19 April 2015

MACAM FILEM MAFIA...GAMBAR-GAMBAR PENYAMUN KERETA MEWAH DIBURU POLIS DI KEDAH



"SHELL PENDANG BERLAKU TEMBAK MENEMBAK SEBENTAR TADI ANTARA ANGGOTA (UTK) DENGAN PENJENAYAH,PENJENAYAH 3 ORG DPT MELARIKAN DIRI MEGGUNAKAN KERETA ORG AWAM.KERETA PESONA.SEORNG DRPD PENJENAYAH CEDERA KNA TEMBAK."

Manakala dari pihak PDRM :

Tiga penyamun kereta mewah diburu

Alor Setar: Tiga lelaki berusia 20-an, ahli sindiket samun kereta mewah diburu polis selepas melarikan diri dalam kejadian tembak-menembak di sebuah stesen minyak di Kuala Kedah, 11.54 pagi tadi.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah Asisten Komisioner Mohd Nashir Ya berkata, Pasukan Petugas Khas Jenayah Terancang (STAFOC)Bukit Aman mengekori suspek sehingga ke stesen minyak itu dan cuba menahan mereka namun penjenayah terbabit mengundur kereta Honda City dinaiki menyebabkan beberapa das tembakan dilepaskan.

Menurutnya, suspek melarikan diri sebelum bertindak mencuri sebuah kereta Proton Persona di sebuah stesen minyak di Pendang.

"Suspek meninggalkan kereta Honda City di stesen minyak itu dan beredar sebelum mencuri sebuah lagi kereta di kawasan Juru, Pulau Pinang beberapa jam selepas itu.

" Kita sedang memburu suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan," katanya.


SUMBER

BERITA BERKAITAN:

Seorang Daripada Tiga Suspek Diburu Ditahan Di Pulau Pinang

 Ahad, 19 April 2015 12:01 PM


ALOR SETAR: Seorang daripada tiga suspek yang melarikan diri ketika serbuan Pasukan Petugas Khas Jenayah Terancang (STAFOC), Polis Diraja Malaysia di Kuala Kedah pada Sabtu telah ditahan awal pagi Ahad.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah, ACP Mohd Nashir Ya berkata, lelaki berumur 34 tahun daripada Kuala Lumpur itu ditahan di sebuah hotel di Pulau Pinang pukul 4 pagi.

Beliau berkata, hasil siasatan mendapati suspek mempunyai lebih 15 rekod jenayah termasuk kekerasan.

"Dua lagi suspek masih lagi bebas dan kita masih memburu mereka," katanya dalam satu kenyataan pada Ahad.

Dalam kejadian 11.54 pagi Sabtu, tiga suspek yang menaiki kenderaan curi jenis Honda City melarikan diri daripada serbuan polis dengan melanggar beberapa kenderaan termasuk kenderaan dinaiki anggota STAFOC yang cuba menahan mereka di sebuah stesen minyak di Jalan Kuala Kedah.

Ketiga-tiga suspek yang dipercayai anggota sindiket curi kenderaan mewah kemudiannya bertindak mencuri sebuah kereta jenis Proton Persona di sebuah stesen minyak di Pendang dan melarikan diri ke arah Pulau Pinang.

Suspek kemudian meninggalkan kenderaan tersebut di Juru, Pulau Pinang dan mencuri sebuah lagi kereta jenis Volkswagen di Showroom Autocity kira-kira 2.30 petang. ~Mstar

2 ulasan:

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...