12 Mac 2015

BAGUS JUGAK GST NEH...HARAP-HARAP BN TUMBANG PRU14


UMNO BN Boleh Kalah Jika GST Diteruskan

Rakyat patut menggesa kerajaan untuk tidak mengenakan cukai tambahan seperti cukai barang dan perkhidmatan (GST) jika mereka berpendapat ia akan hanya menambahkan beban.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, sebarang cukai tambahan akan menyebabkan harga barang naik, termasuk kos ubat dan rawatan kesihatan.

“Saya rasa rakyat perlu beri maklum balas. Mereka boleh beritahu, jika kerajaan kenakan lebih banyak cukai, mereka tidak akan undi kerajaan itu lagi pada masa depan,” katanya, mengulas isu kos perubatan dan penjagaan kesihatan yang dikhuatiri meningkat selepas GST dilaksanakan, 1 April ini.

Pautan kekal imej terbenam

Mahathir telah memberikan fatwa tentang GST. Maka macam biasa, macai pun hilang. #TolakGST

Cadangan untuk mengganti sistem cukai jualan dan perkhidmatan kepada cukai konsumpsi yang digelar sebagai GST katanya bertujuan untuk menjadikan sistem percukaian negara lebih berkesan dan berupaya menjana hasil negara.

GST didakwa sebagai sistem cukai yang lebih komprehensif , efisyen , telus dan efektif. Ia juga diduga akan menambahkan pendapatan cukai tahunan untuk kerajaan.

Seorang pensyarah perakaunan dari UiTM berpendapat GST tidak membebankan dan akan menambahkan hasil negara.

Betul ker??

Cuba kita berfikir sejenak.............Kenapa kita perlu melihat segala yang dibuat oleh pihak Barat itu BETUL! Seperti TPPA! Apa perlu TPPA untuk negara?

Seperti juga GST, apa perlu GSTuntuk kita semua? Adakah GST itu akan dapat meningkatkan kualiti hidup rakyat.

Jawapannya bukan lagi tersirat.........seperti yang telah diwawarkan.........UNTUK MENJANA HASIL NEGARA .................

KERANA..............sistem yang sedia ada kini KURANG MENJANA HASIL NEGARA ...........maka sudah pasti rakyat akan membayar lebih cukai dalam jangka masa panjang!

Kerana itulah Tun Dr Mahathir memberi peringatan..............silap haribulan................undi pun hilang!!

Wake up please Mr PM! We are not opposing GST, but the timing is extremely not appropriate in view of the health of our economy. The rakyat is already suffering from the current increasing cost of living and to add their misery further with GST, that would tantamount to a recipe for disaster in the coming GE14.

Dari Shakespeare of Malaya



3 ulasan:

Malaysiabaru berkata...

Gst akan di rasai pada mula lepas tu dah biasa.. Rakyat akn terima gst mcm rakyat terima cukai kereta 300% lebih dari harga asal

orgkampongok berkata...

Aku tak terima cukai kereta mahal hingga 300%..why? Ambil cukai7 billion dari cukai kereta tohok itu 7 billion kpd IPP kroni krono dlm sabsidi minyak...bangang..masuk kiri kua kanan..rakyat jugak kena kencing

orgkampongok berkata...

Aku tak terima cukai kereta mahal hingga 300%..why? Ambil cukai7 billion dari cukai kereta tohok itu 7 billion kpd IPP kroni krono dlm sabsidi minyak...bangang..masuk kiri kua kanan..rakyat jugak kena kencing

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...