06 Oktober 2011

ESOK BELANJAWAN TERAKHIR BAGI BN

Mungkin esok belanjawan terakhir buat kerajaan BN, bagaimana populariti Najib telah jatuh meredum akhir ini, juga masalah peribadi beliau yang banyak selepas menyambung mandat Paklah.
Kegagalan beliau menjana ekonomi dengan hutang negara sehingga RM467 bilion juga inflasi terus meningkat membuat rakyat kian perit. KALI INI RAKYAT AKAN HUKUM BN....

Berita berkaitan:

Najib Umum "Belanjawan Untuk Semua Rakyat Malaysia" Pada Jumaat

KUALA LUMPUR: Belanjawan 2012, yang akan dibentangkan di Dewan Rakyat pada Jumaat, disifatkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai "satu Belanjawan transformasi untuk semua rakyat Malaysia". Menekankan pendekatan inklusif kerajaan, Najib, yang juga Menteri Kewangan berkata akan terdapat lebih ramai yang akan menikmati manfaat dalam Belanjawan sederhana dan berhemah pada tahun ini.

Intipatinya akan termasuk dasar-dasar baharu untuk menangani kos kehidupandalam waktu-waktu sukar dan pada masa yang sama mengekalkan pendekatan bertanggungjawab daripada segi menjamin kedudukan fiskal dalam menguruskanekonomi.

"Belanjawan ini adalah mengenai kerajaan mengotakan janji-janji kami untuk menjamin keadilan sosial dan pada masa yang sama memastikan negara kita berada di landasan ekonomi yang kukuh yang akan membawa kemakmuran dan kesejahteraan jangka panjang untuk semua.

"Ini merupakan Belanjawan transformasi yang sebenar untuk semua rakyat Malaysia, iaitu yang akan menentukan hala tuju kita ke arah menjadi sebuah negara berpendapatan tinggi," kata Najib dalam satu kenyataan yang dikeluarkan pejabatnya sebelum pengumuman Belanjawan esok.

"Selaras dengan prinsip 1Malaysia - Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan - saya memberi tumpuan sepenuhnya untuk mengekalkan pertumbuhan ekonomi dan mengurangkan defisit, tetapi tidak akan berbuat -Bernama

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...