06 Mei 2013

TERIMA KASIH MANTAN MB KEDAH, WAJAR USTAZ LETAK JAWATAN PIMPINAN PAS KEDAH...!!!

Hangpa nak kata apa takpa ...bagi aku sebagai seorang yang bermaruah wajar kepimpinan Pakatan Kedah letak jawatan atas dasar tanggung jawab....jangan nak ikut budaya AMNO....


TQ Mantan MB Kedah atas kerja baik anda.. ini ada pandangan rakyat pasal anda dan bekas kerajaan negeri..??




1. Lambat implementasi pemerintahan yg benar2 mengikut acuan Islam sbb yg menang dulu ada pkr ada dap,kena ambil kira byk pendapat. Bukan mcm di kelantan pas majoriti.


2. Masalah dalaman pemimpin,berani calarkan nama parti pas sbb nak jadi mb(engineer),xbersekutu dgn kawan sendiri sbb keinginan tak dapat dipenuhi. Berpecah belah sbb berbeza pendapat.

3. Silap letak mat sabu sbb dia takkan boleh menang di mana2 pun.

4. Pengaruh Tun M dan Mukhriz kuat walaupun anak Tun M ada kilang arak tak semua org kampung di pedalaman tahu.


5. Mb baik dgn umno atas dasar sahabat walaupun berbeza pandangan politik tp org melayu kedah yg berfikiran sempit tak boleh terima,bg mereka lawan tetap lawan xboleh berkawan.


6. Walaupun sifar rasuah dan amanah tetapi rakyat skrg mahukan lebih byk perubahan fizikal yg dpt mereka nikmati dan jika ada yb yg sombong xkan ada org yg suka.

7. Klu ada dikalangan org pas hati busuk asyik fikir nak kuasa dan projek mcm mana Tuhan nak bg kemenangan,bkn mcm umno tu mmg budaya mereka.


8. Org2 kampung tak dpt pendedahan media sosial yg meluas bkn mcm di selangor atau penang. Sbb tu umno biarkan tmpt yg hulu tetap jd hulu. Maaf tp skrg yg hulu kedah atau kelantan? Sudah pasti kedah terkebelakang sbb rakyat kelantan pun tau bezakan kerajaan mana patut dipilih.


9. Kedah antara negeri yg paling kerap bertukar mb,lps ni tukar lg,mana la tau. Rakyat kedah mmg dah byk mb sekurang2 nya ada jgk yg dari pas.


10. Pas dah selalu kalah bila kalah dah alah bisa tegal biasa. Bila dah menang jd mcm terengganu pula, ahli dan pemimpin pas kena muhasabah diri jgn fikir perjuangan dunia semata2.


11. Bn menang tipis di kedah,rakyat kedah masih 50/50 bn atau pakatan rakyat.


12. Jika wujud penipuan dlm pilihanraya kebenaran akan terbukti,hanya tgu balasan di dunia atau akhirat shj.

P/s: duit rakyat kedah dah byk tp skrg bn dpt balik duit yg berjuta2 tu. salah siapa? jgn terkejut klu yg miskin makin miskin yg kaya makin kaya. Apapun harap mukhriz akan jd pemimpin yg amanah walaupun bn ditolak rakyat.

9 ulasan:

Awanama berkata...

Bukan pengaruh Tun M dan Mukris tapi kerana wang mereka banyak..maaf.. orang melayu ada yang tak kira wang kilang arak atau wang masjid janji wang( bukan semua).Kalu tabur ada yang kutip makan dan terhutang undi...hanya pandangan sahaja.Maaf kepada UMNO atau PAS atau DAP/PKR.

Awanama berkata...

jgn salahkan umno. azizan sendiri yg patut disalahkan. kalo dia x penting diri dia akan serahkan jawatan kpd org yg sihat. yg lebih aggresive. yg ada byk idea. pas sudah x mcm dulu. dah ada sifat2 kronisma dkm parti.$$$ dipentingkan.

Awanama berkata...

PEMIMPIN DALAMAN PAS DI KEDAH ADALAH EGO.
TIDAK MAHU MENERIMA TEGURAN AKAR-UMBI.
PENGARUH TUN M DAN MUKHRIZ TIDAKLAH HEBAT KERANA KEDAH DIBAWAH NAUNGAN PAS.

PEMIMPIN ATASAN PATUT DIPERSALAHKAN.

Awanama berkata...

ni sorang lagi pemimpin pas yang tak nak dengor pandangan orang bawah, elok lah duk balik bendang tanam padi dan tunggu mati. pas kedah lingkup pasai hang lah!!!!

decko11 berkata...

memang patut laa kedah tewas ada hikmah.. mmg ustaz azizan kena letak jawatan jd pesuruhjaya pas negeri bikin malu saja.. allah skjp sj nk bagi kmngn kpd kita ats kslhn pmimpin pas kedah. so aku mmg patut laa smu saf pimpinan ltk jawatn.. mgkin tuan guruh saleh kn pikul tggjwb ini slps ni.. tak tahu la..

Awanama berkata...

Bnyk sya dgr pas kedah x mau dgr pandangan org Nak jumpa mb pun payah kawan sya ckp Psal kwn rapat ngn Umno tu memang ade yg x setuju maayarakat lg lain Paa kedah sibuk nak jawatan MB lain kali kena tgk org nak pilih calun Takat na Pas tapi x istikamah payah Sifat rendah diri x de Rakyat tuan bukan kita YB leh lagak Lain kali tanding Pas kena tukar sapa1 yg gila kuasa Dia ni mcm kawan tau kawan mana yg baik yg gila nama Bukan payah Cari wakil2 Pas yg rendah diri rajin ngan masyarakat Kelantan tu contoh x faham2 belajar la

Awanama berkata...

Muhasabah diri. Menang atau kalah,itu perkara biasa.Kekalahan adalah satu peluang bagi kita untuk memperbaiki kelemahan yang ada.LAWAN TETAP LAWAN
TAKBIR !!!

Awanama berkata...

Sebagai ingatan...org Kedah ni 50/50...agama pun nak, dunia pun nak...mesti tunjuk pembangunan kalau nak pikat hati depa ni. Setakat pentadbiran bersih..depa tak heran. Contohnya kawasan Baling, Datuk Azeez janji nak bina masjid, uitm, hospital pakar....terus org sana ubah hati....jadi lepas ni, kena la pandai2 berpolitik kat kedah ni...kena ingat Kedah bukan mcm kelantan, Selangor atau Penang, Depa ni lain sikit...

hafiz mahadzir berkata...

Sememangnya pemimpin PAS kedah lebih arif mengapa Allah uji kita dgn kekalahan ini sedangkan kita dambakan kemenangan. Kerana hanya Allah yg Maha mengetahui apa yg terbaik utk kita. Cuba kita muhasabah kembali disaat kita di amanahkan dgn kuasa. Pemimpin atasan PAS kedah sibuk bercakaran sesama sendiri, terlalu angkuh dgn kepandaian sendiri sampai tak mau terima pendapat ahli bawah, garang tak bertempat. Tlg jgn terlalu nk jaga kroni sampai kepentingan parti terjejas. Meletak calon utk bertanding dlm PRU 13 tanpa mengambil kira kehendak pengundi setempat. Kerana pengundi atas pagar mmg tak mudah berikan undi kpd calon PAS yg berlagak boleh menang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...