03 Januari 2012

http://ariffaspan.dap


Yahoo!!
Semalam hari kedua 2012 dan suasana semakin panas dan mengharubirukan. I love it!!
Kisah Raja Petra semakin panas dan diikuti dengan perletakan jawatan Haris Ibrahim sebagai Presiden MCLM untuk menumpukan sepenuh masa kepada ABU. Kemudian ditambah pula dengan kemasukan Sakmongkol AK47 dan Aspan Alias kedalam DAP. Cantik!!

Aku bukan nak puji sapa dan dan nak kutuk sapa. Aku dah puas kutuk orang…tapi tak bermakna aku akan berhenti mengutuk orang selepas ini.
Apa cuma nak imbas kembali apa yang aku tulis dalam tahun 2011.Seronok membaca kembali tulisan-tulisan lama yang berbentuk ramalan semakin menjadi realiti dari hari kehari.
Pada 27 April 2011, aku tulis satu artikel tentang PRU 13: Senario. Masa tu aku kata, “Apa yang berlaku adalah anarki. Pesta katak akan berlangsung. Ada yang dari BN akn melompat kedalam Pakatan dan ada yang dari Pakatan akan melompat kedalam BN. Tapi jangan takut..kerana ia hanyalah sebahagian daripada evolusi. ”

Kemudian pada 29 September2011, aku tulis begini: Jangan terkejut kalau lawan yang kita maki hamun sekarang akan dipeluk dan didakap oleh pemimpin Pakatan dan Barisan. Jangan terkejut, kalau “pejuang” akan dipinggirkan manakala “pengkhianat” akan menjadi pemimpin kita.
Masa menentukan kebenaran. Kalau dulu, Raja Petra dianggap pejuang, sekarang dia dianggap pengkhianat. Malah sudah ada yang memberikan label sebagai anjing kurap Umno!! Jangan risau, kalau dulu siapa saja yang didalam Umno dianggap pengkhianat…termasuk Ariff Sabri dan Aspan, sekarang mereka sudah jadi hero Pakatan.

Hangpa mungkin tidak begitu terkejut kalau Sakmongkol dan Aspan menyertai Pas atau PKR..tapi menyertai DAP? Orang Umno menyertai DAP? PRU 13 masih belum nampak bayang-bayang tapi senario keharubiruan sudah mula terbayang.Kemasukan Ariff Sabri dan Aspan kedalam DAP belum cukup surprise. Ada lagi surprise yang lebih besar.

Aku tak pernah tulis tentang Aspan nak masuk DAP walaupun aku dah tau sejak lama dulu. Hanya member-member yang selalu pekena kopi O dengan aku yang tau. Dan mereka tau apa surprise yang lebih besar yang aku maksudkan.Dalam sidang media pelancaran ABU di Perak, aku ada kata…” ABU akan merubah landskap politik negara.” Mungkin ada yang gelak bila aku cakap macam tu..tapi tunggu dalam masa terdekat ini.

Pada 28 December 2011, United Borneo Alliance (UBA) bersetuju untuk menyokong Asalkan Bukan Umno (ABU) tetapi dalam masa yang sama, mereka menegaskan bahawa tidak semestinya mereka menyokong Pakatan Rakyat!While ABU organisors in the peninsular are set to back Pakatan Rakyat, state opposition leaders in East Malaysia, especially Sabah, are however backing state-based parties.

Macam mana ni? Apakah Pakatan Rakyat akan berdepan dengan UBA dan BN di Sabah? Ini lagi interesting. Apakah UBA juga akan dianggap anjing kurap Umno oleh penyokong Pakatan?
Itu cuma harubiru diantara BN dan PR. Macam mana pula sesama BN?Ketua Pemuda MCA Penang telahpun bertindak keluar parti bersama hampir 500 penyokongnya. Seebnarnya, aku pun sangsi sama ada MCA Pulau Pinang masih mempunyai ahli seramai itu sebab apa yang aku nampak, dalam setiap majlis kerajaan negeri, yang ramai adalah muka-muka bekas ahli MCA dan Gerakan. MCA dan Gerakan boleh la dianggap sudah mati di Pulau Pinang.

Macam mana pula di Perak? Zambry Kadir sudah mula tak senang duduk. Bukan pasal Pakatan Rakyat Perak kuat…tapi kerana nasibnya sudah dihujung tanduk.Aku pernah tulis, dalam pilihanraya akan datang ini, musuh yang paling ditakuti ialah rakan sendiri. Baik dari BN ataupun Pakatan.
Sharizat akan jatuh disebabkan rakannya sendiri dari Umno. Jangan terkejut kalau ada calon Pas di Selangor akan tewas kerana tikaman dari belakang oleh pemimpin Pas sendiri. Dan mungkin juga ada dikalangan calon PKR di Selangor akan sabotaj oleh ahli PKR sendiri.

Di Perak, sudah ada usaha untuk menjatuhkan Zambry. Hanya menunggu masa untuk membongkar apakah yang telah dilakukan oleh Zambry sejak dia menjadi Menteri Besar.
Ini lagi best.-MSK

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...