05 Jun 2012

KANTOI! Siapa Dia Nasoha Yang Berani Maki Tuan Guru Nik Aziz?-video inside

KANTOI! Siapa Dia Nasoha Yang Berani Maki Tuan Guru Nik Aziz?


Perghh, mendidih darah jugaklah bila tengok sedap jer maki ulama kunun ada lesen sebab dia ni profesor!

Tetapi rupanya, apa yang blog Umno-APCO hentam tak pulak diceritakan siapa sebenarnya Prof Dr Nasoha yang seenaknya bercakap ikut perut bukan ikut akal.

Lihatlah gambar di atas, yang berbaju batik biru dan bersongkok itulah Nasoha tetapi perhatikan siapa yang duduk memakai cermin pemeriksaan mata?

Budak sekolah pun tahu itu siapa, Ahmad Said, Menteri Besar Terengganu yang kelmarin memaparkan kebodohannya suruh penjawat awam yang tak setia dengan KERAjaan Umno-APCO supaya letak jawatan.

Alasanya makiannya, Nabi Muhammad SAW mengajak manusia kepada Allah sebaliknya Nik Aziz mengajak manusia bersama Pas.

Dangkal, jahil dan 'biawak mampos' sungguh pemikiran dan pengamatan minda profesor ini terhadap politik.

Jelas beliau jahil tidak dapat menilai dan mengupas serta memahami mantik perjuangan Nik Aziz.

Ada juga profesor seperti ini di negara ini.

Kekesatan dan kekasaran beliau menggunakan bahasa dan anologi memburukan Nik Aziz itu saya tidak dapat menerimanya.

Pasti kalau kata-kata itu dihemburkan di hadapan saya, saya akan menyempak orang sebegini dan meludah mukanya beberapa kali.

Dia ternyata lebih busuk dan kohong dari Salentia yang melacur diri kepada kebendaan dan dunia.

Orang digelar prof ini saya percaya membuat pernilaian demikian terhadap siasah Nik Aziz berdasarkan kepercayaan beliau bahawa Tok Guru itu membuat pernyataan bahawa undi Pas akan masuk syurga atau perjuangan Pas adalah menyamai perjuangan Rasulullah?

Pernyataan ini tidak disetujui oleh profesor ini dan inilah menjadikan dia persis babi gila yang menyodok bukit rendah.

Tidak mengapa kalau tidak bersetuju atau hendak mencerca Nik Aziz.

Sebaliknya apa yang perlu diketahui apakah sahih bahawa beliau (Nik Aziz) ada membuat pernyataan demikian; undi Pas masuk syurga?

Kalau Nasoha tidak dapat mengesah atau mendengar sendiri pernyataan Nik Aziz itu maka jelas beliau membuat kesimpulan dan melebelkan Nik Aziz tanpa bukti-bukti yang jelas dan konkrit.

Apakah itu bukan fitnah dan bukankah fitnah itu kawan syaitan?

Di sini siapakah yang memakai akhlak syaitan dan iblis?

Saya percaya cercaan Nasoha kepada Nik Aziz itu berdasarkan dakwaan seorang mufti kononnya Nik Aziz ada membuat kenyataan demikian.

Kalau benar begitu Nasoha tidak boleh membuat tuduhan dan ulasan begitu kerana mufti itu sendiri belum memberi bukti yang Nik Aziz berkata demikian.


Sampai ke hari ini mufti itu diam membisu apabila Nik Aziz meminta bukti atas tuduhan dan dakwaan itu.

Adalah malang kalau orang bertaraf prof dianggap sebagai mursyid juga bertindak seperti sesetengah ketua cawangan parti politik atau pun turut sama menjalankan kerja-kerja syaitan atau bercakap sambil berkomor air liur syaitan seperti mana sesetengah dilakukan oleh editor akhbar PB.

Nampaknya negara ini ditimpa malang yang bermalangan kerana bukan saja orang politk mulut busuk, ulama dan sarjana kepala notak juga mula dhinggap penyakit birat mulut.

Dalam carian di Google, Nashoa merupakan anak Melayu pertama mendapat kelulusan sarjana dalam bidang Optometri dari Universiti Melbourne, Australia.

Sekarang beliau merupakan dekan di Fakulti di International University College of Tehnology Twintech, Pengerusi Octagon Petroleum Technology Sdn Bhd dan Pengarah dan Perunding Utama di Integrative Holistic Wellness Centre Sdn Bhd. (Sila rujuk: http://mthago.wordpress.com/drn/)

Selain itu beliau juga seorang pemuja Mahathir Mohamad dengan mengarang syair, puisi dan lirik-lirik lagu menyanjung tinggi Mahathir Mohamad.

Dari latar belakang aktiviti itu jadi tidak hairanlah kalau profesor ini bertindak macam profesor gila. -Sumber Jalan Pulang

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...