01 Mei 2009

Kerajaan Kedah terus pilih Perdana V6 - MB

ALOR SETAR: Kerajaan negeri Kedah akhirnya memilih untuk tetap membeli kereta Perdana V6 Exekutif sebagai kereta rasmi Exco dan pegawai kanannya menggantikan kereta jenama sama yang telah rosak.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, beberapa kereta lama yang digunakan selama enam tahun sebelum ini telah rosak dan perlu digantikan.

Beliau berkata kereta itu akan dibeli tidak lama lagi dan bahagian kewangan negeri kini dalam peringkat rundingan harga dengan pihak Proton.

"Kita mungkin akan beli empat atau lima buah kereta Perdana V6 Eksekutif...kita serah kepada bahagian kewangan negeri untuk beli mengikut peruntukan yang kita ada kerana sebuah kereta ini berharga lebih RM100,000," katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis penutup seminar pengurusan perubahan anjuran bahagian sumber manusia kerajan negeri di sini, malam tadi.

Sebelum ini, kerajaan Kedah pernah dilaporkan akan menggantikan kereta Proton Perdana V6 Executive dengan jenama lain sekiranya keadaan kewangan mengizinkan, namun selepas mengadakan rundingan dengan Ketua Pegawai Eksekutif Proton Edar Sdn. Bhd, Disember lalu, mereka mempertimbangkan untuk terus menggunakan kereta jenama sama.

Katanya sehingga kini kerajaan negeri menggunakan 16 Proton Perdana V6 Executive dan 10 Proton Perdana yang dipakai sejak 2003. BERNAMA

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...