09 September 2012

Hot ! Skandal Air Selangor (1)




BERNAMA ‏@bernamadotcom
Tender pembinaan Empangan Langat 2 akan dikeluarkan dalam masa terdekat : TPM Muhyiddin Yassin

Tadi aku buka akaun Twitter- TPM dah umum Projek Empangan & Loji Langat 2 akan ditender...jadi hangpa baca dibawah pasai apa..depa kalut...tanahpun (tapak projek) belum buat pengambilan:


Dalam tempoh beraya,gua sebenarnya menyelam sambil minum air.. kebetulan plak ada ipar duai yang mmg STAF SYABAS.apa lagi.. gua ambik hp gajed gua.. diam2 gua plan nak rakam.letak jer lam poket..

So kalu gua siarkan kat u tube nanti kant…
oi plak sedara tu.. maka gua oleh ikot stail skrip jer lah sikit2..
Sbenarnya gua numpang interviw jer coz sepupu gua dulu yg nanyer dia.. apasal kat area dia
yg x pernah ada masalah air tiba2 kerap berlaku ganguan bekalan air..

berikut lebih kurang dialog yg mereka bualkan,
Semua nama adalah nama samaran belaka *



Ina kata : weeii jaki, ko kerja Syabas kan.. aku nak tanya ko.. apsal kwsan **** ni x pernah putus air tiba2 slalu plak putus?

Jaki kata : hehehe.. [ketawa] ko nak jwapan yg mcm mana? ada 2 versi nih..

masa nih gua mula datang dekat sebab nak rakam dgn lebih jelas,

Ina kata : dua dua lah.. ko jwab dulu hal sebenarnya,, betul ker Slangor ni x der air?

Jaki kata : emmm.. ko pikir scara logik.Slangor ni bila kena kemarau? x der kan? 2/3 hari mesti hujan.. empangan kita semua penuh.. so air x der masalah…so diaorg tu sengaja nak dptkan kelulusan projek langat 2,maka diaorg buat la suasana PANIK supaya wujud masalah air di Sgor..!

Ina kata : oo.. kalu empangan penuh,buat apa nak ambik air dari Pahang?

Jaki kata : gini,ko taw x brapa kos buat projek langat 2 tu? kosnya 7 bilion!!![ sambil tunjuk 7 jarinya kembang serta beliakkan mata skali] 7 bilion tu duit dari mana? tentu pinjam dari luar negara.. so untuk mendapat pinjaman dari luar tu kena kelulusan parlimen dulu.. untuk dpt kelulusan perlimen.. kena tunjuk BUKTI yg Slangor ni mmg bermasalah air!!! so skripnya ialah.. CETUSKAN SUASANA PANIK dalam keadaan terkawal supaya keadaan ni x kacau bilau.

Bila bukti2 PANIK ni tadi terakam.maka bukti2 ni akan di masukkan dalam parlimen untuk di bahaskan.. so tentulah mereka yg majoriti akan sokong.. lagi 1, ko ingat kos projek tu 7 bilion diaorg mintak 7 bilion ker? slalunya mereka mintak lebih.. 2 kali ganda.. so sparuh tu yg masuk poket depa!!!


Ina kata : oooo… jahatnya….

Gua menyampuk : betul ker gaji Pengerusinya RM420k sebulan?

Jaki kata : err.. mmg betullah..

Gua kata : sapa yg letak level gaji dia banyak mcm tu skali?

Jaki kata : kita semua lah.. yg bagi undi kat BN.. !!


perghhh.. kena balik kat gua.. emm… bersambung….siri 2 pulak..


oleh: King of Goblok

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...