17 April 2013

PECAH BERITA ! MAKLUMAT BOCOR MIC CUBA SINGKIR ZULKIFLI NORDIN ELAK BN KALAH..!!!


Barisan Nasional (BN) akan gagal menawan Selangor, malah mungkin terlepas Putrajaya 5 Mei ini jika gabungan itu terus berdegil mengekalkan Zulkifli Noordin di Shah Alam, tegas S. Vell Paari yang memberi amaran hari ini dalam mesej teks kepada presiden MIC, G. Palanivel.

Pemimpin MIC berkata dengan meletakkan Zulkifli, BN mempertaruhkan undi India, yang katanya mungkin akan menjadi undi penentu dalam negeri-negeri seperti Selangor, kini diperintah oleh Pakatan Rakyat.



Menurut mesej teks yang dihantar tetapi bocor daripada sumber dalaman parti, Vell menggesa Palanivel untuk menyampaikan kebimbangan beliau kepada Najib Altantuya dan meminta "tindakan sewajarnya" daripada pengerusi BN, memberi amaran kepada sebuah "keadaan bencana" jika tindakan tidak diambil.

"Kepada Datuk Seri G. Palanivel, perlantikan Zulkifli Nordin menjadi calon BN di Shah Alam adalah satu penghinaan kepada orang Hindu di Malaysia.

Di mana-mana, semua merasa sangat emosi, "katanya dalam mesej, yang juga telah dihantar kepada semua anggota jawatankuasa kerja pusat MIC.

Anak bekas ketua parti S. Samy Vellu itu mendakwa bahawa terdapat kira-kira 15,000 pengundi India di Shah Alam, 31,000 di Kota Raja, 21,000 di Kapar dan 17,000 di Subang, dan ramai di kalangan yang didakwanya telah marah dengan pemilihan Zulkifli .

"Kita boleh kehilangan hampir 50 peratus ke 70 peratus undi kaum India yang boleh menyebabkan kerugian bagi calon-calon MIC terutamanya di Selangor tetapi dengan pengundi India menjadi undi penentu, ia boleh menyebabkan BN gagal menguasai Selangor," kata beliau sambil memberi amaran bahawa sentimen Zulkifli juga merebak ke negeri-negeri lain.

"Dato Seri kita tidak boleh berdiam diri dan membiarkan semua orang buat tak kisah dengan hanya meminta maaf selepas menghina agama dan masyarakat kita.

"Pemimpin-pemimpin kami di jentera kempen BN terutama di Shah Alam telah didera secara lisan," katanya.

Mesej teks Vell diakhiri dengan mengatakan dia hanya mahu memelihara kesopanan parti dengan mencari tindakan terbaik terhadap pencalonan Zulkifli melalui rayuan kepada presiden parti."Ini adalah nasihat strategi saya sebagai pengarah strategik parti," katanya.

Vell kemudiannya mengesahkan bahawa dia telah menghantar SMS tersebut.

Apabila ditanya sama ada beliau akan menerima cabaran DAP bahawa beliau keluar parti jika Zulkifli tidak digugurkan daripada senarai calon BN, bagaimanapun, pemimpin parti tidak akan menjawab "ya".

"Saya boleh menimbulkan soalan yang sama kepada DAP. Hari ini, PSM yang mempunyai masalah dalam Pakatan Rakyat atas kerusi dan isu-isu logo. PSM telah menyatakan bahawa 'KEADILAN menggunakan alasan perkauman untuk menafikan hak PSM'.

"Jadi DAP akan keluar dari Pakatan Rakyat atas penggunaan sebab kaum untuk menafikan kerusi PSM oleh Pakatan Rakyat"? katanya dalam satu SMS.

Najib mengesahkan pencalonan Zulkifli di Shah Alam semasa membentangkan senarai calon BN negeri semalam, membenarkan BEKAS ahli parlimen Kulim-Bandar Baharu sedia untuk bertanding atas tiket BN.

Keputusan yang dibuat perdana menteri mendapat kritikan banyak pihak, sebahagian besarnya disebabkan oleh reputasi Zulkifli sebagai kumpulan pendesak Melayu, jawatan beliau sebagai Naib Presiden sayap kanan kumpulan Perkasa dan kontroversi baru-baru ini ke atas penghinaan terhadap masyarakat Hindu.

Sebuah video terbaru membuktikan Zulkifli mengucapkan perkataan "Keling", yang rakyat Malaysia berketurunan India menganggap ia menghina, terus menjadi kritikan panas baru-baru ini, hanya beberapa hari selepas video yang lain telah dikeluarkan di mana dia mempersoalkan seorang pedagang India pada mengapa tuhan-tuhan Hindu tidak menghalang kedai lelaki itu daripada dibanjiri, menarik kemurkaan kaum itu.

BEKAS peguam bekas Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim ini juga mempersoalkan kesucian Sungai Ganges, juga dikenali sebagai Ganga di India, yang dianggap suci oleh penganut Hindu.

Zulkifli menjadi ahli parlimen bebas mesra BN dan mengkritik keputusan pembangkang apabila beliau dipecat daripada KEADILAN pada 6 Mac 2010 setelah laporan polis dibuat terhadap beliau oleh penyandang kerusi parlimen Shah Alam, Khalid Samad.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...