06 Januari 2012

901 ; POLIS PANGGIL PEKIDA-PERKASA


KUALA LUMPUR, 6 JAN : PEKIDA dan Perkasa memberi amaran kepada penyokong pembangkang tidàk menimbulkan kekecohan di persekitaran Masjid Wilayah Persekutuan pada Isnin depan.

Ahli Majlis Tertinggi PEKIDA, Mohd Syahril Abdul Aziz berkata pihaknya bersama Perkasa telah mengatur program agama di masjid berkenaan dan berharap penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan menimbulkan sebarang provokasi.

Pimpinan Pekida dipanggil oleh Polis Kuala Lumpur untuk menjelaskan program agama di masjid itu yang berhampiran dengan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

"Saya berharap penyokong-penyokong. yang turun ke mahkamah nanti pada Isnin. depàn janganlah buat kekecohan di masjid ini, boleh berhimpun tetapi jangan menganggu program kami.

"Kami mengadakan program agama ini. yang telah dirancang awal lagi daripada Shah Alàm dan sekarang program ini bergerak ke Masjid Wilayah pula,"katanya.

Beliau selain itu berkata program tersebut bermula jam 1 tengah hari Ahad dan habis pada pagi Isnin 9 Januari ini.

"Mereka semua boleh solat di sini tetapi jangan buat kekecohan di masjid ini," katanya.

Dalam pérkembangan yang sama, Timbalan Presiden Perkasa Datuk Abd. Rahman Abu Bakar turut dipanggil oleh Polis Kontijen Kuala Lumpur.

Beliau turut menegaskan agar penyokong Datuk Serí. Anwar tidak menganggu ketenteraman pada program Solat Hajat anjuran dua badan itu.

"Jangan ada gangguan, kami dah merancang solat hajat ini lama untuk keselamatan negara," katanya.

Pakatan Rakyat bercadang mengumpulkan ribuan penyokong sebagai tanda sokongan terhadap Anwar apabila Mahkahman Tinggi Kuala Lumpur memberi keputusan bersabit kes liwatnya Isnin ini.

Pagi tadi, Timbalan Presiden PKR Azmin Ali dan pihak polis mencapai persetujuan untuk memastikan tunjuk perasaan berlangsung secara aman.- Antarapos.com

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...