18 Julai 2012

Panas!!! Blogger No.1 BN ditawar sebagai calon Parlimen DAP

So what next...? @NajibRazak @tunfaisal

Mungkin bagi ramai sahabat bloggers pencapaian menjadi BLOGGER NO SATU PRO BN adalah suatu pencapaian besar dalam karier seorang blogger politik dan pencapaian begini selalunya datang dengan pengiktirafan dari PEMIMPIN PEMIMPIN UMNO dan BARISAN NASIONAL.Mungkin benar mungkin juga tidak.Tahukah anda selain dari Tun Faisal belum pernah lagi ada seorang pun pemimpin Umno baik yang dulu ataupun yang ada hari ini yang memberi pengiktirafan secara peribadi kepada aku sejak dari waktu aku mula merangkak sebagai blogger sehinggalah aku berjaya berdiri diatas puncak sebagai NUMURO UNO.Sukar untuk dipercaya kan?Tapi itulah hakikatnya...


Percayakah anda jika aku katakan aku belum pernah berbual walau sepatah perkataan pun dengan Mantan Perdana Menteri Pak Lah..dengan DS Najib dan dengan Tan Sri Muhyiddin sejak dari dahulu bila aku terlibat menyediakan keperluan PRU11 2004 hingga ke saat ini?

Mustahil kan?Tapi itulah hakikatnya yang aku lalui sejak berurusan secara langsung atau tidak langsung dengan PEMIMPIN PEMIMPIN UMNO sejak dulu sehingga hari ini.Jika pengorbanan dan sumbangan aku kepada Umno yang bernilai BERATUS JUTA RM pun mereka boleh buat bodoh dan buat tak tahu...apa sajalah kejayaan aku menjadi BLOGGER NO.1?

Jadi aku dah biasa dengan layanan KELAS PERTAMA dari Umno ini sejak 10 tahun lalu lagi dan hari ini pencapaian sebagai blogger tersohor mungkin satu pencapaian besar bagi ramai bloggers tapi tidak pada aku.Kerana aku dah tahu apa respon Perdana Menteri,Timbalan nya dan Menteri Menteri Umno yang ada hari ini.Selagi Perdana Menteri DS Najib tak peluk aku dan berkata,"I LOVE YOU LAH APA FOR WHAT YOU HAVE DONE AND ACHIEVED"...selagi itu lah "menteri menteri pasola spesis pak turut" ini tidak akan berani mendekati aku...percayalah!Aku ini macam pesakit kusta pada diaorang...

Lantas menjadi blogger No.1 hanyalah kepuasan peribadi aku sendiri sahaja tidak lebih dari itu.Sekadar nak membuktikan kepada semua "that i can be the best in whatever i do"..itu saja.Jadi sikit pun aku tak berkecil hati bila TIADA PENGIKTIRAFAN dari 'pemimpin pemimpin agung Umno" yang ada hari ini...

SO WHAT NEXT ?

Inilah yang nak aku kisahkan dalam artikel ini dengan mukadimah panjang lebar diatas..he he he.

Tiga minggu sudah aku didatangi seorang individu menawarkan "LALUAN MUDAH UNTUK AKU MEMIJAKAN KAKI SEBAGAI AHLI PARLIMEN" tahun hadapan atas tiket DAP mengikuti jejak langkah Datuk Sak dan Aspan.Memikirkan mungkin kerana walaupun aku blogger pro BN tapi dengan tulisan yang sentiasa berlidahkan pembangkang,maka aku ditawarkan satu lagi platform untuk menyuarakan ketidakpuasan hati aku selama ini terhadap pemimpin Umno.


Aku ditawarkan "laluan mudah" dikawasan Parlimen "guarantee menang" untuk berada didalam Parlimen tahun hadapan atas tiket DAP.Mmmmm...bagus jugak fikirku,bolehlah aku berdialoq dengan PM,TPM dan Menteri Menteri Pasola yang selama ini TIDAK SUDI nak berbual dengan aku walau sepatah perkataan pun.

Anda mungkin bertanya kenapa DAP..kenapa bukan Pas atau PKR?

Jawapan aku mudah..

Pertama,Pas dan PKR mengamalkan budaya yang tak jauh bezanya dengan Umno.Bunuh membunuh sesama sendiri berebutkan tempat sudah kira wajib bagi ketiga tiga parti berasaskan Melayu ini.Kalau aku masuk Pas atau PKR pakai reputlah aku duduk dalam tu..

Kedua,DAP memerlukan lebih ramai calun Melayu untuk di ketengahkan sebagai menunjukan mereka parti multi racial walaupun pada hakikatnya semua dah tahu apa dan siapa DAP.Tapi persetan lah semua itu janji aku ada "lorong hijau" masuk Parlimen dan bergelar YB..kah kah kah.Silap haribulan kalau Pakatan Rakyat menang ada chance jadi Menteri Pasola..hik hik hik.

Apapun aku masih belum membuat apa apa keputusan lagi kerana menunggu beberapa perkembangan yang aku harap mampu mengubah halatuju aku dalam politik negara.Walau bagaimana OPTION aku agak terbuka dalam hal ini dan aku belum lagi bersedia bertemu PEMBESAR DAP bagi membincangkan langkah selanjutnya.

PERJUANGAN?...KESETIAAN?...PENGKHIANATAN?

Lantoi lah!!!! Apa aku tak cukup setia selama ini?Aku tak berjuang bersama Umno selama ini?

Tapi apa yang aku dapat,kecuali PENGKHIANATAN !Perjuangan lantoi apa?Bila semua PEMIMPIN BESAR UMNO langsung tidak sudi berbual walau sepatah perkataan pun dengan aku atau menepuk bahu aku tanda pengiktirafan secara senyap.Mereka lebih taksub mengangkat para bloggers yang "makan cekak" dan boleh mereka tunggangi dengan memberi "pengiktirafan palsu" seolah olah mereka ini hebat tapi hakikatnya...hampeh!Tiada tempat bagi orang saperti aku yang tak mudah terangguk angguk dan tergeleng geleng dengan kehendak mereka umpama binatang sarkas.

Jadi sebelum aku mengambil apa apa keputusan drastik aku juga ingin mendengar pendapat dan komen anda semua.Pastinya pendapat majoriti pembaca dan pengunjung setia blog ini akan aku ambilkira dalam menentukan keputusan akhir aku nanti.Selamat mengundi...he he he.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...