedah sebenarnya lepas satu dua tiga empat lima enam tujuh lapan sembilan terjun masuk laut terus.Kebanyakan KB ada masaalah pelbagai dari hal sikap sampailah cerita dalam seluar dan dalam kain mereka.Dato Bashah sudah tidak mampu lagi bawa UMNO Kedah ke era yang hebat.Dia sendiri pun nampak tak bermaya.Semua KB di Kedah 2x5.
May 27, 2011 6:16 PM

Pak Ya said...
GAR pula dah di Padang Serai.Padang Serai ada beberapa kelompok sejak Raman jadi ketua bahagian lagi.

1.Kumpulam Raman sendiri
2.Kumpulan Halim Bas
3.Kumpulan GAR-Ku Rashidi punya
4.Kumpulan Bakri Naib Ketua dlm proses tunggu dan lihat.Kumpulan ini dia bila-bila masa boleh menyelinap masuk anatara kumpulan tadi.Katanya dia yg mana boleh hidup dan selamat.
Apa cerita pun UMNO Padang Serai sudah hancur kerana sikap rakus dan gila kuasa Raman.Kemudian ditambah isu balun jubok pula.Yang lece masa dalam mesyuarat perwakilan dia tak nafi pun.Dia boleh kata ini isu peribadi.Korek lubang terjun esndiri lah.Bila Raman lemah masing-masing dah naik tocang.Apa nak buat penasihat Raman Zuber pun ada kepentingan diri.Orang Padang Serai kata penasihat 10%.Eloklah Raman undurlah secara terhormat demi kebersihan nama UMNO.Kalau tidak UMNO akan jadi mangsa kerana akhlak Raman.UMNO hak ahli UMNO dan orang ramai.Bukan harta sendiri bapak kamu.Lagi pun PRU 13 dah dekat.Raman dah tak layak jadi calon lagi.Kalau jadi pun pembangkang akan menang free je.
May 27, 2011 7:03 PM

abu said...
Kalau nak tengok masalah umno kedah nie kena flashback sejak pilihanraya umum 2008 lagi. time pilihanraya tu ramai orang penting dalam umno kena kuis dengan tok det dan kj, di takdir pulak kedah terlepas kepada pembangkang maka pemimpin umno pakat tembak kawan-kawan dalam parti.
jadi kesilapan tu bermula dari sapa. jawapannya dari tok det.
lepas tu mai pula pemilihan umno, ramai ketua bahagian kena kuis dengan orang yang diatur oleh tok det untuk bagi perkuat kedudukan tok det.
sapa kah ali yahya, sapakah tajul urus, sapakah abu hasan sharif, sapakah azeez rahim, sapakah tajudin sik, sapakah yusuf usima. mereka tu semua orang tok det yang ditanam untuk selamatkan kariere politik tok det.
di sungai petani semua orang tau punca masalah adalah dari ali yahya, di merbok pun semua orang tau punca masalah adalah rai tajul, di baling pun orang tau punca masalah adalah azeez rahim
kita boleh habaq kata banyak punca masalah dalam umno kedah adalah hasil kerja tangan kotor tok det
malang bagi bashah dia mengambil umno kedah yang dah diperlingkupkan oleh tok det.
tok bakri....heheheh, tanya dia sat, sapa tok det dengan dia, jangan jadi gunting dalam lipatan nooooo
May 27, 2011 9:30 PM

Si Jangkang said...
di pdg serai KJ atok lama dah nak bagi ketua pemuda dia jadi ketua bahagian.akhirnya apa yg terjadi.
May 27, 2011 10:38 PM

ANAK BUKIT HIJAU said...
Aku berpendapat, untuk UMNO bergerak dengan lebih sempurna,kempat-empat kumpulan ini harus diselamatkan dengan meletakkan mereka di dalam satu "kawah" yang dipanggil UMNO Padang Serai.

KEEMPAT-EMPAT KUMPULAN INI TIDAK MEMPUNYAI KEKUATAN YANG MUTLAK.

Kumpulan-kumpulan ini harus mengenepikan kepentingan peribadi dan mengutamakan rakyat sepertimana kenyataan DS Presiden dalam mesyuarat MT semalam.

DS Najib menasihatkan semua pemimpin Bahagian bahawa mereka mesti utamakan rakyat, kerana UMNO wujud berlandaskan struktur yang dibina selama ini berteraskan kumpulan sasar untuk meyakinkan rakyat.

Tegasnya bilangan ahli,bilangan Bahagian dan bilangan Cawangan tak membawa apa-apa erti melainkan kalau kita berjaya mewujudkan kerajaan dengan memenangi pilihan raya.

KEUTAMAAN MESTI DIBERIKAN KEPADA RAKYAT DAN BUKAN SOAL DALAMAN PARTI.//DY
May 28, 2011 11:35 AM

Mr Y said...
Tangan-tangan yg merosakkan UMNO Padang Serai sejak sebelum ,masa, dan selepas pilihanraya kemudian berpecah ialah;
Abd Raman
Zuber
Asri
Marlia
Halim Bas.

Inilah pengasas pada perpecahan UMNO Padang Serai.Keberulan Raman jadi peranagai Buruk songsang yg memalukan UMNO Padang Serai.Penasihat mereka waktu mula asas ialah Zuber.
May 28, 2011 1:14 PM

Anonymous said...
Kalut UMNO Padang Serai.Ramai dah jadi kadok naik pokok nyok.Bakri dan Zuber tubuh pula Gerakan Anti Halim Bas.Nampak sangat main politik kerana temolok sendiri bukan kerana perjuangan lagi.Sebelum ini Gerakan Anti Raman yg diketuai Hero Madu Tiga.Inilah perubahan yang Raman janji dulu.Zuber main peranan lagi.
May 28, 2011 8:44 PM
Titi Panjang said...
Kalau banding SP dengan Pdg Serai Ali Yahaya lebih bersih dari skandel yg tak senonoh jika dibanding dengan Rahman.Persepsi terhadap Rahman sudah tidak dapat dipadam lagi.Ali yahya patutlah diberi peluang mentadbir UMNO SP.Apa salahnya berilah sokongsn pada Ali Yahaya ini.Lepas pilihanraya ini kalau tak sesuai buatlah apa yg patut.Masa sekarang tak sesuai.UMNO Kedah fikirlah UMNO SP ini.Padang Serai memeng wajar lah Rahman undur kerana isu ini amat jijik dan ada kaitan dengan akhlak.Cerita SP dengan Padang Serai inimerupakan sejarah hitam dalam UMNO.Itulah kalau dah main duit nak kejar jawatan.Terima lah pembalasan dari Allah.Insaflah wahai semua.
May 28, 2011 10:03 PM

Anonymous said...
aku setuju dengan Titi Panjang...
May 29, 2011 3:38 AM
haloya said...
masa naik dan ada jawatan hangpa ranggi.maki orang sana sini.tak heran pada orang bawah.ada rezeki orang pun hangpa kepak dan tendang.cawangan yang tegur hangpa dibatalkan macam keladi,terat batu,hitech,jubai,jubai sc bikan atas.cawangan yang bodek dan jilat jubok hangpa tak cukop korum pun hangpa tutup mata sebelah.cawangan labu besar mesyuarat pun buat hari kerja.dekat 50 orang hangpa tak panggil mesayuarat.ini kerja jamil dgn zahari.hangpa buat umno padang serai macam syarikat sdn bhd macam bapak hangpa punya.punyalah gila kuasa.hangpa semua dah lupa pada Tuhan yang ;ebih berkuasa.bila ketua kencing berlari,timbalan kencing berdiri,naib kencing menerap,ketua pemuda berak dalam seluak.manakala yang lain berak dalam kain.dato najib kata lain hangpa buat lain.inilah rupa permbaharuan yg hangpa dah buat untuk orang melayu di padang serai.pejabat umno pun hangpa jual.bila tegur kata orang jahat.sebenarnya demokrasi dalam umno padang serai dah mati ,suara rakyat akar umbi sudah mati.buat juara rakyat tapi suara rakyat tak mahu dengar.pemimpin kena lah ada iman dan taqwa.kalau pemimpin pun dok bawa indon,asmara dgn bini norang,ada skendel yg memalukan .adakah ini tranformasi ?
May 29, 2011 7:26 AM

Pesona Sri Pinang said...
Perjuangan belum selesai:

Ketua cawangan Taman Angsana dah jadi ke Pengerusi JKKKK.

Ini lah janji dijuburi dulu.


Ke dia janji bohong je.
May 29, 2011 1:24 PM
Anonymous said...
titi panjang , tolong check sat dengan suami Mastura P.A Shahanim , suami dia ada buat report polis beberapa bulan lalu di IPD Sg. Petani pasai Shahanim Ketua Puteri dok guna bini dia...dok jual bini orang...
May 30, 2011 5:14 AM

Anonymous said...
di Sungai Petani aku dengaq , si Khairul Setiusaha GAA pernah songlap duit masjid Sg. Pasir...lepas tu dia jugak pernah kecoh arwah Ibrahim Mustafa puluhan ribu ringgit...dia jugak yang buat hal bakar poster BN dan Mahdzir Khir waktu pilihanraya dulu...Dia jugaklah yang konon nak jadi hero di SP la ni...
May 30, 2011 5:21 AM

bersatu bersetia berhidmat said...
Di Padang Serai ini macamnana nak aman.Sejak perweakilan baru ini orang dah kata Bahagian Samseng Padang Serai.Ini semua siapa punya kerja.Tentu kerja manusia yang kemaruk kuasa.Lagi satu bila Raman kena undur kerana isu DILIWAT sudah nampak dua tiga ketua cawangan yang jadi batu api yang suka pelaga antara satu sama lin.Meraka akan demand RM tinggi.Siapa huloq tebai disitulah sokongannya.Mereka bukan sayang UMNO mereka inilah perosak UMNO.Zuber dengar cerita tiap-tiap malam buat perjumpaan dirumahnya.Amboi nak apa lgi.Katanya dia pula yang layak jadi ketua dibahagian Padang Serai.Bakri pula cerdik tapi tak bijak.Main politik ada prinsip tapi goyang macam pokok ubi keledek.Kata ahli AMAL MAKRUF NAHI MUNGKAR.Tapi yang kemungkaran berlungguk dalam UMNO Padang Serai.Ketua Pemuda pun ada cerita juga.Tapi sikit bawah drp ketua bahagian je.Yang nampak kini Halim Bas pula dah mula didekati oleh kumpulan opurtunis politik.Kumpulan opurtunis ini lah yang akan hidup dua alam.Dulu Padang Serai antara yang cukup stabil ada selesa kata dan komen dari semua peringkat termasuk ramai pemimpin.Kini Padang Serai terkenal dengan isu betina ,judi,isu Liwat,isu miang dan merenyam.Semua ini dah jadi bahan sembang di kedai kopi.Tak malu kah semua ini.Puan Marlia pun ada cerita dia.Dia pun ada strategi dia.Tengok sahajalah.Waspadalah Padang Serai jangan dibiarkan dan diserahkan pada KERA YG NAK BAIKI LABU.Ramai kera drp labu terdapat dalam barisan kepimpinan Padang Serai kini.Carilah tokoh muda yang ada iman,akhlak mulia,ahli masjid,pendidikan tinggi,dihormati dan disanjung dan tak gelojoh dan loklak.Kalau masih simpan barisan yang ada kini alamatlah ranaplah Padang Serai.Ahli UMNO Padang Serai kena bangkit segera.Tegur lah semua pemimpin cawangan yang bodoh somobong sama ada dicawangan atau di bahagian termasuk pemuda.wanita dan puteri.Mereka ini pedagang politik umno psdang serai yang menjual nama busuk umno padang serai.Suara umno padang serai sudah mula malap dan hampir padam kerana utamakan kebendaan yang melampau.Bangunlah wahai ahli UMNO sekelian .Hapuskan kemungkaran dan kemaksiatan di padang serai.
May 30, 2011 7:32 AM

AnaQarbana said...
sebenarnya yang merosakan UMNO Bhg Padang Serai dan lain-lain UMNO Bhg dalam malaysia ni ialah....KJ...akibat projek KJ nak jadi PM termuda,,,,inilah kesannya...Bahagian Pdg Serai antara Bhg terlibat dengan projek tersebut....lihat apa dah jadi....kemenangan RM atas dasar untuk melakukan perubahan dalam UMNO Bhg Pdg Serai....memang dah pun berubah sejak RM menjadi Ketua Bhg sehinggakan perubahan yang di lakukan tidak tahu nak letak di mana perubahan itu...Yang bertanggungjawab melakukan perubahan hingga UMNO Bhg Pdg Serai jadi macam ni melibatkan semua barisan kepimpinan UMNO Bhg yang di pilih/dilantik, semua barisan PP/PW/P3 yang dilantik/dipilih....tepai nama-nama besar yang bertanggungjawab sebagai mastermindnya ialah:...zuber kongkang antara manusia yang bertanggungjawab menyebabkan UMNO Bhg Pdg Serai mengadakan mesyuarat perwakilan 2 kali pada 1998, dia nia ketua kumpulan 11......bri besaq kumpulan serpihan Pekida yang bangana tentang politik...bekas anggota Polis yang di pecat kerana masalah disiplin.........nama-nama ni berada di belakang tabir yang merupakan tangan syaitan.....ada nama lagi yang berselindung seolah-olah peribadi bersih dan mengamalkan prinsip "play safe" merupakan "small Napolean" .....berok bakri Naib Ketua Bhg, syaitan betina dermawati adalah intelligent JHEK, depa ni i ulaq kepala 11....
seperti kara MR...5 nma yang beliau senaraikan sebagai pengasas perpecahan dalam UMNO Bhg Pdg Serai...mungkin betoi.....mungkin ada lagi...dia tu yang menjadi penasihat kepada Ketua Bhg....
untuk itu saya mengambil kesempatan ini mengucapkan tahniah kepada tangan-tangan syaitan yang memenangkan RM sebagai Ketua Bhg [lihat FB bri besaq@sabri zakaria]...3x punah rahman mahmud.....zuberkongkang PTI dari Bhg Baling....Dermawati@pasangannya naga kepala 5...serta semua yang bekerja keras memenangkan RM sehingga UMNO Bhg Pdg serai telah di ubah berada di tahap sekarang.....apa lagi yang anda akan lakukan terhadap UMNO Bhg Pdg Serai wahai tangan-tangan syaitan................khabarnya RM akan.......dan akan berlaku per..........di Pejabat UMNO Bhg Pdg Serai.......tunggu dan lihat........
May 30, 2011 9:39 AM

Anonymous said...
Ditengah-tengah dan celah kekalutan serta krisis UMNO Padang Serai menjelma pula seorang lagi opurtunis politik yang dipanggil Datok Temberang.
May 30, 2011 6:21 PM

Putera Kelubi said...
Mangkuk -mangkuk hayun yang sedang geli naj jadi Pemangku Ketua UMNO Bahagian Padang Serai setakat ini.Askar upahan mereka mula bergerak:
1.Zuber
2.Halim Hassam
3.Bakri


Agak-agak sapa yang layak jadi jawatan tersebut.
May 30, 2011 7:34 PM

hotwheel said...
apa kata kita bagi kat Dr Zainal.
May 30, 2011 8:20 PM

Si Jangkang said...
Kalau Dr Zainal ok sangat lah.Jadi sesuai jadi calon PRU 13 nanti.Aku sokong 100%.Dia AJK Bahgaian pula tu.Halim Bas ,Bakri tak layak langsung.Pelajaran SPM je.
May 30, 2011 8:48 PM
Manika Varagam said...
Dalam UMNO Padang Serai ada banyak hantu raya yang kerja dia makan telok.Kalau tak bagi telok dia kacau satu bahagian.Hantu raya ini malas kerja dan penyegan.
May 31, 2011 7:12 AM

AnaQarbana said...
Sebelum kita nak bincang sapa layak sebagai pemangku Ketua Bhg...kita terlebih dahulu kena lah menelaah Perlembagaan UMNO, jangan main hentam keromo saja nak bagi sapa pangku Ketua Bhg. Bagi ulasan menstilah berdasarkan fakta dan bukannya auta.....
Siapa Zuber kongkang...
Siapa Bakhri Hashim.....
Siapa Dr Zainal....
Nak pangku Jawatan Ketua bahagian.....
Jawatan Ketua di pilih melalui persidangan perwakilan Bhg dan bukannya di lantik....
Jadi secara otomatiknya....Timbalan Ketua akan pangku Jawatan Ketua....janganlah Naib Ketua, AJK Bhg ataupun SU Bhg yang hanya di lantik dok geli nak jawatan tersebut...malu....malu....rujuk perlembagaan.....itu pun kena ada arahan hitam/puteh dari Jawatankuasa Pengurusan Parti....dengaq habaqnya Team RM nak buat demo petang ni depan Pej. UMNO Bhg Pdg Serai sebagai membantah perlucutan jawatan Ketu Bhg ke atas RM....Bri Besaq kononnya sebagai taiko untuk demo tersebut...jom pakat pi ramai-ramai.......
May 31, 2011 12:15 PM

Lebai Labu said...
Lompat zuber lompat bagi tinggi-tinggi.
Lompat Mansor Gunting rambut lompat bagi tinggi,

Lompat Bakri lompat bagi tinggi-tinggi,
Lompat Dermawati lompat bagi tinggi-tinnggi,
Lompat Azmi Tmn Angsana lompat bagi tinggi-tinggi,
Lompat Jamil lompat bagi tinggi-tinggi,
Lompat Asmadi lompat bagi tinggi-tinggi
Lompat Midah lompat bagi tinggi-tinggi

Akhirnya penentuan dari Allah SWT jua..,
May 31, 2011 7:14 PM

Anonymous said...
ingat PKR je haru....Umporno lagi..lagi HARU...
May 31, 2011 8:26 PM

ulaqAyaq said...
kalau aku jadi.....Zuber
kalau aku jadi...Mansor Gunting rambut
kalau aku jadi ...Bakri
kalau aku jadi...Dermawati
kalau aku jadi...Azmi Tmn Angsana
kalau aku jadi....Jamil
kalau aku jadi...Asmadi
kalau aku jadi...Midah
Kalau aku jadi...Rosni...Salbiah Khalib...Bri Besaq...
Aku gantung diri kat pokok temuchut...aku malu...aku frust...aku bersalah...aku berdosa besar...aku khianati bangsa aku sendiri...aku khianati UMNO...aku khianati harapan generasi muda bangsau aku sendiri...
Aku juga dengan sukarela istihar keluar UMNO...aku masuk PAS untuk menebus dosa yang aku lakukan selama ini....
Aku akan pastikan PAS/PKR ataupun PR menang selesa dalam PRU ke-13 akan datang kerana aku selama ini mengkhianati UMNO semasa PRU ke-12 lalu yang menyebabkan calon UMNO tertonggeng....
sebenarnya aku cukup-cukup frust hampir menonggeng kepada Anwar Ibrahim di sebabkan Rahman tidak berpeluang menjadi calon dalam PRU akan datang...aku benar-benar harap kepada Rahman...tapi rupa-rupanya Rahman sama spisis dengan Anuwar Ibrahim....gay rupanya...lepas ni aku nak tengok Midah, wati, Rosni, salbiah,bri besaq nak tonggeng ke tidak...nak menyalak ke tidak...apa alasan depa...konspirasi sapa....mana power tiga lines...mana pi mereka yang berjeket hitam/cermin mata hitam....apa bri besaq boleh buat....sembang je.......porrrrrraaahhhhh.......

May 31, 2011 9:19 PM

Anak Jati Kedah said...
Sungguh Ka: Kalau macam ini punya cerita alamat UMNO Padang Serai sudah hancur lebur.Dulu zaman Tok Pa.Tok Mood dan Tok Det cukup stabil dan tenteram.Aku amat sedih dan kecewa dengan kejadian begini.Aku tercari-cari bagaimana perkara buruk ini boleh berlaku.Siapa punya angkara.Kenapa orang yang tak berakhlak ini dipilih jadi pemimpin.Tak ada orang lain kah yang nak dipilih.Cerita nya kata semua ini angkara politik wang dimana kuasa dan jawatan boleh dibeli.Harapan UMNO Padang Serai untuk kembali zaman ketiga tokoh pemimpin lama tadi sudah tidak ada lagi.Tokwan aku kata dulu pun ada gaduh juga tapi lepas pemilihan selesai dengan elok.Yang menang tak sombong macam zaman Rahman dan Zuber ini.Rahman dan Zuber kerja mereka menindas dan pantang ditegur atau dikritik.Tokwan aku jadi Bendahari cawangan tiga ketua bahagian Tok Pa.Tok Mood dan Tok Det.Sekarang dia dah tua dan uzur.Tapi masih mengikuti pertkembangan UMNO.Carilah pemimpin yang ikhlas,jujur,amanah,pekerti mulia,rendah diri,ada takqwa dan sentiasa mesra rakyat.Amin
May 31, 2011 11:37 PM
Anonymous said...
maklumat terkini:

Pemangku Ketua Bahagian Pdg Serai:Zuber Saad
Setiausaha :Cop Pasar malam
Bendahari :Suhaimi N.Mat
K/Penerangan :shafie long

AJK seperti biasa.
UMNO padng serai akan lagi mantap
June 1, 2011 7:31 AM
AnaQarbana said...
Anon 7:31am.....
Hebat.......hebat.......
bri besaq dok kat mana.......
Wati chot gunting rambut macam mana..
cop paya ketiau pesara Wataniah ATM nak lempaq kat mana


Read more: http://sungguhka.blogspot.com/2011/05/umno-kedah-lepas-

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...