10 Oktober 2010

ANWAR AKAN DI C4...

SAIFOL GAGAL SUMBAT ANWAR KEPENJARA: ANWAR AKAN DI C4 KAN ALA ALTANTUYA?

Rahimi Osman menjadi sandaran utama untuk melakukan pemusnahan karektor terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas Saiful Bukhari Azlan gagal menyakinkan rakyat melalui kes mahkamah konspirasi kedua.

“Kalau Saiful Bukhari gagal dijadikan peluru hidup untuk membunuh (karektor) Anwar, Rahimi dengan apa cara sekalipun mesti dijadikan bom jangka C4 untuk membunuh karaktor Anwar,” kata Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mustaffa Kamil Ayub, hari ini.

Rabu lalu, Rahimi mendakwa dipaksa pemimpin dan peguam PKR untuk menandatangani dua akuan bersumpah pada Jun 2008 untuk mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor dalam kes melibatkan Anwar.

Bagaimanapun, tindakan Rahimi itu menimbulkan banyak menimbulkan keraguan berikutan ia seakan-akan mengulangi skrip yang berlaku kepada P Balasubramaniam yang menukar akuan bersumpah pertama kepada kedua, sebelum penyiasat persendirian itu kemudian mengakui akuan bersumpah pertama yang mengaitkan Najib dan Rosmah dalam pembunuhan Altantuya Sharibuu sebagai sahih.

Dalam kenyataan media, Mustaffa yang juga Pengerusi PKR Perak mengingatkan pimpinan dan rakyat betapa konspirasi terbaru melibatkan Rahimi tidak patut dipandang remeh.

Menyifatkan pimpinan Umno sebagai licik hingga PKR tidak sempat menghidu rancangan itu, beliau sangat yakin penyokong Najib-Rosmah akan menuduh parti ini tidak bermaruah dan bermasalah.

“Saya sangat yakin orang-orang Najib mahu rakyat melihat parti ini sudah didalangi dalang-dalang politik busuk yang bermasalah.Angkat Politik Nilai, tolak dalang politik busuk seperti ‘arwah’ Rahimi dan ‘arwah’ Saiful Bukhari!

“Saya sangat yakin Najib dan Rosmah terlibat dalam konspirasi ini,” katanya.

Mustaffa yakin kenyataan Rahimi menuduh dua peguam, Latheefa dan Saiful Izham Ramli memaksanya menamakan Najib-Rosmah dalam akuan bersumpah keduanya itu semata-mata untuk melindungi kepentingan dua individu itu.

“Rakyat dan anggota parti mahu diperbodohkan lagi dengan memadamkan nama kedua-dua peribadi misteri ini. Tidakkah kita hairan Rahimi boleh menafikan akuan bersumpahnya selepas dua setengah tahun beliau membuat akuan itu?

“Tidakkah kita hairan, mengapa Rahimi beriya-iya memadamkan nama Najib-Rosmah tetapi mereka berdiam diri dan sangat defensif walhal Rahimi bermati-matian cuba memadamkan nama mereka dalam akuan bersumpahnya.

Beliau mendakwa mereka mahu Ketua Umum PKR itu palang penjara dengan apa cara sekalipun kerana Umno sendiri menyakini bekas Timbalan Perdana Menteri itu berkeupayaan membawa Pakatan Rakyat ke Putrajaya

Rahimi Jadi 'C4' Untuk Ranapkan Anwar Selepas Saiful Gagal

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...