21 Julai 2012

Panas!!! Kumpulan pro Mukhriz pertikai peranan UMNO Bahagian di Kedah

Perjuangan untuk UMNO ka atau untuk individu?
(Petikan blog Kedah Times, sebuah blog pro Datuk Mukhriz)



Kedah Times ajak pembaca sekelian cadangkan nama-nama bahagian yang bermasalah di Kedah. Kalau lah pihak atasan UMNO baca blog ini, sekurang-kurangnya mereka boleh shortlist dan masukkan ke dalam diari TS Muhyidin supaya datang lawat dan selesaikan masalah dibahagian tersebut.

Terus-terang Kedah Times katakan yang ada bahagian tertentu, UMNO seolah-olah sudah tida wujud lagi. Yang wujud hanyalah ketua bahagian. Dalam apa saja program atau majlis, nama UMNO sudah tertinggal di belakang, yang ke hadapan hanyalah Ketua-Ketua UMNO saja.

Soalan Kedah Times .... Perjuangan untuk UMNO ka atau untuk individu?

AWANG lega apabila mendapat tahu Tan Sri Muhyiddin Yassin akan turun padang ke UMNO bahagian bagi menyelesaikan sebarang masalah dalaman.

Amaran kepada ketua bahagian
UMNO Bermasalah

Bagi Awang itu juga tandanya pilihan raya umum sudah terlalu dekat.Langkah yang diambil itu tepat pada masanya memandangkan masih wujud beberapa masalah, yang sedikit sebanyak boleh menjejaskan keputusan pilihan raya kelak.

Kata Muhyiddin semalam: ‘‘Kita tahu ada masalah. Misalnya di Kedah apabila kita kalah dalam pilihan raya umum lalu dan apabila disemak kenapa kalah, ia bukan disebabkan Pas kuat tetapi berlaku ‘cah keting’ dalam UMNO.

‘‘Dia sabotaj. Macam mana calon Dewan Undangan Negeri (DUN) boleh menang tetapi wakil kita di Parlimen kalah. Ini jelas ada yang tak amanah dan tak sokong calon-calon yang kita letak. Perkara ini perlu kita uruskan,’’ katanya.

Awang tidak mahu ulas panjang. Hanya keikhlasan dalam perjuangan sahaja yang akan memenangkan UMNO dan Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 ini kelak.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...