18 Julai 2012

Panas!!! Kereta Global Proton Preve di Sabotaj oleh Vendor dan Dalaman?


Semenjak Proton diambil oleh DRB-Hicom model Proton preve yang baru dilancarkan, pembeli-pembeli sering menghadapi masalah seperti Enjin bocor juga masalah alat ganti yang sukar didapati dari Vendor.

Maklumat dalaman yang admin hubungi memang ada masalah dalaman antara Proton dengan Vendor bagi Penjual-penjual kereta Proton amat kecewa kerana kesukaran untuk mendapatkan stok bagi model Proton preve walaupun tempahan masih menggalakan.



Sebelum dijual kepada DRB-Hicom pemilik Proton adalah GLC Khazanah

Khazanah Nasional selaku pemegang saham terbesar Proton telah membuka tawaran pembelian saham kepada :

DRB Hicom (hampir pasti menang)
Kumpulan Naza (berminat)
Proton melalui Pengerusi Proton (berminat)
Sime Darby (Tidak berminat)

Kalau tanya kami, terus terang kami katakan kalau diberikan kepada kelompok di atas, masa depan Proton tidak akan cerah. Bila masa depan Proton makin sukar, yang jadi “mangsa” akhirnya siapa? Bakal pelanggan mereka kelak seperti anda, anda dan anda semua di sini. Itu pandangan & pemerhatian kami :

DRB Hicom? Adakah masih ingat lagi anda dengan tahap DRB Proton Tiara?

Nazmi? Tengok apa dah jadi kepada syarikat bas City Liner dan Transnasional sekarang ini.

Naza? Kami rasa tidak perlu kami terangkan lebih lanjut, anda lebih mengetahuinya apa yang Naza lakukan sekarang ini. Sehinggakan kilang NAZA sendiri tak terjaga, tinggal berapa vendor saja yang masih operasi di Gurun sana. Yang in ramai dah “bungkus”‘. Kemudian dengan setakat tukar emblem dah mengaku sebagai kereta Nasional. Nasihat kami teruskan sahaja bisnes AP kamu itu wahai NAZA tidak perlu ganggu Proton.



Dibawah aduan pengguna dari Web Aduanrakyat:

Masalah Proton Preve tiada kesudahan

July 18th, 2012 |

Saya membeli sebuah kereta Proton Preve CFE premium dan menerimanya pada 12 Jun 2012, namun ketika saya mengambil kereta tersebut, didapati kereta tersebut tidak dapat bergerak walaupun telah gear telah ditukar kepada mode “D”,”R”,”S” kerana masalah pada TCU dia. Setelah diganti TCU yang baru, saya mengambil dari SC semula pada 15 Jun 2012

Masalah baru pula telah dikenal pasti pada 21 Jun 2012. Kali ini kereta tersebut didapati terdapat kebocoran pada enjinnya. Sekali lagi Proton Preve kereta Global ini terpaksa dihantar ke SC. setelah seminggu lebih pihak proton mencari masalah dan menunggu alat ganti, kereta Global saya tadi akhirnya disahkan pulih dari masalah kebocoran dan diambil keluar dari pusat servis pada 5 Julai 2012.


Apa yang dikesalkan di sini adalah, pada 6 Julai 2012 sekali lagi Kereta Global ini mengalami masalah, enjin didapati bergegar dan terdapat lagi kebocoran pada kereta global ini..dan sehingga sekarang kereta global tersebut masih lagi terdampar di pusat servis proton, menunggu alat ganti…haish..

Apakah kesudahan bagi kereta “Global?” saya ini..?ansuran pertama telah dibayar namun kebanyakkan hari kereta tersebut hanya tersadai di pusat servis..tiada kepuasan bagi saya sebagai seorang pengguna seumpama pihak proton tidak wujud unit bagi mengawasi kualiti setiap kereta yang keluar dari kilang.???

Proton owh proton…diharap benar-benar komited untuk jadi lebih baik…

By: azmi

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...