17 Julai 2012

Maklumat Bocor : Nie Dia.. Dalang Samseng Umno yang ganggu Ceramah Anwar?

Samseng UMNO dibayar RM50 untuk ganggu ceramah Anwar ditangkap

Malang buat samseng upahan UMNO Langkawi yang mengaku menerima upah RM50 untuk menganggu ceramah Anwar ini bila beliau tertangkap.Beliau berjaya di tangkap oleh orang-ramai yang hadir mendengar ceramah Anwar di tapak pasar ramadan Pekan Kuah, Langkawi pada 13 Julai yang lalu.

Samseng upahan Umno-BN ini berjaya ditangkap setelah beliau gagal untuk meloloskan diri setelah berjaya melaksanakan tugasnya menimbulkan huru-hara dengan bunyi bising dan bingit deruman motor berhadapan dengan Hotel Baron.

Pemuda dalam usia 20an tersebut pada awalnya bersama 30 penunggang motosikal lain dengan membawa bendera Umno-BN telah membuat bising dengan menjerit dan menguatkan bunyi hon motosikal.

Sekaligus ia menimbulkan suasana kurang senang dikalangan hampir 7 ribu orang yang hadir.

Pemuda yang ditangkap itu juga membuat pengakuan dibayar RM50 untuk membuat bising pada majlis ceramah Anwar. Pemuda tempatan yang berasal dari Kuah itu telah diserahkan kepada pihak polis untuk siasatan.

Pada sebelah petang sebelum kejadian tersebut kumpulan pemuda Umno-BN juga mengganggu konvoi AMK Langkawi yang mengiringi Anwar ke Masjid Al Hana, Pekan Kuah, apabila mereka telah mencabar konvoi untuk berlumba dan membuat bising sehingga ke perkarangan masjid.

Dilaporkan sebanyak 30 buah kereta yang diletakkan sepanjang Hotel Baron bertentangan dengan tempat ceramah dicalarkan oleh pemuda upahan tersebut.



Menurut sumber dari dalam Umno Langkawi, perancangan untuk sabotaj Program DSAI di Langkawi telah dirancang oleh Pemuda Umno Langkawi. Mereka telah mengadakan perancangan dan perjumpaan di Pejabat Umno Cawangan Ulu Melaka.

Berapa banting telah provokasi telah dinaikan sebelum program DSAI berhampiran Pekan Ulu Melaka. Maklumat ini dan gambar telah diemelkan kepada admin Kedah.kini petang semalam.
Pemuda yang ditahan telah dijamin oleh Bendahari Pemuda umno Langkawi maklumat ini telah diterima pagi ini melalui FB.




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...