18 Oktober 2013

TAK SANGKA! BENDA AJAIB MUNCUL DI KEDAH.....

Sakan jugak Kedah dah ada benda-benda yang pelik masa BN perintah dengar kata depa nak buat pelabuhan kut dengan projek RM7 bilion.....kalau hangpa tak caya baca dalam wikipedia dibawah.......

Misteri Sg Limau : Ada Jambatan di bina menghubungkan tanah besar semenanjung dengan Pulau Bunian..!!



Hasil buah tangan projek KERAJAAN UMNO BN yang memerintah KEDAH.... memandangkan penduduk Pulau Bunting seramai 30 ribu orang maka telah di bina satu Jambatan dianggarkan kos RM7 bilion?  ( ikut kenyataan sejarah di web wikipedia)  untuk kesenangan penduduk di pulau berhubung dengan tanah besar...

Hebat UMNO BN buat projek...



Suntingan dari WIKIPEDIA.....

Pulau Bunting Bridge adalah jambatan yang menghubungkan Pulau Bunting ke tanah besar Kedah , Malaysia . Jambatan ini dibina oleh Jabatan Kerja Raya Malaysia (JKR) manakala kontraktor utama ialah Gamuda Berhad .

Sejarah [ sunting ]

Ia telah dibina antara tahun 2002 dan 2005. Semasa pembinaan, ramai nelayan kehilangan mata pencarian mereka kerana jentera yang digunakan untuk projek yang menghalang mereka daripada menangkap ikan di sekitar Pulau Bunting.
Jambatan itu kini masih kurang dimanfaatkan sejak ia menjadi gajah putih dan telah banyak dikritik kerana fakta bahawa ia telah berkhidmat tujuan yang menghubungkan ke sebuah pulau tidak berpenghuni yang ditanggung kos projek sebanyak RM 7 bilion.
Rasa tidak puas hati penduduk tempatan masih tidak diketahui ke seluruh negara.

MAKLUMAT LANJUT HANGPA BACA SINI Sumber Wikipedia

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...