30 Oktober 2012

PANAS ! ESOK PM LANCAR PENJENAMAAN BARU LANGKAWI....APA YANG BARU...???


Apakah Yang Baru dengan "PENJENAMAAN BARU LANGKAWI"  hanya sekadar syok sendiri dengan sebahagian Langkawi di penuhi setinggan Asing sebagai tempat transit pati....semuanya terletak kepada orang tempatan sebagai penentu. Hakikatnya begitulah.... walaupun tidak mampu dinafikan oleh pemimpin tempatan dengan masalah pendatang asing yang telah menjadi warga negara.
  

Tangisan Rakyat Langkawi episod 4 [anak emas ]

         
Semasa tahun 2010 ada sekumpulan petugas dari jabatan kerajaan buat sedikit program banci.Mereka ditugaskan melakukan bancian di pulau langkawi.

Mereka di pecahkan kepada dua group dan ditugaskan melakukan bancian dikawasan Bukit Malut dan Taman Nilam. ketika salah satu group menjalankan tugas di kawasan di bukit malut mereka mendapati ramai bukan warganegara malaysia yang ada disitu kebanyakkannya adalah warga asing terutama Burma dan Thailand,rupa wajah mereka tak tumpah iras Melayu.Bagaimana membezakan mereka ya? cuba bertanya khabar,bila di soal,pertuturan mereka yang mendedahkan siapa mereka sebenarnya.

Dikatakan kawasan ini kebal tidak di usik oleh pihak polis,dan penguasa2.

Banyak tanah terutama kawasan paya bakau dijadikan penempatan haram.Terdapat banyak rumah dikatakan melebihi rumah mampu milik rakyat malaysia.Selepas kebakaran yang terjadi dahulu semakin berkurangan populariti mereka dikawasan bukit malut tetapi jangkaan saya meleset kerana dikawasan sebelah kolam udang semakin bertambah - tambah penempatan baru mereka .

Amatlah menghairankan mengapa tiada tindakan diambil oleh badan yang berkaitan apakah mereka ini dibawa masuk ke malaysia dan dan transit di Langkawi atas dasar kemanusiaan ? Tahukah anda jika memiliki kad pelarian UNCHR tidak layak memohon warganegara malaysia?

Kini di Taman Nilam kebanyakkan rumah yang diberikan atas dasar transit menjadi hak milik meraka dan separuh kawasan taman Nilam telah menjadi hak milik mereka dan hal ni jika di ajukan soalan kepada ADUN LANGKAWI mereka diam membisu .Baca episod 2 untuk lihat apa kata adun Langkawi.Baca episod dua di edisi aduan rakyat [SINI]

Kenapa orang tempatan yang terbakar rumah tidak diberikan rumah seperti warga bukit malut ?


Langkawi, 28 December 2010, Kebakaran membabitkan 
kira-kira 70 rumah di perkampungan nelayan Bukit Malut, Langkawi.

Insiden semasa kebakaran dahulu banyak barang berharga dapat diselamatkan kecuali kad pelarian UNCHR timbul sedikit kehairanan disitu.Menurut penduduk tempatan,kebakaran ini seolah sengaja di buat untuk memindahkan mereka ke Taman Nilam?

Kebakaran Bukit Malut,Kemboja2 ini mendapat rumah 
Taman Percuma di Taman Nilam yang kebih selesa. ANAK EMAS di layan 
dengan baik oleh kerajaan BN.

Sudahlah di darat mereka bermaharaja lela mengambil harta benda orang kampung dan melakukan jenayah sehingga mereka dikatakan ANAK EMAS LANGKAWI dilaut sana kegiatan mencuri pukat dan perahu semakin berleluasa! inilah masalah yang di hadap oleh penduduk tempatan.

APAKAH MEREKA INI ANAK BELAAN UMNO YANG TIDAK BOLEH DISENTUH
LANGSUNG ? MAHUKAH ANDA WARGA LANGKAWI MELIHAT LANGKAWI ANDA MENJADI SEPERTI PULAU PINANG DAN KUALA LUMPUR YANG SARAT DENGAN PATI ? RENUNGKANLAH WAHAI YB YB KU SEKALIAN ... kami tak suka orang tempatan di ANAK TIRIKAN di BUMI LANGKAWI !!!!!!!!!!!

Sekarang penduduk burma lebih kurang 10,000 orang pengundi di langkawi +- 3000 dan banyak mereka mengundi diluar Langkawi terutama di Selangor. Langkawi merupakan salah satu pusat transit untuk penduduk Thai dan Burma untuk diberi ic ia dibawah kawalan KDN jagaan MIO ( miletry intelegent officer ) penempatan utama mereka di Kg.Baru Bukit malut & kg.Padang Mengkuang
Penduduk Langkawi sekarang 104,000 orang. ] Jaga jaga PR Selangor !!! jangan tidor
!


SAMBUNG LAGI   SINI

4 ulasan:

Solehah berkata...

Nak buat camana...kalaupun rakyat temptan memilih pr,,,,tp dah org bukit pun ada ic sama ramai ngan org temptan?.....mmg depa di jaga sebaiknya oleh umno sbg talian hayat....

Tanpa Nama berkata...

memang betul apa yg ditulis oleh admin..saya sebagai penduduk langkawi memang dah lama meluat dan sakit hati. dasar umno haramjadah!!

Tanpa Nama berkata...

ish3,,mcm2,,

Tanpa Nama berkata...

respiBARUA !!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...