13 November 2012

KANTOI ! 1,000 DEMO BANTAH POLIS MALAYSIA ROGOL WARGANYA, BERNAMA LAPORKAN 20 ORANG ?

1,000 Demo bantah Polis Malaysia rogol warganya di Indonesia.. Bernama laporkan 20 orang saja?

Printscreen di atas tu dari Portal Indonesia Kompas.com yang melaporkan demo oleh Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) akan mengadakan aksi konvoi 1,000 motor sebagai bentuk protes terhadap Pemerintah Malaysia.

Ini adalah laporan dari Bernama... apa yang nak di selindungkannya entahlah.. hinggakan jumlah peserta demo sangat sedikit dilaporkannya..


JAKARTA - Isu tiga anggota polis Malaysia yang didakwa merogol seorang wanita rakyat Indonesia di Pulau Pinang baru-baru ini menyebabkan sekumpulan penunjuk perasaan berdemonstrasi berhampiran kediaman Duta Besar Malaysia ke Indonesia, di Jalan Patra Kuningan Utara di sini pada Selasa.

Dalam demonstrasi pada pukul 1 petang itu, kira-kira 20 orang yang mewakili kumpulan Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) mendesak kerajaan Indonesia mengusir Duta Besar Malaysia dari republik itu selain bertindak membakar bendera Malaysia bagi menunjukkan kemarahan terhadap kejadian yang berlaku ke atas wanita berusia 25 tahun itu - Bernama.
Nak menipupun biarlah berpatutan.. tak ada salahnya kalau ditulis angka sebenar peserta demo tu..

Bernama lapor 20 orang.. cuba korang kira berapa orang semuanya yang berkonvoi ni..


Aksi 1,000 Motor Usir Dubes Malaysia


JAKARTA, KOMPAS.com — Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) akan mengadakan aksi konvoi 1,000 motor sebagai bentuk protes terhadap Pemerintah Malaysia.

Mereka akan berkeliling untuk memberikan ultimatum kepada warga negara Malaysia, termasuk Duta Besar Malaysia untuk Indonesia, agar meninggalkan Indonesia.

SAMBUNG LAGI SINI

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tahun 2010 punya pic?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...