08 Jun 2014

JURUTEKNIK NEH KANTOI...TAK SEMPAT BELANJA WANG ATM RM235K... DAH KENA CEKUP....

Pautan kekal imej terbenam

Juruteknik syarikat keselamatan mengaku larikan wang ATM

Ipoh: Seorang juruteknik syarikat kawalan keselamatan diberkas selepas melakukan pecah amanah dengan melarikan wang tunai sebanyak RM235,000 yang dipungut daripada mesin penggeluaran wang (ATM) dan mesin pendeposit wang tunai (CDM) di sekitar Kampar serta Ipoh, Jumaat lalu.

Susulan daripada tangkapan pada jam 6 petang itu, kira-kira RM210,000 wang yang dilarikan berjaya ditemui semula di dalam hutan di Kampung Bunga Tanjung Malim Nawar, Kampar, pada jam 9 malam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Perak Superintendan Maszely Minhad berkata, pihaknya menerima laporan mengenai kehilangan wang terbabit daripada sebuah syarikat kawalan keselamatan yang beroperasi di Ipoh, mengatakan wang pungutan mesin ATM dan CDM pada 3 Jun 2014 dikesan hilang.

"Syarikat terbabit pada awalnya membuat siasatan dalaman, namun gagal mengesan duit berkenaan sebelum membuat laporan di Balai Polis Kampung Rapat, di sini pada jam 8.59 malam Rabu lalu.




MASZELY menunjukkan sebahagian wang yang ditemui semula..

"Siasatan awal, pada Jumaat polis memberkas tiga pengawal keselamatan yang bertugas membuat pungutan wang pada hari berkenaan, namun kesemua mereka mengaku tidak mengetahui berhubung wang yang dilarikan itu.

"Polis kemudian memberkas juruteknik berusia 23 tahun yang turut bertugas pada hari kehilangan wang terbabit dan hasil soal siasat, suspek mengaku melarikan kesemua wang berkenaan serta mencampakannya ke dalam hutan," katanya dalam sidang media di sini, sebentar tadi.

Menurutnya, suspek kini direman selama tiga hari bagi membantu siasatan dan ketiga-tiga pengawal keselamatan yang ditahan pula dibebaskan dengan jaminan polis
.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...