11 Julai 2011

Mesyuarat Kabinet PM Abhisit Vejjajiva yang terakhir esok.

Mesyuarat Kabinet terakhir esok
Published: 2011/11/07 di 01:21 PM
Berita online:


Kabinet di bawah penjaga Perdana Menteri Abhisit Vejjajiva akan mengadakan mesyuarat akhir esok, 12 Julai, PM Timbalan Setiausaha Agung Panitan Wattanayagorn berkata pada hari Isnin.

Encik Panitan berkata bahawa dalam agenda, kabinet akan meluluskan pada dasarnya satu dekri draf diraja untuk mengadakan yang mesyuarat pertama Dewan Rakyat walaupun tarikh telah lagi untuk akan ditetapkan sementara menunggu pengesahan yang Suruhanjaya Pilihan Raya, sekurang-kurangnya 475 ahli Parlimen, atau 95 peratus peratus, daripada 500 ahli-ahli Dewan yang dikehendaki oleh undang-undang.

Kabinet juga mencadangkan untuk melanjutkan perintah darurat di tiga wilayah selatan sempadan untuk tiga bulan lagi.

Kerajaan akan terus melaksanakan tugas-tugas penjaga sehingga kerajaan baru mengambil alih tampuk pemerintahan, tetapi tidak akan ada lagi mesyuarat Kabinet, katanya.

Selepas kabinet bermesyuarat Perdana Menteri( penjaga) mungkin melawat kawasan yang dilanda banjir di Tengah dan Utara.

Mahkamah Antarabangsa sementara menunggu keputusan Hakim atas permintaan Thailand diperintahkan untuk menarik balik tentera dari seluruh Kuil Preah Vihear Kemboja, Encik Panitan berkata Kementerian Luar telah menubuhkan satu jawatankuasa kerja untuk mengendalikan perkara ini.

Komen: Kalau di Malaysia tentu tengah malam selepas Pilihanraya dah kelangkabut nak angkat sumpah....

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...