12 Januari 2012

PENDAKWARAYA RAYU BATAL PEMBEBASAN ANWAR

KUALA LUMPUR, 12 JAN : Pejabat Peguam Negara akan merayu keputusan mahkamah membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan liwat.

Ketua Pendakwaraya, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden dipetik berkata permohonan mengkaji semula keputusan tersebut akan difailkan Mahkamah Rayuan dalam tempoh 10 hari.

Beliau berkata, keputusan merayu membatalkan pembebasan anwar itu dibuat setelah mengkaji semua bukti yang diketengahkan semasa perbicaraan di Mahkamah Tinggi.

Beliau berkata, pihaknya akan memohon untuk mendapatkan teks kehakiman penuh keputusan itu yang dibuat oleh hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah, lapor TV3.
Semalam, bapa Saiful Bukhari Azlan menggesa Peguam Negara Tan Sri Gani Patail untuk membuat rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi itu demi maruah anaknya.

Isnin lalu, hakim Zabidin membebaskan Anwar kerana tidak yakin sepenuhnya bahawa sampel DNA yang diketengahkan tidak dicemari, beliau juga menetapkan bahawa Anwar tidak boleh disabitkan kesalahan jenayah seks berdasarkan keterangan pengadu semata-mata.

SUMBER: ANTARAPOS.COM

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...