08 Januari 2011

Anak TOk Guru Ditawar Kontrak Lebuhraya Kelantan?

Saturday, January 8, 2011

Itulah maklumat yang sekarang disebarkan oleh puak2 pro UG dalam PAS. Kebetulanperaka ini sampai kepada telinga Tulang Besi dan sumber maklumat ini pun Tulang Besi tau siapa. Memang mamat yang bagi maklumat ni "barua" UG tahap maksima.

Mereka mengatakan salah seorang anak Tok Guru sedang ditawarkan kontrak Lebuhraya Kelantan yang dirancang semasa pentadbiran Pak Lah selaras dengan projek pembangunan Koridor Timur.

Tujuan diberikan kontrak besar ini adalah supaya anak TOk Guru menjadi "agen" kepada melobi agenda Perpaduang kepada orang tua beliau. Ini kerana halangan yang masih wujud kepada agenda Perpaduang dalam PAS hanyalah Mursyidul Am PAS, TOk Guru Nik Aziz Nik Mat.

Maka, tak heranlah "anak" itu begitu lantang menista mereka yang menentang gagasan PERPADUANG salah satu artikel beliau yang menggunakan perkataan "bodoh" dalam tajuk artikel tersebut.

Lihat sendiri betapa mereka boleh mempermainkan Tok Guru sehingga Tok Guru terpaksa membaca kenyataan yang mereka sediakan bagi menyelamatkan tengkuk Presiden dan SU Agung yang pro UG itu.

AGENDA PERPADUANG SUDAH SEMAKIN HAMPIR KEJAYAAN.

Dengan seorang anak Tok Guru sedang giat berkempen kepada orang tuanya, dan menantu Tok Guru sedang dalam penyiasatan SPRM, maka kita boleh faham betapa sukarnya Tok Guru Nik Aziz mahu meneruskan penentangan beliau kepada agenda Perpaduang ini.

Kalau kita lihat, hampir keseluruhan Majlis Syura Ulama PAS menyokong agenda UG ini. Malahan, di dalam Majlis Syura, hanya Tok Guru Nik Aziz sahaja yang menentang agenda ini. Timbalan Mursyidul Am pula adalah penyokong tegar agenda UG ini dan tidak segan silu menyatakan sokongan beliau.

Dalam Dewan Harian PAS pula, Presiden dan Timbalan Presiden adalah juga penyokong tegar agenda ini. Dan antara ketiga-tiga Naib PResiden mungkin hanya seorang sahaja yang benar-benar anti UG. SU Agung pula jelas sokongan beliau kepada UG. Mungkin BEndahari sahaja yang anti UG dan KEtua Penerangan tidak pernah dilihat sebagai anti UG.

DAlam AJK PAS Pusat pula, saya yakin 50% adalah penyokong UG dan 30% yang lain adalah berkecuali. Kalau ada yang anti UG cuma 20% sahaja.

Pesuruhjaya2 Negeri boleh dikatana kesemuanya pro UG seperti Pesuruhjaya Negeri Sembilan dan ADUN tunggal PAS di Negeri Sembilan.

Maka, apabila Tok Guru berjaya dilembutkan tiada lagi halangan membawa PAS menubuhkan kerajaan campurang bersama UMNO dan Barisan Nasional.

UMNO menggunakan taktik lembut dan keras. Lembut melalui anak Tok Guru yang bakal diberikan kontrak berjumlah Ratusan Juta. Keras melalui pendakwaan ke atas menantu Tok Guru, Arifahmi.

Saya meminta semua ahli2 PAS supaya bersabar dan tunggu sahaja pengisytiharan Presiden bahawa PAS telah meninggalkan Pakatan Rakyat dan menubuhkan kerajaan campuran bersama UMNO dan Barisan Nasional.

Sekian.

Tulang Besi

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...