20 Julai 2012

Panas!!! Malaun Umno Halau Melayu Balik Pulau?

Dua Umno P.Pinang kaut untung RM5j hasil jual tanah Melayu Balik Pulau?
Musa Sheikh Fadzir

Klik di gambar untuk pembesaran imej dokumen bukti

DUA pemimpin Umno Pulau Pinang didakwa sebagai pengkhianat serta seakan menghalau Melayu dari pulau apabila berjaya memujuk 31 pemilik tanah di Kampung Terang, Balik Pulau untuk menjual tanah masing-masing.

Mereka, Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir dan Datuk Omar Faudzar (Pengarah Pilihan Raya Barisan Nasional Pulau Pinang) melalui syaraikat hartanah Maison Heights Sdn. Bhd. (849163-W) didakwa berjaya membeli tanah tersebut dengan harga RM8.6 juta (RM8,563,983.12) pada 31 Januari lepas.



Pembantu Khas Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang, Mohd. Yusri Yaacob mendakwa, Maison Heights yang dikuasai oleh kedua-dua pemimpin parti pendesak Melayu itu pada 16 Mei lepas telah menjual tanah tersebut kepada Kay Pride Sdn. Bhd. pula dengan harga RM13.5 juta (RM13,457,664.00).

"Dalam masa 5 bulan sahaja Maison Heights Sdn Bhd telah mendapat keuntungan hampir RM 5 juta.

"Dengan fakta ini terbukti bahawa selama ini Pimpinan UMNO Pulau Pinang yang 'menghalau' orang Melayu keluar dari Pulau Pinang,"
kata beliau melalui e-mel kepada wartawan.

Perkembangan terbaru ini didedah semasa pihak pembangkang Pulau Pinang khususnya Umno ghairah menuduh pentadbiran Ketua Menteri, Lim Guan Eng cuba menindas serta cuba mengusir Melayu dari negeri berkenaan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...